Gå til innhold

Nekte å være med familievernkontoret.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må det godkjennes av begge før time? 

Hva hvis en nekter, kan advokaten ta det videre uten meklingsattest? 

Anonymkode: 37e8d...dd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får meklongsatest ved å møte alene når begge er innkalt . Den kan du bruke til å gå videre med.

Anonymkode: 80513...55a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du hun som skrev om mannen som involverer barna i kranglingen for å få del til å ta hans side? Jeg har tenkt så mye på deg i såfall, men jeg klarte ikke huske hva tråden het og jeg finner den ikke igjen. Da jeg så denne tittelen fikk jeg en følelse av at kanskje det var deg. Uansett hvem du er, jeg håper virkelig at det løser seg for deg, enten med ham eller uten - hva enn som er til det beste for deg og eventuelle barn i bildet.

Personen over meg har rett, så bare møt til timen og få attest. Det vil hjelpe deg videre uansett hvilken vei det går. 

Sender store klemmer ❤️

Anonymkode: dc81a...c02

• Liker 3
Skrevet

Attesten Signeres av mekler den av dere som er tilstede evt begge dersom begge møtte. Den som veldig å ikke møte mister rettigheter, dvs at de har en dårligere sak i retten enn dersom de hadde møtt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har gått til skrittet ned mekling så er hans dårlige avgjørelser ikke ditt problem lenger, og går mest utover han selv.

Å være lite samarbeidsvillig ser ikke bra ut for en eventuell rettssak. 

Få meklingsattest, søk om utvidet barnebidrag med denne 

Anonymkode: f4333...187

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man da virkelig bare si at jeg skal ha barna 100% om den andre ikke møter også blir det godkjent? 

Anonymkode: e1920...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan man da virkelig bare si at jeg skal ha barna 100% om den andre ikke møter også blir det godkjent? 

Anonymkode: e1920...fee

Man får selvfølgelig ikke signert en samværsavtale når man er der alene. Familievernkontoret har ingen makt og myndighet. De tilbyr mekling til de som trenger det, og de utsteder meklingsattest(som er beviset på at det er forsøkt gjennomført mekling) ved samlivsbrudd.

Om man ikke blir enig om samvær, verken på egen hånd eller hos fvk, vil rettsak være neste steg.

Anonymkode: d1df7...627

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er du hun som skrev om mannen som involverer barna i kranglingen for å få del til å ta hans side? Jeg har tenkt så mye på deg i såfall, men jeg klarte ikke huske hva tråden het og jeg finner den ikke igjen. Da jeg så denne tittelen fikk jeg en følelse av at kanskje det var deg. Uansett hvem du er, jeg håper virkelig at det løser seg for deg, enten med ham eller uten - hva enn som er til det beste for deg og eventuelle barn i bildet.

Personen over meg har rett, så bare møt til timen og få attest. Det vil hjelpe deg videre uansett hvilken vei det går. 

Sender store klemmer ❤️

Anonymkode: dc81a...c02

Jeg har skrevet før. Men usikker på tråden du nevner. Hva mer stod det? 

Anonymkode: 37e8d...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...