AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Har ei venninne som prioriterer tid til alt og alle andre, men ikke meg. Det kan gå måneder før vi møtes. På en kaffe blandt annet, meg, henne og 2 stk til. Ofte sier hun muntlig at vi må gå tur snart, kom foreksempel med en kommentar til venninna mi at vi må møtes i påsken. Dette ble aldri noe av. Hørte ikke en lyd. Nå er hun gravid, og 2 måneder igjen. Kan forstå at hun er mer trøtt å sliten å vil ha alenetid. Men, det er sårende og se hun flyr ut alle andre veier å likevel sier hun at hun ønsker kontakt.. Ser ingen handling. Alltid meg å hun andre som tar initiativ. Begynner å bli temmelig lei dette.... Anonymkode: 1572b...777
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Hun er ikke din venn, ut fra det du forteller. Anonymkode: 0c819...00d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Det er nesten så jeg føler jeg blir løyet tilbake, bedratt... Ikke så ille da, men dere skjønner.. Anonymkode: 1572b...777
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Bare slutt å ta kontakt, så dør det ut av seg selv. Ikke bruk tid på folk som får deg til å føle deg verdiløs. Anonymkode: 95d7b...d93
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 jeg hadde en sånn☺️vi har ikke kontakt lenger. dvs, jeg sluttet å ta kontakt. antar hun tar kontakt neste gang hun trenger meg som søppelbøtte, det er stort sett bare de gangene hun tidligere har tatt kontakt. hun har så mange rundt seg, jeg er alene og mer introvert. sånn er det bare🤷♀️ Anonymkode: 17d4d...78c
Blueberrymuffin Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ei venninne som prioriterer tid til alt og alle andre, men ikke meg. Det kan gå måneder før vi møtes. På en kaffe blandt annet, meg, henne og 2 stk til. Ofte sier hun muntlig at vi må gå tur snart, kom foreksempel med en kommentar til venninna mi at vi må møtes i påsken. Dette ble aldri noe av. Hørte ikke en lyd. Nå er hun gravid, og 2 måneder igjen. Kan forstå at hun er mer trøtt å sliten å vil ha alenetid. Men, det er sårende og se hun flyr ut alle andre veier å likevel sier hun at hun ønsker kontakt.. Ser ingen handling. Alltid meg å hun andre som tar initiativ. Begynner å bli temmelig lei dette.... Anonymkode: 1572b...777 Kan fortelle fra egen erfaring. Bestekompisen min jobber mye overtid i ukedagene, og ofte på formiddagene på lørdag. Han er veldig opptatt og har veldig lite fritid. Likevell har han alltid klart å sette av tid til meg, og vi har holdt kontakten og møttes hver eneste helg nå under koronatiden. Det er en ekte venn. Ekte venner klarer å sette av tid og prioritere vennskap, uansett hvor travle de er. Hun er ingen venn. Hadde hun vært en ekte venn hadde hun klart å sette av noe tid til deg og prioritert å holde vennskapet vedlike. Synes ikke hun er noe god venn. Uansett hvor travel man er, eller hvor sliten man er, så setter man alltid av noe tid til folk man bryr seg om. Denne «vennen» bryr seg åpenbart ikke om deg, iværtfall ikke nok til å holde vennskapet varmt. Endret 5. mai 2021 av Blueberrymuffin
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare slutt å ta kontakt, så dør det ut av seg selv. Ikke bruk tid på folk som får deg til å føle deg verdiløs. Anonymkode: 95d7b...d93 Her på kg leser man ofte det stikk motsatte. Folk anbefaler ts å ta kontakt i det uendelige og ikke "vente" på at vennen tar initiativ. TS, dette er ikke en venn. Hvis det ikke er 50/50 interesse (cirka), gidder jeg ikke. Ensidig kontakt...Hvem trenger det? Anonymkode: c7248...d35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): jeg hadde en sånn☺️vi har ikke kontakt lenger. dvs, jeg sluttet å ta kontakt. antar hun tar kontakt neste gang hun trenger meg som søppelbøtte, det er stort sett bare de gangene hun tidligere har tatt kontakt. hun har så mange rundt seg, jeg er alene og mer introvert. sånn er det bare🤷♀️ Anonymkode: 17d4d...78c Åh....Høres kjent ut. Anonymkode: c7248...d35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh....Høres kjent ut. Anonymkode: c7248...d35 men jeg har også en stikk motsatt relasjon der jeg ikke tar kontakt, men blir selv kontaktet hele tiden(stort sett daglig). ønsker ikke så tett kontakt, men jeg er høflig og svarer likevel. så at det skal være så vanskelig å finne en balanse er fryktelig slitsomt😅må si begge situasjonene ikke føles bra🥲 Anonymkode: 17d4d...78c
Gjest O.G. Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har ei venninne som prioriterer tid til alt og alle andre, men ikke meg. Anonymkode: 1572b...777 Det er på dette viset hun viser deg at hun ikke lenger er ei venninne av deg. Dropp å legge planer med henne, bare smil og hils når du treffer henne, men ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Jeg har hatt flere sånne i livet mitt. Nå har jeg endelig tatt en rensk og sitter igjen med de jeg føler meg vel med. 2 gode venninner, to gode vennepar og en håndfull bekjente som blir å treffes 1-2 ganger i året (en gjeng som kreves litt planleggingå få til). Pluss familien så kjennes dette nok sosialt ut for meg. Anonymkode: de835...f9d
Ymra Skrevet 6. mai 2021 #12 Skrevet 6. mai 2021 Men vet du om det er hun eller de andre som tar initiativ der også? Kan det være andre grunner til at de sees mer - eksempelvis at de bor nærmere hverandre eller lignende? Jeg slutter aldri å undre over hvor mye kontakt og initiativ folk på KG mener man må ha for å være en god venn... Jeg har mange gode venner, men ingen jeg ser en gang i uken fast. Noen ganger kan det være en gang i uken, andre ganger en gang i måneden og andre venner igjen en gang i året. Mest av alt har jeg ikke oversikten.. For jeg mener det å være en god venn handler enormt mye mer om å være der når det virkelig gjelder og er behov. Ikke hvor ofte eller fast det er...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #13 Skrevet 7. mai 2021 Ymra skrev (4 timer siden): Men vet du om det er hun eller de andre som tar initiativ der også? Kan det være andre grunner til at de sees mer - eksempelvis at de bor nærmere hverandre eller lignende? Jeg slutter aldri å undre over hvor mye kontakt og initiativ folk på KG mener man må ha for å være en god venn... Jeg har mange gode venner, men ingen jeg ser en gang i uken fast. Noen ganger kan det være en gang i uken, andre ganger en gang i måneden og andre venner igjen en gang i året. Mest av alt har jeg ikke oversikten.. For jeg mener det å være en god venn handler enormt mye mer om å være der når det virkelig gjelder og er behov. Ikke hvor ofte eller fast det er... Ja, hun tar kontakt med andre. Det har jeg både hørt og det vet jeg. Med alle, nei der er jeg usikker. For meg må du bare være så forundret du bare ønsker! Her handler det det om en venninne som sier en ting, å gjør stikk motsatt. Gang etter gang. Sier hun vil møtes, men blir kun med ord. Hun møter tidt å ofte andre. Det er aldri noe initiativ fra hennes side. Da begynner man å reagere. Inviterer jeg, klarer hun som regel å få det til. Men én unnskyldning er det alltid. Hvor lenge hun kan møtes, hvor mange planer hun har osv. Alltid. Etter vi har møttes, så er det helt stilt. Sender verken på melding, en sjelden gang kommenterer hun på snap. Liker aldri mine ting på sosiale medier, andres derimot alltid. Det er påtide hun tar kontakt selv å engasjerer seg. Er lei. Liker henne godt, så det er dumt om det skal fase ut.. For meg virker det som om dtt er det hun prøver på. Jeg vet ikke. Jeg har sagt ifra en gang tidligere, på en hyggelig måte. Da tok hun seg i samen. Hun sier vi er gode venner og sier så mye. Jeg har blitt usikker og helt ærlig jeg vet ikke hvor lenge dette vennskapet blir å vare. Isåfall ikke jeg som står for den.... Ts Anonymkode: 1572b...777
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #14 Skrevet 7. mai 2021 Jeg blir nok å spørre henne før eller senere. Hva hun legger i vårt vennskap. At det skal gå begge veier. Det hjelper ikke med ord, handling er det som teller. Mulig det kan bli surt, men hvilket valg har jeg? Gå rundt som en tulling å tro hun vil ha vennskap, når hun ikke vil. Da er det bedre å vite. Det er sårende og slitsomt å ha det på den måten at du leker detektiv i et vennskap. Jeg forventer ikke å møtes hver uke. Det kan fint gå en måned. Kanskje lenger og i perioder. Men da finnes det andre måter å holde kontakten på. Ikke være helt laidback. Hun faser meg nok ut... Det er tøft å innse. Anonymkode: 1572b...777
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2021 #15 Skrevet 7. mai 2021 Ymra skrev (9 timer siden): For jeg mener det å være en god venn handler enormt mye mer om å være der når det virkelig gjelder og er behov. Ikke hvor ofte eller fast det er... Vel, spørs hvor mye folk skal gidde å være der når det skjer noe når de ikke har sett dem på noen år og man vet de har jevnlig kontakt med andre venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå