Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en veldig selvironisk jente, men har slitt med anoreksi i flere år og nylig blitt friskmeldt. Tross dette kan jeg fint tulle litt om kroppen min, og komme med selvironiske kommentarer. Typen min vet godt dette, men at det kan være sårt. For noen uker siden kom han med en kommentar om at kompisen hans sin dame var tynnere enn meg, og det trigget noe i meg. Har ikke sagt noe om det enda da forholdet er nytt og jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke om det.. hva synes dere jeg bør gjøre? Overreagerer jeg? Klarer ikke å slippe ordene han sa fra hode om dere forstår..

Anonymkode: 22ef2...f96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en veldig selvironisk jente, men har slitt med anoreksi i flere år og nylig blitt friskmeldt. Tross dette kan jeg fint tulle litt om kroppen min, og komme med selvironiske kommentarer. Typen min vet godt dette, men at det kan være sårt. For noen uker siden kom han med en kommentar om at kompisen hans sin dame var tynnere enn meg, og det trigget noe i meg. Har ikke sagt noe om det enda da forholdet er nytt og jeg vet ikke hvordan jeg skal snakke om det.. hva synes dere jeg bør gjøre? Overreagerer jeg? Klarer ikke å slippe ordene han sa fra hode om dere forstår..

Vil påpeke dette ble sagt foran kompisen + damen hans. Og alle lo av det å virket enig. Resulterte i at jeg ikke klarer å spise normalt. Føler meg skikkelig dum

TS

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Du kan fint si at noe er sårende uten å være anklagende ovenfor ham. Du sier jo selv at forholdet er relativt nytt, så dere holder på å bli kjent med hverandre. Antageligvis var det ikke vondt ment ettersom du nevner at du er selvironisk om kropp. Men hvis jeg var det ville jeg tatt det opp slik at han forstår nettopp hvor sårbart teamet er.

• Liker 39
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg fikk vondt av deg bare ved å lese dette. Har selv slitt med anoreksi veldig lenge og vet hvor triggende sånne kommentarer er. 
Anbefaler deg å fortelle han det, slik at det ikke skjer igjen. 
Sender deg en stor klem! 

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde ikke vært ok å si om du ikke hadde en forhistorie med anoreksi heller. Det må være veldig vanskelig for deg, håper du klarer å bli kvitt de vonde tankene. Jeg er sikker på at du er perfekt akkurat som du er. 

Anonymkode: bfb07...5ee

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er tynnere en deg så er hun tynnere en deg. 

Hva som er problemet her egentlig ???

Anonymkode: ff909...515

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ta det som et tegn på at du fortsatt har ting igjen å jobbe med når du føler at folk burde ta særlige hensyn til deg. Da er du fortsatt ikke frisk eller ser i alle fall ikke deg selv som frisk. Jobb mot at du skal TÅLE slike bemerkninger uten at det går inn på deg. 

Anonymkode: 2529b...a59

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vet han om forhistorien din? Hvis ikke ville jeg tatt en prat med han om den og forklart at du gjerne spøker om mye, men at sånne kommentarer setter seg på hjernen din. Det kan jo ikke være et stort tap å unngå vekt som tema i spøkene heretter? Tenker jeg i alle fall. 

Anonymkode: 46b00...e3d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hmm det er jo en veldig rar ting å si og påpeke ? (Selv på tull) jeg klarer bare ikke å se konteksten?

Å kjære, Magnus har en mye mer muskuløs og trent kropp enn deg, se på armene 😍 ingen kjæreste med sosiale antenner gjør slik, tull eller ei 

Anonymkode: df547...0e0

• Liker 39
Skrevet

Han virker jo rett og slett mindre begavet som kommer med en slik kommentar hvis han nå vet at du har slitt med dette. Altså ærlig talt, for en fjott. Håper ellers at han er tipp&topp og at dette ikke er en måte å trykke deg ned på. For en pikk.

• Liker 20
Skrevet

Her tror jeg fakta må opp på bordet. Du er eller har vært alvorlig psykisk syk. Det må ha hensynta. Hadde du vært helt normal og aldri hatt noe problem med mat, kropp og vekt hadde du måttet tåle det, men her er du skjørere enn skjør. Det må ha 1) vite, og 2) hensynta. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Triggeralert!!! For en tosk. Han skjønner tydeligvis ikke hvordan det påvirker psyken

Anonymkode: e74b7...478

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta det som et tegn på at du fortsatt har ting igjen å jobbe med når du føler at folk burde ta særlige hensyn til deg. Da er du fortsatt ikke frisk eller ser i alle fall ikke deg selv som frisk. Jobb mot at du skal TÅLE slike bemerkninger uten at det går inn på deg. 

Anonymkode: 2529b...a59

Mener ikke folk skal ta spesielle hensyn til meg, ble bare en merkelig setting da det var første gang jeg traff dette venneparet av han. Og det ble påpeka rundt måltid. Vanskelig å vite hva som trigger ulike mennesker, både friske og syke tenker jeg da. Men somsagt, kan vær jeg bare overreagerer. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars dere begge. Hva som hun sliter med det samme og får skyldfølelse for sin kropp nå..

Anonymkode: efb26...065

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vet veldig godt om min fortid med anoreksi. For min del ble det bare rar setting som nevnt over da det var første gang jeg møtte venneparet av han. Skal ta det opp med han når vi treffes imorgen, tipper nok det skulle være ment for tull. 
Og generelt; jeg er friskmeldt. Men selvfølgelig kan noen ting trigge, uten jeg selv er forberedt på det. Suns somsagt bare det hele ble ubehagelig og kommentaren sitter stuck i meg. 

Litt redd for å ta det opp i frykt av at jeg overreagerer, men som flere sier så er der jo en rar ting å påpeke.. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener ikke folk skal ta spesielle hensyn til meg, ble bare en merkelig setting da det var første gang jeg traff dette venneparet av han. Og det ble påpeka rundt måltid. Vanskelig å vite hva som trigger ulike mennesker, både friske og syke tenker jeg da. Men somsagt, kan vær jeg bare overreagerer. 

Ts

Eksen visste at jeg hadde dårlig selvbilde for puppene mine. Helt i starten av forholdet presterte han å fortelle at det meste ved meg var veldig bra, men puppene var litt små. 

Senere har han alltid vist seg å være fornøyd, men at han prøvde å tøffe seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm det er jo en veldig rar ting å si og påpeke ? (Selv på tull) jeg klarer bare ikke å se konteksten?

Å kjære, Magnus har en mye mer muskuløs og trent kropp enn deg, se på armene 😍 ingen kjæreste med sosiale antenner gjør slik, tull eller ei 

Anonymkode: df547...0e0

Det kan jo også være ala «ts har fått så flotte muskler med all treningen sin, kanskje du må spise litt mer biff Marie, så du også får det». Da sier man jo også at «Marie» er tynnere enn ts, uten å si st det er noe negativt ved ts. 

Anonymkode: 5fe93...027

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksen visste at jeg hadde dårlig selvbilde for puppene mine. Helt i starten av forholdet presterte han å fortelle at det meste ved meg var veldig bra, men puppene var litt små. 

hva faen? Han høres ut som en drittsekk. Hvem sier noe sånt??!!

Anonymkode: 5fe93...027

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplevd samme..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommentaren ble sagt da kompisen til typen min er kraftigere enn min kjæreste. Da sa min kjæreste at det var ironisk at han kraftigste fikk den tynneste jenta. Når jeg sa «hva mener du» så svarte han bare at hun er tynnere enn meg og det er ironisk..🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...