AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Vi har ingenting å gjøre i år. Eneste alternativ for å se andre mennesker er å ta en bytur. Prøver å finne ut av hva vi kan vente oss i sentrum. Hvordan var det i fjor? Er det fullstendig folketomt, eller ser msn litt bunadsglade is-spisende folk til tross for avlyst barnetog etc.? Anonymkode: 99fcd...fbe
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Et raskt google-søk ville ha gitt deg en side du kan følge med på https://www.oslo.kommune.no/17-mai/ Anonymkode: 97268...756
Gjest laPistola Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 På linken får jeg bare opp at barnetoget er avlyst, og at det skal legges ut program i april/ mai. Folketomt blir det neppe da det er planlagt demonstrasjoner . Det ingen lokalt du kan spise is og gå i bunad med? Mulighet til og invitere noen i hage eller en park?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 15.44): Et raskt google-søk ville ha gitt deg en side du kan følge med på https://www.oslo.kommune.no/17-mai/ Anonymkode: 97268...756 Jo takk du, der følger jeg med. Men ingentibg blir oppdatert. Derfor prøver jeg å finne ut av hvordan det var i fjor. Er det ingen vits i å dra ned til feks Aker Brygge med barna i bunad for å kjøpe en is og traske litt rundt. Eller er det rett og slett helt tomt? Anonymkode: 99fcd...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Skrevet 9. mai 2021 Anonyminist skrev (På 5.5.2021 den 15.52): På linken får jeg bare opp at barnetoget er avlyst, og at det skal legges ut program i april/ mai. Folketomt blir det neppe da det er planlagt demonstrasjoner . Det ingen lokalt du kan spise is og gå i bunad med? Mulighet til og invitere noen i hage eller en park? Ikkesant. De har ikke oppdatert 🥲 Vi har dessverre ingen venner eller familie å feire med her. Anonymkode: 99fcd...fbe
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #6 Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jo takk du, der følger jeg med. Men ingentibg blir oppdatert. Derfor prøver jeg å finne ut av hvordan det var i fjor. Er det ingen vits i å dra ned til feks Aker Brygge med barna i bunad for å kjøpe en is og traske litt rundt. Eller er det rett og slett helt tomt? Anonymkode: 99fcd...fbe Har ikke peiling, jeg ville ikke ha gjort det, trengsel på buss og bane osv.. Hvorfor ikke gjøre noe annerledes da? Ta med flagg og god mat på tur i skogen f.eks? Anonymkode: 97268...756
Gjest laPistola Skrevet 10. mai 2021 #7 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jo takk du, der følger jeg med. Men ingentibg blir oppdatert. Derfor prøver jeg å finne ut av hvordan det var i fjor. Er det ingen vits i å dra ned til feks Aker Brygge med barna i bunad for å kjøpe en is og traske litt rundt. Eller er det rett og slett helt tomt? Anonymkode: 99fcd...fbe Nei, det er demonstrasjonstog på rådhuset så liv blir det nok der . Bor du midt i sentrum?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #8 Skrevet 10. mai 2021 Anonyminist skrev (3 timer siden): Nei, det er demonstrasjonstog på rådhuset så liv blir det nok der . Bor du midt i sentrum? Nei, litt utenfor. Men her virker det som at alt er avlyst. Tenkte det var større sjans å se litt festglade folk om vi dro ned til byen. Hva slags demonstrasjon? Anonymkode: 99fcd...fbe
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #9 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ikke peiling, jeg ville ikke ha gjort det, trengsel på buss og bane osv.. Hvorfor ikke gjøre noe annerledes da? Ta med flagg og god mat på tur i skogen f.eks? Anonymkode: 97268...756 Ingen av mine vil på tur (dessverre for meg :P) . Men hvis det ikke er folk i byen er det vel ikke trengsel på kollektivt? Anonymkode: 99fcd...fbe
Gjest laPistola Skrevet 10. mai 2021 #10 Skrevet 10. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, litt utenfor. Men her virker det som at alt er avlyst. Tenkte det var større sjans å se litt festglade folk om vi dro ned til byen. Hva slags demonstrasjon? Anonymkode: 99fcd...fbe Eller tog. En gruppe som er imot restriksjonene skal møtes ved rådhuset og gå i uorganisert tog med bunad/ finstas hornmusikk for de som har. Dette er vist den viktigste 17 mai noensinne, og regjeringen har brutt grunnloven veldig avlyse bla bls bla.. florerer invitasjoner på Facebook. Den er signet « folket» , tror det et mange av demokratene. Begynner kl 11. synd at ting er avlyst lokalt. Jeg skjønner det er vanskelig når du ikke har familie og kjenner noen, men hva med barna? Vet mange samles i barnas kohorter. det er avlyst for at du ikke skal dra til byen, og ihvertfall ikke med kollektiv som nevnt over. Hvis du allikevel ønsker og dra er det jo ikke ulovlig. HVs slags « liv» du ser er neppe noe normal 17- mai stemning.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #11 Skrevet 10. mai 2021 Det er åpnet for at korps får lov til å marsjere og spille, men da lokalt og det er ikke lov å annonsere tid og sted. "pop-up" arrangementer, altså. Slik som i fjor. Anbefaler vel egentlig å holde deg i eget nærområde, ta på deg bunaden og går til nærmeste kiosk og kjøp en is. Se om du hører et korps på veien, og oppsøk det. Det var folk ute og gikk i egne nærområder i fjor, og da var jo omtrent alle butikker og kiosker stengte fordi det var søndag. Anonymkode: e0949...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå