AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Hvorfor er motstanden mot 5G blant de "sykeste" konspirasjonsteoriene? Jeg er selv veldig opptatt av potensiell skade fra mobil/tv osv, og bruker lite mobil og nett (uten at det går utover mail og viktige beskjeder), og har ikke mobilen med inn på soverommet osv. Har heller ikke PCen oppå fanget. Kan hende 5G ikke er veldig helseskadelig isolert sett, men det blir mye hvis man legger det sammen i løpet av et liv, sammen med luftforurensing, sprøytemidler i mat osv. Det finnes ingen BEVIS vil flere svare sikkert, men tenk om det blir bevis om f.eks 20 år og så har vi utsatt oss for dette her? I 60-åra fikk 100 millioner barn forurensede polio vaksiner, med et kreftfremkallende stoff. Det at røyking og asbest er farlig, ble også sett på som en konspirasjonsteori før i tiden. Forskere fikk jo bestikkelser fra sukkerindustrien til å skylde på at det var fett som var årsaken til vektøkning, og ikke sukker. Hva om det er skjedd det samme her? Muligheten ER der jo, om det er sannsynlig eller ikke. Hvorfor må 5G presses fram, uten tilstrekkelig forskning? Forskning holder ikke følge med teknologien, og det er flere forskere som hevder at dette kan vær svaret på hvorfor vi har så mange "usynlige" sykdommer i samfunnet. Det meste har jo vært uhell og "uvitenhet" blant forskerne, men jeg synes at slike ting som 5G burde fulgt "føre-var prinsippet". For dette kan jo påvirke store deler av befolkningen, enten de vil eller ei. Det meste som ikke er naturlig har jo en risiko til å vær helseskadelig. "5G er veien til smarte byer og «tingenes internett». Nedsiden er mer hverdagsstråling. Vi kommer til å vasse i elektromagnetiske felt, hevder forskere som kaller 5G et stort folkehelse-eksperiment." https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/VRnkXp/forskere-kaller-5g-et-folkehelse-eksperiment Hundrevis av bier og fugler døde rundt 5G master: https://macdailynews.com/2019/08/02/hundreds-of-bees-drop-dead-around-5g-towers-in-california/ https://principia-scientific.com/unexplained-mass-bird-deaths-during-dutch-5g-experiment/ Anonymkode: 1f88b...1d8 4
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Hva er forskjellen på 4G og 5G, kanskje er 4G årsaken til alt som er håpløst her i livet?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Lama_Drama skrev (12 minutter siden): Hva er forskjellen på 4G og 5G, kanskje er 4G årsaken til alt som er håpløst her i livet? Jo det menes også å være helseskadelig, det er derfor jeg begrenser mobil og skjermbruk selv, og slår på flymodus når jeg ikke bruker mobilen. Men 5G er verre: RadiationHealthRisks.com observes that “1G, 2G, 3G and 4G use between 1 to 5 gigahertz frequency. 5G uses between 24 to 90 gigahertz frequency,” and then asserts that “Within the RF Radiation portion of the electromagnetic spectrum, the higher the frequency, the more dangerous it is to living organisms.” Det kan jo hende at vi enda ikke har avansert nok vitenskap til å avdekke negative helseeffekter. Og man bør også bare vektlegge totalt upartiske og uavhengige studier. Som jeg skrev i HI, så tror jeg at det meste som ikke er naturlig, har en risiko til å vær helseskadelig. Derfor prøver jeg å leve "så naturlig" som mulig, uten at det går betydelig utover livskvaliteten. F.eks bor jeg på en plass med lite forurensning og begrenser mobilbruk i den grad det lar seg gjøre. 5G stråling har lignende stråling som mikrobølgeovner. Og mange har vel sikkert hørt at det frarådes å bruke... Jeg mener at når det kommer til så viktige ting som helse, så burde man operere etter føre-var prinsippet. Anonymkode: 1f88b...1d8 4
Jeffe Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Fordelen med 5g er at vi slipper 3g. Synes 3g var verst. 2g var ok men også verre enn 4g.
Whistler Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor er motstanden mot 5G blant de "sykeste" konspirasjonsteoriene? Jeg er selv veldig opptatt av potensiell skade fra mobil/tv osv, og bruker lite mobil og nett (uten at det går utover mail og viktige beskjeder), og har ikke mobilen med inn på soverommet osv. Har heller ikke PCen oppå fanget. Kan hende 5G ikke er veldig helseskadelig isolert sett, men det blir mye hvis man legger det sammen i løpet av et liv, sammen med luftforurensing, sprøytemidler i mat osv. Det finnes ingen BEVIS vil flere svare sikkert, men tenk om det blir bevis om f.eks 20 år og så har vi utsatt oss for dette her? I 60-åra fikk 100 millioner barn forurensede polio vaksiner, med et kreftfremkallende stoff. Det at røyking og asbest er farlig, ble også sett på som en konspirasjonsteori før i tiden. Forskere fikk jo bestikkelser fra sukkerindustrien til å skylde på at det var fett som var årsaken til vektøkning, og ikke sukker. Hva om det er skjedd det samme her? Muligheten ER der jo, om det er sannsynlig eller ikke. Hvorfor må 5G presses fram, uten tilstrekkelig forskning? Forskning holder ikke følge med teknologien, og det er flere forskere som hevder at dette kan vær svaret på hvorfor vi har så mange "usynlige" sykdommer i samfunnet. Det meste har jo vært uhell og "uvitenhet" blant forskerne, men jeg synes at slike ting som 5G burde fulgt "føre-var prinsippet". For dette kan jo påvirke store deler av befolkningen, enten de vil eller ei. Det meste som ikke er naturlig har jo en risiko til å vær helseskadelig. "5G er veien til smarte byer og «tingenes internett». Nedsiden er mer hverdagsstråling. Vi kommer til å vasse i elektromagnetiske felt, hevder forskere som kaller 5G et stort folkehelse-eksperiment." https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/VRnkXp/forskere-kaller-5g-et-folkehelse-eksperiment Hundrevis av bier og fugler døde rundt 5G master: https://macdailynews.com/2019/08/02/hundreds-of-bees-drop-dead-around-5g-towers-in-california/ https://principia-scientific.com/unexplained-mass-bird-deaths-during-dutch-5g-experiment/ Anonymkode: 1f88b...1d8 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo det menes også å være helseskadelig, det er derfor jeg begrenser mobil og skjermbruk selv, og slår på flymodus når jeg ikke bruker mobilen. Men 5G er verre: RadiationHealthRisks.com observes that “1G, 2G, 3G and 4G use between 1 to 5 gigahertz frequency. 5G uses between 24 to 90 gigahertz frequency,” and then asserts that “Within the RF Radiation portion of the electromagnetic spectrum, the higher the frequency, the more dangerous it is to living organisms.” Det kan jo hende at vi enda ikke har avansert nok vitenskap til å avdekke negative helseeffekter. Og man bør også bare vektlegge totalt upartiske og uavhengige studier. Som jeg skrev i HI, så tror jeg at det meste som ikke er naturlig, har en risiko til å vær helseskadelig. Derfor prøver jeg å leve "så naturlig" som mulig, uten at det går betydelig utover livskvaliteten. F.eks bor jeg på en plass med lite forurensning og begrenser mobilbruk i den grad det lar seg gjøre. 5G stråling har lignende stråling som mikrobølgeovner. Og mange har vel sikkert hørt at det frarådes å bruke... Jeg mener at når det kommer til så viktige ting som helse, så burde man operere etter føre-var prinsippet. Anonymkode: 1f88b...1d8 Og dette har du skrevet på steintavler og funnet alle kildene på papir? Det kan se ut som det er et stykke mellom liv og lære. