AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Forventet mens for 6 dager siden, pleier å være veldig presis med syklus på 24-26 dager. Trodde den startet for tidlig ca 4 dager før forventet pga litt rødt/rosa slimete på papiret, men så kom det aldri noe mer. Et par dager senere begynte typiske symptomer på at ‘nå er det i gang’ uten at noe kom da heller. Over helgen våknet jeg jeg trøtt, uvel og med typiske ubehag, ikke vondt, men murring i nedre del av mage og korsrygg. Sitter i skrivende stund med samme følelsen av at det kommer når som helst, men kun kanskje et hint av utflod i truseinnlegget er å se. Skal sies vi hadde sex et par ganger i tidsrommet med eggløsning, som var omkring 11-16 april uten at jeg har tenkt så mye på det før nå. Tatt 2 tester ila de siste dagene, begge negative. Blir litt sprø av at ingenting bekrefter noe som helst 😂 Ingen mens ei heller ingen positiv test. Noen som kan dele erfaring rundt dette? Forsinket eller mulig graviditet? Anonymkode: 20dda...ccf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Enten forsinket mens, eller at du har hatt senere eggløsning enn du gjerne tror. Er du sikker på eggløsning? En graviditetstest burde vært positiv nå, hvis eggløsning er da du skriver, og mensen er 6 dager forsinket. Anonymkode: 10381...715
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enten forsinket mens, eller at du har hatt senere eggløsning enn du gjerne tror. Er du sikker på eggløsning? En graviditetstest burde vært positiv nå, hvis eggløsning er da du skriver, og mensen er 6 dager forsinket. Anonymkode: 10381...715 Noterer ned syklusen for å ha sånn halvveis kontroll, så eggløsning burde ligge mellom de nevnte datoene. Aldri noen forsinkelser før og ingen store endringer i livet ellers 🤔 Leser om folk som tester positivt veldig sent, men jeg vet ikke. Ikke vært gravid tidligere såvidt jeg vet, så ute etter andres erfaringer 🤭 Anonymkode: 20dda...ccf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noterer ned syklusen for å ha sånn halvveis kontroll, så eggløsning burde ligge mellom de nevnte datoene. Aldri noen forsinkelser før og ingen store endringer i livet ellers 🤔 Leser om folk som tester positivt veldig sent, men jeg vet ikke. Ikke vært gravid tidligere såvidt jeg vet, så ute etter andres erfaringer 🤭 Anonymkode: 20dda...ccf For "normale" kvinner: En sjelden gang får man ikke eggløsning, og heller da en bortfallsblødning som kan komme en stund senere. Dette er helt normalt at dette skjer 1-2 ganger i året, har jeg lest. Kanskje det er det som har skjedd? Eller at eggløsningen kommer senere enn antatt hvis du ikke har brukt eggløsningstester og temping? Man tester positivt sent fordi man har hatt senere eggløsning enn antatt Jeg testet positivt 10 dager etter eggløsning med tidligtest (sensitiv på 10), og da senere på dagen med digital med ukeindikator som har sensitiv på 25. Anonymkode: 10381...715 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: For "normale" kvinner: En sjelden gang får man ikke eggløsning, og heller da en bortfallsblødning som kan komme en stund senere. Dette er helt normalt at dette skjer 1-2 ganger i året, har jeg lest. Kanskje det er det som har skjedd? Eller at eggløsningen kommer senere enn antatt hvis du ikke har brukt eggløsningstester og temping? Man tester positivt sent fordi man har hatt senere eggløsning enn antatt Jeg testet positivt 10 dager etter eggløsning med tidligtest (sensitiv på 10), og da senere på dagen med digital med ukeindikator som har sensitiv på 25. Anonymkode: 10381...715 Tenker på de som skriver om sen produksjon av hcg? Men takk for utfyllende svar 🙂 det er godt mulig eggløsningen var sen, sitter ikke med eksakt tid tross at jeg følger med på syklusen så godt jeg kan. Ikke brukt noen eggløsningstester heller da vi ikke har aktivt prøvd, mer ‘skjer det så skjer det’.. 😅 Har kjøpt inn en digital med ukeindikator som en venninne tipset meg om da hun mente disse andre ikke alltid var like gode på svarene, så prøver den imorgen tidlig om jeg ikke får besøk i natt🙊 Bare så kjipt å kjenne på den skuffelsen man alltid får ved neg.test, selv når det ikke er planlagt å bli gravid nå🙂 Anonymkode: 20dda...ccf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Noterer ned syklusen for å ha sånn halvveis kontroll, så eggløsning burde ligge mellom de nevnte datoene. Aldri noen forsinkelser før og ingen store endringer i livet ellers 🤔 Leser om folk som tester positivt veldig sent, men jeg vet ikke. Ikke vært gravid tidligere såvidt jeg vet, så ute etter andres erfaringer 🤭 Anonymkode: 20dda...ccf Jeg opplevde plutselig en eggløsning som var 10 dager forsinket, selv om den alltid pleide å komme til samme tidspunkt hver syklus (og den har vært helt regelmessig i mange år). Ikke skjedd noe nytt i livet eller meg, så jeg aaaner ikke hvorfor det plutselig skjedde denne ene gangen, men... Så - det kan skje selv om det aldri har skjedd før Men fortsett å teste hvis den ikke dukker opp snart! For du kan jo være gravid selv om EL har vært litt senere enn vanlig, så kanskje ikke du er så mange dager etter forventet mens som du tror. Lykke til🤞🏻 Anonymkode: 53d79...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker på de som skriver om sen produksjon av hcg? Men takk for utfyllende svar 🙂 det er godt mulig eggløsningen var sen, sitter ikke med eksakt tid tross at jeg følger med på syklusen så godt jeg kan. Ikke brukt noen eggløsningstester heller da vi ikke har aktivt prøvd, mer ‘skjer det så skjer det’.. 😅 Har kjøpt inn en digital med ukeindikator som en venninne tipset meg om da hun mente disse andre ikke alltid var like gode på svarene, så prøver den imorgen tidlig om jeg ikke får besøk i natt🙊 Bare så kjipt å kjenne på den skuffelsen man alltid får ved neg.test, selv når det ikke er planlagt å bli gravid nå🙂 Anonymkode: 20dda...ccf Skjønner med sen produksjon av hcg, men en test med sensitivitet på 25 bør slå ut når mensen er så forsinket som du skriver, og du har hatt eggløsning til rett tidspunkt. Babyplan sine tester er gode å bruke, de har tidligtester som vil slå ut tidlig, opptil 6 dager før menstruasjon (hos meg var det 5 dager før), og vil nok slå ut på dem som også produserer hcg noe senere enn andre. Ellers så er også Clearblue med ukeindikator sin god å ha som har sensitivitet på 25. Forstår godt den følelsen du beskriver, jeg sluttet på prevensjon og vi hadde også «skjer det så skjer det» i et år nesten, og deretter begynte jeg å ta eggløsningstester og temping, og det var ikke før da jeg ble gravid for første gang! Krysser fingrene for at det er eggløsning som har vært litt senere enn vanlig, og at det ligger en liten spire i magen din! Anonymkode: 10381...715
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 23.55): Tenker på de som skriver om sen produksjon av hcg? Men takk for utfyllende svar 🙂 det er godt mulig eggløsningen var sen, sitter ikke med eksakt tid tross at jeg følger med på syklusen så godt jeg kan. Ikke brukt noen eggløsningstester heller da vi ikke har aktivt prøvd, mer ‘skjer det så skjer det’.. 😅 Har kjøpt inn en digital med ukeindikator som en venninne tipset meg om da hun mente disse andre ikke alltid var like gode på svarene, så prøver den imorgen tidlig om jeg ikke får besøk i natt🙊 Bare så kjipt å kjenne på den skuffelsen man alltid får ved neg.test, selv når det ikke er planlagt å bli gravid nå🙂 Anonymkode: 20dda...ccf Hva ble resultatet? Positiv eller negativ cb digital med ukeindikator? Anonymkode: 10381...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå