Gå til innhold

Hvordan klare å trives der man bor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn til kjæresten min, i hans bolig. Grunnen til at vi flyttet hit var at jeg bare leide, mens han eide bolig, så jeg ville jo spare penger på å bo sammen (og jeg trivdes ikke sånn superbra der jeg leide). Det var slik sett liten risiko for meg hvis det ikke skulle fungere, da kan jeg leie eller kjøpe noe annet. For jeg er nemlig veldig redd for at jeg ikke kommer til å trives der han bor.. 

Jeg liker ikke beliggenheten, det er for nærme veien og det er innsyn fra naboer og vei til både hus og hage. Noen rom er skjermet fra innsyn, og også deler av hagen. Men dette hindrer meg veldig i å klare å slappe av her.. Jeg liker å holde på med ting i fred, mens her føler jeg meg overvåket når jeg er ute i hagen eller går i den delen av huset der det er innsyn. I tillegg er det ikke stille i hagen, man hører jo både biler og folk fra veien.

Huset og hagen er egentlig fint, og kjæresten har sagt at jeg kan få være med og sette mitt preg på huset i form av både maling, møbler etc. Likevel har jeg en dårlig følelse på hele greia, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å trives på dette stedet. Jeg har hintet om ikke vi kan kjøpe noe annet sammen, og det kan jo kanskje ordne seg i fremtiden, men det er jo ikke sikkert det kommer noe til salgs som vi begge ønsker og som vi har råd til. Og det er jo også noe i å gå rundt og vente på at det skal skje som gjør det vanskelig å lande og slappe av der man er. Det kan jo ta flere år..

Jeg synes dette er kjempevanskelig, for jeg har lyst til å bo sammen med han - men jeg har ikke noe lyst til å bo HER.. Hvordan kan man lære seg å trives?

Anonymkode: 2d6d9...7a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik tar tid.. Jeg flytta inn her i  november og det er først nå jeg ser litt hvordan jeg vil ha det. 

Titt på Insta og andre steder på nett og plutselig får du en god ide til ting du kan gjøre på din måte. 

Anonymkode: 774d1...97b

AnonymBruker
Skrevet

Her er trikset å beskytte deg selv mest mulig fra de tingene du ikke liker. Frostet film i nederste halvdel av vinduene, slipper fortsstt inn lys, men du er ikke på utstilling. Sett opp levegg eller lignende som skjermer hagen noe. Trafikklyden blir man vant til, jeg pleide å bo midt i sentrum og det var alltid rart de første ukene på våren hvor jeg åpnet vinduene.

Anonymkode: 0a3aa...63e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Plant (en fin) hekk for å skjerme mot innsyn. Kjøp opp/ned plissegardiner og dekk til vinduene nederst slik at evt. forbipasserende ikke kan se rett inn. 

Anonymkode: c79df...bd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...