Gå til innhold

Har vært sukkerfri i tre dager...deilig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er deilig...håper jeg klarer det denne gangen. Jeg er sukkeravhengig....men har hørt mye på Sukkerpodden og fått inspirasjon. Jeg spiser ikke etter kl.19 på kvelden og har god og sunn mat hjemme. Brus drikker jeg ikke,så det er ingen problem. Flere som prøver å kutte ut sukker og raske karbohydrater ?

Anonymkode: 28a27...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har kuttet det ut delvis. Dvs er jeg i selskap kan jeg ta et lite kakestykke og være fornøyd med det. Var skikkelig avhengig før og var på det punktet at det var alt eller ingenting. Nå går det fint engang i blant. Det er vært de første ukene så går det lettere, men det tok veldig lang tid før jeg kunne ta litt uten å gå helt bananas. Prøvde meg et par ganger og det sklei helt ut slik at jeg måtte "starte på nytt" hvis du skjønner? Lykke til, jeg heier på deg 😊

Anonymkode: 3fe73...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Good for you. Jeg er inne i en skikkelig dårlig periode, og spiser så himla mye godteri når jeg først begynner. Helt fælt.. men jeg kan ikke kutte det helt heller føler jeg.. vet ikke hvordan jeg skal lære meg å nøye meg med litt. 

Uansett, heia deg og lykke til🤗

Anonymkode: 4e627...6c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Har ikke hatt sukker og raske karbohydrater hjemme på mange år. Spiser bare litt om jeg får servert . Gjort så mye for helsen min. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å legge om kostholdet selv, kutte litt av karbohydratene... får i meg alt for store mengder sukker og dårlig mat. Har på en måte sluppet unna med det pga. at jeg har hatt en fysisk tung jobb. Nå går jeg over i en mye mer stillesittende jobb, og trenger nødvendigvis å spise mindre og bevege meg mer i fritida. Tror nok jeg skal klare det etter hvert, men det tar lang tid å endre de "rutinene" man opparbeider seg. F.eks. er det blitt en rutine for meg å kjøpe noe usunt når jeg går på butikken... det er nesten litt sånn automatisk tenking i meg, og må nesten bevisst fortelle meg selv å IKKE kjøpe noe sånt.

Anonymkode: 13a59...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har kuttet tilsatt sukker. Jeg spiste uansett ikke mye av det da jeg ikke liker søte ting, men jeg merker at kroppen blir avhengig av det. Kjenner særlig på det etter jula, da "krever" kroppen sukker hver dag. Det er vanskelig helt i starten, men etterhvert går det fint for min del.

Anonymkode: 36861...dc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så bra! 😃 Gratulerer! Hvis du fortsetter sånn, gjør du enormt mye bra for helsa di.

Og så får du et mye bedre liv, uten søtsug, og hvor ordentlig mat smaker mye bedre.

Anonymkode: 12a8c...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Good for you. Jeg er inne i en skikkelig dårlig periode, og spiser så himla mye godteri når jeg først begynner. Helt fælt.. men jeg kan ikke kutte det helt heller føler jeg.. vet ikke hvordan jeg skal lære meg å nøye meg med litt. 

Uansett, heia deg og lykke til🤗

Anonymkode: 4e627...6c3

Tusen takk....du skal vite at jeg har prøvd dette før uten hell. Og jeg har spist noe søtt o.l nesten daglig og vil bare ha meir og meir....har til og med gjemt vekk sjokoladepapir og handla det i smug. Har sååå lyst denne gangen...nå spiser je blåbær med yoghurt. Tror ikke jeg kan nøye meg med litt sjokolade...men kan heller spise det kun når jeg får det servert. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonyminist skrev (8 minutter siden):

Har ikke hatt sukker og raske karbohydrater hjemme på mange år. Spiser bare litt om jeg får servert . Gjort så mye for helsen min. Lykke til. 

Så fint å høre...og takk :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg har kuttet tilsatt sukker. Jeg spiste uansett ikke mye av det da jeg ikke liker søte ting, men jeg merker at kroppen blir avhengig av det. Kjenner særlig på det etter jula, da "krever" kroppen sukker hver dag. Det er vanskelig helt i starten, men etterhvert går det fint for min del.

Anonymkode: 36861...dc7

så bra, blir så motivert av å høre andre med erfaring...:) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Prøver å legge om kostholdet selv, kutte litt av karbohydratene... får i meg alt for store mengder sukker og dårlig mat. Har på en måte sluppet unna med det pga. at jeg har hatt en fysisk tung jobb. Nå går jeg over i en mye mer stillesittende jobb, og trenger nødvendigvis å spise mindre og bevege meg mer i fritida. Tror nok jeg skal klare det etter hvert, men det tar lang tid å endre de "rutinene" man opparbeider seg. F.eks. er det blitt en rutine for meg å kjøpe noe usunt når jeg går på butikken... det er nesten litt sånn automatisk tenking i meg, og må nesten bevisst fortelle meg selv å IKKE kjøpe noe sånt.

Anonymkode: 13a59...a46

ja har også hatt det slik...nå lager jeg meg blåbær med yoghurt naturell til ettermiddagskaffien...fungert fint i tre dagar ,hihi. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kuttet helt ut sukker. Nå kan familien sitte ved siden av meg med godteri og sjokolade - frister ikke i det hele tatt. 

Stå på videre, dette klarer du 💪

Anonymkode: c615a...38e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er vanskelig og du er redd for å sprekke kan det hjelpe å sette av en dag i uka hvor du får spise hva du vil. Nesten som i gamle dager da man hadde lørdagsgodt ;)

Det kan være lettere å si nei til sukker om du vet du kan spise det senere. Og hvis du stapper i deg alt sukkeret du ønsker en dag i uka, kan du fort finne ut at det ikke føles så bra som du kanskje trodde.

Anonymkode: 536d7...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært fire uker uten sukker nå, jeg var også helt avhengig(spesielt lakris) og spiste gjerne godteri fire dager i uka. Jeg må kutte ut alt, er ikke i stand til å redusere noe, må bare droppe det helt. Nå er det nærmeste jeg kommer godteri sukkerfrie proteinbarer et par dager i uka, og kanskje en eske Lackerol når nøden melder seg. Suget har avtatt en del, men jeg sliter sånn etter middag, DA kommer suget etter noe søtt. Tenker at jeg skal unne meg en is eller to når det blir varmere i været da(om jeg har igjen plass i kaloribudsjettet), for det blir kjipt med en sommer uten is(og favoritten er jo en av verstingene nemlig trippel fra royal🙈).

Har til gjengjeld gått ned tre kg på den tiden uten godteri da. Det er nok ikke bare godteriet sin skyld, jeg teller kalorier og har fått meg noen overraskelser(ikke smør på knekkebrødet lenger for å si det sånn!), så har hatt en stor kostholdsendring etter påske.

Anonymkode: 1a647...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har vært fire uker uten sukker nå, jeg var også helt avhengig(spesielt lakris) og spiste gjerne godteri fire dager i uka. Jeg må kutte ut alt, er ikke i stand til å redusere noe, må bare droppe det helt. Nå er det nærmeste jeg kommer godteri sukkerfrie proteinbarer et par dager i uka, og kanskje en eske Lackerol når nøden melder seg. Suget har avtatt en del, men jeg sliter sånn etter middag, DA kommer suget etter noe søtt. Tenker at jeg skal unne meg en is eller to når det blir varmere i været da(om jeg har igjen plass i kaloribudsjettet), for det blir kjipt med en sommer uten is(og favoritten er jo en av verstingene nemlig trippel fra royal🙈).

Har til gjengjeld gått ned tre kg på den tiden uten godteri da. Det er nok ikke bare godteriet sin skyld, jeg teller kalorier og har fått meg noen overraskelser(ikke smør på knekkebrødet lenger for å si det sånn!), så har hatt en stor kostholdsendring etter påske.

Åh det smøret der altså. Det var en vekker for meg og. Så mye gjør det ikke for smaken at det er verdt kaloriene for min del 😅 eller bare en skive Ost Vs en skive kyllingfilet Pålegg. Mye man kan spare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Åh det smøret der altså. Det var en vekker for meg og. Så mye gjør det ikke for smaken at det er verdt kaloriene for min del 😅 eller bare en skive Ost Vs en skive kyllingfilet Pålegg. Mye man kan spare på. 

Men er du sikker på at du virkelig "sparer" på den måten?

Jeg sparer aldri på smør (vanligvis fra Rørosmeieriet), ost (parmesan, jarlsberg, osv.), eller olivenolje, for å nevne noe. For meg er det nemlig det som bidrar til å holde meg mett og tilfreds og som gjør at jeg aldri "craver" noe som helst.

Jeg går rett og slett rundt og er mett og tilfreds i mange, mange timer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg sparer aldri på smør (vanligvis fra Rørosmeieriet), ost (parmesan, jarlsberg, osv.), eller olivenolje, for å nevne noe. For meg er det nemlig det som bidrar til å holde meg mett og tilfreds og som gjør at jeg aldri "craver" noe som helst.

Jeg kan "fylle" smørkvota med Avokado i stedetfor å ha Smør og Avokado feks. Jeg spiser et visst antall kalorier hver dag, da velger jeg heller å fylle kvota med andre matvarer enn å bruke opp de på Smør om du skjønner. Jeg går ikke noe mer i underskudd av å kutte det ut, men bruker de på ja feks Avokado og mandler som også metter godt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver. Sukker er min verste fiende så har kutt ut godis og kaker nå fra mandag😅😅eneste måten jeg kan gå ned i vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, før jeg begynte med telling av kalorier så brukte jeg mengder med smør(smør i alt, og til alt, jeg elsker smør). Og myye olivenolje i salaten min. Men ble aldri mett. Eller jeg blir aldri mett. Er sulten hele tiden, sånn har jeg vært siden tenårene🤷🏼‍♀️ Så smør vs ikke smør er ett fett.  Men når kaloribudsjettet er såpass stramt så gidder jeg ikke «kaste bort» minst 200 kalorier på smør på en dag, mye annet jeg heller kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre uker uten nå og FOR en forskjell! Blodsukkeret er mye mer stabilt og jeg får ikke irrasjonelle cravings på butikken. 

Anonymkode: 0407b...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...