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Whistler skrev (2 timer siden): Og dette har du skrevet på steintavler og funnet alle kildene på papir? Det kan se ut som det er et stykke mellom liv og lære. Nei, et par ganger om dagen er jeg på nett og sjekker aviser og blant annet inne her. Som sagt, jeg begrenser bla. teknologi uten at det går betydelig utover livskvalitet. Jeg skrur av wifi for natten, og har routeren i et annet rom jeg ikke oppholder meg særlig mye i. De fleste andre er jo på nett 8+ timer daglig! Jeg er på nett ca 30-45 min til dagen. Hvordan skulle jeg ellers fått med meg noe som helst informasjon om f.eks koronaviruset? Man kan uansett kontrollere eget mobilbruk. Kommer det 5G master overalt, blir du påvirket uansett om du vil eller ei. Master uansett om det er 2G, 3G, 4G ønsker jeg ikke å bo rett i nærheten av, så er flere km fra der jeg bor. Anonymkode: 1f88b...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 5G er ikke en konspirasjonsteori. Mange, urovekkende nok, som agrumenterer for at det er helseskadelig (til tross for at det er forsket mye på 4G uten noe klar konklusjon, og etter hvert også 5G), mener også at det er noe myndighetene ruller ut for å kontrollere oss. De bruker kilder som "folkets strålevern", og blogger til åpenbart sinnsyke mennesker. Mennesker som også mener coronaviruset er satt ut for å overskygge oppmerksomheten rundt utbyggingen av 5G, og mer til. "Enough said", denne diskusjonen har for øvrig en egen tråd her inne som er svært lang, og full av gode (og mindre gode) kilder, ettersom hvor du står i synet på saken. Anonymkode: 2e58a...b11
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 5G er ikke én konspirasjonsteori* Anonymkode: 2e58a...b11
prt90 Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor er motstanden mot 5G blant de "sykeste" konspirasjonsteoriene? Jeg er selv veldig opptatt av potensiell skade fra mobil/tv osv, og bruker lite mobil og nett (uten at det går utover mail og viktige beskjeder), og har ikke mobilen med inn på soverommet osv. Har heller ikke PCen oppå fanget. Kan hende 5G ikke er veldig helseskadelig isolert sett, men det blir mye hvis man legger det sammen i løpet av et liv, sammen med luftforurensing, sprøytemidler i mat osv. Anonymkode: 1f88b...1d8 Fordi det vitner om så grunnleggende mangel på forståelse av hva ikke ioniserende stråling er, at jeg lurer på om skoleverket vårt har feilet helt. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Vet ikke. Jeg er en sau i en flokk som egentlig ikke bryr meg noe særlig. Jeg kan dø i en trafikkulykke i morgen. Da er det ikke 5G som var den som gjorde det. Man kan dø av hva som helst. Så prøver jeg p leve livet som best jeg kan med ting som gir meg glede. Det funker fint for meg. Var sammen med en mann som stadig klaget over sånne ting og var en konspirasjonsteoretiker. Han røyket 30-40 om dagen, satt med den jævla rullingsen i hånda hele tiden og var så innmari miserabel i sin tilværelse i livet. Tror han dør av den røykinga før han dør av 5G for å si det sånn. Men thats life 😂 Anonymkode: 3a7a8...d50 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 Det er ikke snakk om konspirasjonsteorier som går ut på det du skriver her, de syke konspirasjonsteoriene om 5G går på ting som at myndighetene skal bruke det for å kontrollere tankene til mennesker, at det er med på å spre korona og diverse andre absurde ting. Men det er ikke bra å tro at 5G er farlig når det ikke finnes noe bevis for dette heller, det at andre ting har vist seg å være skadelig i ettertid er verken bevis eller indikasjon på at 5G er farlig. Man har jo forsket på dette, noe de ikke hadde gjort på de tingene man trodde var ufarlig før lenge etterpå. Anonymkode: 4e65d...509 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå