Gå til innhold

Han ville ha barn, så vente, men sier det ikke er krise om jeg blir gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det da ok at jeg slutter på pillen? Jeg ønsker barn så sterkt 😢

Anonymkode: 0e4a2...804

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slutt på pillen. Ikke lyv. Ikke ta et valg for partneren din uten hans samtykke. 

Jeg anbefaler deg sterkt å kommunisere at du er veldig lysten på barn. Diskuter det åpent og fritt, lytt til hans frykter og ønsker. Det er bare gjennom åpen kommunikasjon at dere kan ha sjans til å bli enige. Det er gjennom åpen kommunikasjon at du faktisk har sjans til å få et barn med hans velsignelse. Tenk litt på det. Her må du være klok for å få viljen din. 

• Liker 6
Skrevet

Tror ikke det skaper et så veldig sterkt forhold om du slutter på pillen, og han lever i god tro om at du er på pillen. Sånt kommer jo for en dag. Det er jo å lyve til partneren sin. 

Altså, at han sier at det ikke er "krise" om du blir gravid, betyr jo bare at han hadde taklet det greit og prøvd å bli klar til å bli far dersom han skulle havnet i den situasjonen plutselig. Det betyr ikke at han _vil_ havne i den situasjonen. Tvert imot så sier han jo at han vil vente... kan du ikke respektere det? Eller et barn et så sterkt ønske for deg at du ikke kan være sammen med en mann som ber deg vente? 

Her må dere snakke sammen, tenker jeg....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
DHG skrev (3 minutter siden):

Ikke slutt på pillen. Ikke lyv. Ikke ta et valg for partneren din uten hans samtykke. 

Jeg anbefaler deg sterkt å kommunisere at du er veldig lysten på barn. Diskuter det åpent og fritt, lytt til hans frykter og ønsker. Det er bare gjennom åpen kommunikasjon at dere kan ha sjans til å bli enige. Det er gjennom åpen kommunikasjon at du faktisk har sjans til å få et barn med hans velsignelse. Tenk litt på det. Her må du være klok for å få viljen din. 

Takk for et klokt svar ❤️ jeg er bare så redd for at han vingler tilbake på nei. Det gir meg jo likevel ikke rett til å ta dette valget for han, jeg vet jo det innerst inne 😢

AnonymBruker
Skrevet

Urk. Kan du ikke gå å få barn med en bra fyr, i stedet for en sånn vinglete amøbe?

Anonymkode: c35f0...0f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for et klokt svar ❤️ jeg er bare så redd for at han vingler tilbake på nei. Det gir meg jo likevel ikke rett til å ta dette valget for han, jeg vet jo det innerst inne 😢

Bare hyggelig! 

Kan du se på det på en annen måte? Hvis han sier nei, så får du jo svaret ditt fort nok til å vurdere en annen løsning. Kanskje barn er så viktig for deg at du finner ut at du må lete etter en annen mann for å få ønsket ditt oppfylt. Tiden er din fiende i dette spørsmålet. Jo mer tid du bruker på en mann som til syvende og sist sier nei er tid i minus før du ikke kan få barn lengre. Og som vi vet tar det jo noen år å finne kjærligheten i livet, være kjærester en stund og så bestemme seg for om man vil ha barn. Det er lange tunge prosesser. Vi snakker år, ikke måneder. Det er viktig å huske på at årene går. 

Som mann vet jeg også at vi trenger en liten dytt i ryggen for å gå ut i barneprosjektet. Det er ikke uvanlig at menn ikke egentlig vil ha barn i det hele tatt, men går med på det fordi kona tar mest ansvar uansett. Den store pappafølelsen kommer kanskje senere heller enn tidligere. Babyer er kvinnens prosjekt i all hovedsak - deretter kommer far på banen mer og mer. Mannen vil heller ikke helt se at det er en prosess som tar tid og der han vil i økende grad engasjere seg. Det er vanskelig å se for seg barn som noe annet enn en siklende tidstyv. De lukter gulp da da er veldig små, deretter har de fettete fingre og plagsom oppførsel. Så kommer personlighetene frem og de blir små mennesker med litt mer innhold. Da er det lettere å være en far. 

Hvis det hadde vært meg hadde jeg forsøkt å lytte veldig tydelig til mannens måte å se på ting. Det er ikke greit å avfeie hans ambivalens. Det er faktisk ikke alle mennesker som synes babyer er søte. Jeg synes personlig de er drit ekle. Men det er også viktig å se på det i et større perspektiv. Se 10 år frem i tid. Når ungen spiller fotball. Når huset lever av yrende liv. Når ungene er tenåringer og kanskje synes pappas sportsbil er verdens kuleste ting. Det er mange fedre som opplever en ny vår gjennom sine barn. Det er noe mer, noe bedre, enn å være barnløs og se på Lindmo på kvelden. Livet får mer innhold. Hvis man klarer å formidle det langsiktige perspektivet er det kanskje håp for å få mannen med på banen, gitt at han ikke er spesielt interessert i babyer (hvilket er unormalt å være). 

Its all about perspective. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er du, hva er grunnen/grunnene til at han egentlig vil vente, hvor lenge kan du vente, hvor lenge ønsker han å vente. Det er vel de spørsmålene som må svares på.

Om du er i en alder der du ikke bør vente særlig lengre, forholdet er godt og stabilt og han ikke har veldig gode grunner til å bare utsette det litt (studier, jobbsøking, bolig....). Da må det gå an å gi tydelig og klar beskjed om at du slutter på prevensjon fra en gitt dato og at han da må bruke prevensjon om han ikke vil ha barn, samtidig som du da IKKE starter å stresse med å måle når det er størst mulighet for befruktning osv, men bare tar folat tilskudd i tilfelle det skulle bli noe. 

Det viktigste er jo å vite om han faktisk kan tenke seg å bli far eller om det egentlig er helt uaktuelt, men at han bare jatter med for å slippe å miste deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...