AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Har en baby på to uker som er så kavete og gulper hele tiden. Hun er sulten hele tiden og jeg sitter ute med puppen hele dagen og gir flaske i tillegg når hun viser at hun er mer sulten. Så gulper hun i et kjør i lang tid etterpå. Hun gulper etter amming også, så jeg ville tro hun var mett siden hun gulper, men hun vil ha mer mat. I tillegg er hun ofte veldig urolig. Hun lager knuffelyder og trykke lyder og er veldig hard når jeg kjenner på magen. Det er ikke forstoppelse for jeg skifter flere bæsjebleier til dagen. Jeg passer også på å rape henne hver gang etter spising. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre for det er slik hele dagene og nettene og veldig lite soving. Det er ikke slik at knuffingen og kavingen går over etter bæsj eller rap eller gulp, det virker ikke til å være påvirket av det. Kavingen er nesten konstant. Det er soving innimellom, men det er korte hviler på en til to timer og så begynner det igjen. Hva kan det komme av? Er det normalt at nyfødte kaver så mye og knuffer og trykker? Når går det over? Anonymkode: 21405...885
Tuppeluri Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Min spiste mye og ofte helt i starten, gulpet også kjempe mye. Knuffing og trykking er vel også normalt i grunn. Men jeg er ikke helsepersonell. Så vær så snill, er du bekymret, ring helsestasjonen så kan de hjelpe deg. Det som er normalt for min unge ekke sikkert er normalt for din, så bedre å forhøre seg med profesjonelle. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Du vil sikkert få mange svar om diverse intoleranse og allergier, men sannsynligvis er det bare sånn din baby er. Tarmsystemet modnes, de har lite plass i magesekken og ingen døgnrytme. Du kan jo prøve melkefri kosthold om du vil, men det kan være en del arbeid for deg. De fleste blir gradvis bedre, også de med melkeallergi for det er noe man som regel vokser av seg innen to år Anonymkode: 02129...5cf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Kan minne om Reflux. Ville hatt det i bakhodet i hvert fall og kanskje lagt det fram for heslesykepleier på neste kontroll. Ellers er det ikke så unormalt med verken gulping eller andre ubehag for disse små, årsakene kan være forskjellige og ikke alltid det er så mye å gjøre med, annet enn å ta tiden og utviklingen til hjelp. Har du prøvd smokk for å sjekke om det kan være stort sugebehov og ikke sult hun kjenner på? Anonymkode: e5185...360 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Høres veldig ut som min baby på to uker. Vi har fått beskjed om at det høres ut som at han overspiser, så jeg prøver å ta hyppige rapepauser under amming for å se om han er mett eller om han bare ligger der for kosen sin del. Vi prøver også å få ham til å ta smokk istedenfor at han henger på brystet hele dagen. Jeg nekter ham ikke mat hvis han gir uttrykk for at han fremdeles er sulten, men han er så glad i melk at han kan spise hele tiden om han får lov. Jeg merker at han får ubehag om han har spist for mye og for lenge, så det virker som at hyppige men korte/små måltid er bedre for ham enn lange og sjeldne måltider. Jeg har også merket at det hjelper å holde ham mens jeg humper på en treningsball. Da sovner han ofte selv om han kaver og gråter først. Sannsynligvis vil det bli bedre når lukkemuskelen blir ferdigutviklet. Anonymkode: 442e9...0e7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan minne om Reflux. Ville hatt det i bakhodet i hvert fall og kanskje lagt det fram for heslesykepleier på neste kontroll. Ellers er det ikke så unormalt med verken gulping eller andre ubehag for disse små, årsakene kan være forskjellige og ikke alltid det er så mye å gjøre med, annet enn å ta tiden og utviklingen til hjelp. Har du prøvd smokk for å sjekke om det kan være stort sugebehov og ikke sult hun kjenner på? Anonymkode: e5185...360 Refluks? Hvordan finner jeg ut om det er det? Hun tar smokk og suger mye på den, men mister den fort også. Virker så hun roer seg en del når den kommer i munnen, men di der fingrene plukker den fort ut igjen og da er det mye akking og armer og bein igjen. Anonymkode: 21405...885
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Min gulpet altså så mye, først trodde de det var allergi mot melkeprotein, samme som eldste, men det ga seg ikke. Så trodde de det var refluks, men ingen andre tegn en gulp så da utelukket de det. Det endte med at han bare var sånn 🤷🏻♀️ min var veldig rolig og sov kjempe lenge om gangen, så akkurat det vet jeg ikke noe særlig om. Du får høre på kontroll neste gang, det er vel ikke så lenge til? Anonymkode: 99924...988
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan minne om Reflux. Ville hatt det i bakhodet i hvert fall og kanskje lagt det fram for heslesykepleier på neste kontroll. Ellers er det ikke så unormalt med verken gulping eller andre ubehag for disse små, årsakene kan være forskjellige og ikke alltid det er så mye å gjøre med, annet enn å ta tiden og utviklingen til hjelp. Har du prøvd smokk for å sjekke om det kan være stort sugebehov og ikke sult hun kjenner på? Anonymkode: e5185...360 Signerer denne. Sønnen min har tatt smokk fra begynnelsen, og det er den som roer han ned for å sove etter han har spist. Anonymkode: ffc00...ee5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 He he prøv å slappe av. Det er utrolig overveldende, jeg vet. Men det er nå sånn at dette er helt naturlig. Prøv å få babyen til å rape mye med å legge hodet over skulderen. Nyfødte er virkelig virkelig krevende, bare aksepter det med en gang. Det blir bedre, litt etter litt. Bruk helsestasjon for alt det er verdt, de kan alt om dette. Anonymkode: e1747...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå