AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Har noen erfaring med å få dette bort? Har aldri hatt dette før. Plutselig brøt det ut skikkelig. Kjenner jeg ikke er klar for sol og sommer, slik huden på ryggen min ser ut nå 😣 Anonymkode: 449b9...7e8
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Det vil vel bli bedre av å komme ut i luft, sol og varme?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Hvemsomhelst skrev (4 timer siden): Det vil vel bli bedre av å komme ut i luft, sol og varme? Nei, sol forverrer tilstanden. TS, prøv en rens fra apoteket beregnet for dette. Anonymkode: 0a3f7...0ba
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Jeg har slitt med kviser øverst på ryggen og vasker derfor øvre del av ryggen godt hver kveld med en salisylsyre-rens. Fungerer greit synes jeg. Bruker en fra Dermalogica, men finnes helt sikkert andre og. Anonymkode: bbd44...6f2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har slitt med kviser øverst på ryggen og vasker derfor øvre del av ryggen godt hver kveld med en salisylsyre-rens. Fungerer greit synes jeg. Bruker en fra Dermalogica, men finnes helt sikkert andre og. Anonymkode: bbd44...6f2 Kan du si navnet på den? Anonymkode: fcac8...9d0
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Nei, sol forverrer tilstanden. TS, prøv en rens fra apoteket beregnet for dette. Anonymkode: 0a3f7...0ba Nei, sol hjelper. Har hatt dette problemet i mange år. Da jeg reiste til varmere strøk, gikk det bort etter 1-2 Dager i sola. Anonymkode: 02d1a...945
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Dr Bronner's castile soap har hjulpet meg, men alle reagerer forskjellig selvfølgelig. Anonymkode: 8e7da...146
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan du si navnet på den? Anonymkode: fcac8...9d0 Dermalogica clearing skin wash. Salisylsyre hjelper også på hyperpigmentering (rødhet etter kviser). Anonymkode: bbd44...6f2 1
Kniv & gaffel Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 Eksen min slet med kviser og hudormer på skuldrene og ryggen. Den beste behandlingen for han var å gå i bar overkropp. Han ble alltid bedre om sommeren. Angående sol på huden er jeg usikker. Jeg tror det første og fremst var luft på huden som gjorde at det hjalp å gå i bar overkropp. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #10 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dermalogica clearing skin wash. Salisylsyre hjelper også på hyperpigmentering (rødhet etter kviser). Anonymkode: bbd44...6f2 Takk! Anonymkode: fcac8...9d0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #11 Skrevet 6. mai 2021 Blir bedre om sommeren for meg også, og er verst når jeg går med ull (tror jeg er allergisk) og tjukke stoffer som jeg føler "stenger inne oljen i huden slik at den blir badet i det og lager perfekt grobunn for kviser". Tips 1: kun klær i 100% bomull. Så lite som mulig klær så lenge du kan unngå å fryse. Vaskemidler fri for parfyme. Gjerne mild shampo uten parfyme også. Tips 2: et kosthold som påvirker hormoner i positiv retning slik at kroppen ikke overproduserer talg. Fasting og lite alkohol/sukker/animalske produkter gjør huden min mye bedre - men selv elsker jeg disse tingene, så lever heller med litt kviser, he he. Tips 3: både sol og luft tørker ut den oljete huden. Tilfør dette. Tips 4: Jeg smører La Roche-Posay Effaclar Duo+ over ryggen og brystet hver kveld. Det hjelper faktisk. Har prøvd å slutte (for det blir ganske dyrt å holde på sånn), men da ble huden merkbart mer oljete igjen og jeg fikk flere kviser. Jeg er ikke sponsa btw. Anonymkode: 20ebd...82a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har hatt problemer med det fra 15 årsalderen og inn i voksen alderen. Fant ut at jeg er gluten og melkeintoleranse. Kuttet det ut og ble kvitt kvisene 👌 (det var snakk om byller her jeg hadde på ryggen, ikke småkviser). Skeier jeg ut med gluten og melkeprodukter så popper kvisene ut med engang (altså byllene og 🙈🥺) Anonymkode: 8a4d0...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå