AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #21 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ordet «dimensjon» er mye brukt i det alternative miljøet. Anonymkode: b162b...abc Da har dette miljøet i tilfelle stjålet ordet fra fysikken og gitt det en helt annen mening. Ellers skal jeg gi deg rett i dette med at alternativtrådene ødelegges her. Jeg har flere ganger syntes litt synd på de alternative som ikke kan si stort uten å bli massivt motsagt her. Det er bare så vanskelig å la være når det kommer helt avsindige påstander som ikke har hold i noe som helst. Anonymkode: 4aa59...d20 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #22 Skrevet 6. mai 2021 Det er viktig å stoppe slik tro før den blir utbredt. Dette er like farlig som konspirasjonsteorier (eller kanskje værre). Folk sliter med å se hva som er hva for tiden. Å jeg sliter veldig med å tro at en person som tror på slikt klarer å tenke rasjonelt på andre areaner i livet Anonymkode: 31f48...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #23 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å jeg sliter veldig med å tro at en person som tror på slikt klarer å tenke rasjonelt på andre areaner i livet Dette var da fryktelig snevert, eller? Hvis du blir kjent med mennesker som har en interesse for det alternative, vil du fort se at det fins alle type mennesker blant de alternative også. Høyt utdannet, lavt utdannet, intelligent, mindre intelligent, rasjonelle mennesker, urasjonelle mennesker.. Prøv å ha et litt mer åpent sinn da😉 Anonymkode: b162b...abc 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #24 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da har dette miljøet i tilfelle stjålet ordet fra fysikken og gitt det en helt annen mening. Det er vel ikke første gang et og samme ord har ulik mening. Anonymkode: b162b...abc 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #25 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var da fryktelig snevert, eller? Hvis du blir kjent med mennesker som har en interesse for det alternative, vil du fort se at det fins alle type mennesker blant de alternative også. Høyt utdannet, lavt utdannet, intelligent, mindre intelligent, rasjonelle mennesker, urasjonelle mennesker.. Prøv å ha et litt mer åpent sinn da😉 Anonymkode: b162b...abc Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett Anonymkode: 31f48...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #26 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): utdyp den er du snill Anonymkode: 31f48...4c3 Det jeg mener er at jeg sitter med et inntrykk av at mennesker som ser ned på alternative mennesker, egentlig sitter med en frykt for det ukjente. Hva er egentlig hensikten med å snakke ned mennesker som tror på andre ting enn deg selv? Om det er en nisse, et romvesen, younameit. Det er så mye mer der ute enn det vi ser. Anonymkode: 87430...59e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #27 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett Anonymkode: 31f48...4c3 Jeg har en mastergrad innenfor et vitenskapelig felt og er veldig alternativ på fritiden. På jobb har jeg på meg «kritiker-brillene» og hjemme er jeg i en annen verden. Det skaper en fin balanse. Anonymkode: 87430...59e 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #28 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett Anonymkode: 31f48...4c3 Tenk å være så nedlatende til andre som du da. Du kan være så sikker du vil, men det er ingen garanti for at du har rett. Vitenskap har bare konstatert fakta. Det finnes mye vi enda ikke vet. Det å gjøre narr av andre er bare et tegn på at du får en eller annen positiv følelse/tanke om deg selv ved å å se ned på andre. Kanskje du føler deg spesielt intelligent og begavet. Who knows. Noe får du ut av det ellers hadde du ikke involvert deg i samtalen. Hvorfor plager det deg at andre tror på noe annet enn deg? Du tror jo ikke på noe annet enn det som allerede er bevist. La andre få være annerledes enn deg. Hva skader det vel deg. Forresten. Smarte folk tror at vi lever i en av mange dimensioner eller univers. I et multivers. Link: https://www.google.com/amp/s/www.space.com/amp/41749-elon-musk-living-in-simulation-rogan-podcast.html Anonymkode: 894d1...7f6 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #29 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en mastergrad innenfor et vitenskapelig felt og er veldig alternativ på fritiden. På jobb har jeg på meg «kritiker-brillene» og hjemme er jeg i en annen verden. Det skaper en fin balanse. Anonymkode: 87430...59e Sliter med å tro på det. Må å si jeg har lite tillit til din definisjon av vitenskapelig. Astrologi eller? Kan ikke tenke meg at en person som har gått 5 år der en lærer om verden... at du etter det fortsatt tror på dette Anonymkode: 31f48...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #30 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk å være så nedlatende til andre som du da. Du kan være så sikker du vil, men det er ingen garanti for at du har rett. Vitenskap har bare konstatert fakta. Det finnes mye vi enda ikke vet. Det å gjøre narr av andre er bare et tegn på at du får en eller annen positiv følelse/tanke om deg selv ved å å se ned på andre. Kanskje du føler deg spesielt intelligent og begavet. Who knows. Noe får du ut av det ellers hadde du ikke involvert deg i samtalen. Hvorfor plager det deg at andre tror på noe annet enn deg? Du tror jo ikke på noe annet enn det som allerede er bevist. La andre få være annerledes enn deg. Hva skader det vel deg. Forresten. Smarte folk tror at vi lever i en av mange dimensioner eller univers. I et multivers. Link: https://www.google.com/amp/s/www.space.com/amp/41749-elon-musk-living-in-simulation-rogan-podcast.html Anonymkode: 894d1...7f6 Kan begynne med å si at jeg er veldig kjent med flere teorier om multiverset. Tank at vi har kommet så langt at dette er noe vi nesten kan bevise. Tenk at vitenskapen har tatt oss så langt at vi vet alt som har foregått helt til et brøkdels sekund etter Big Bang. Ja det er en teoretisk mulighet for nisser i et annet univers, men om de hadde påvirket oss hadde det blitt oppdaget!!! Kom igjen. Vi kan måle så sinnsykt små endringer i elementerpartiklers energi. Vi kan senke hastigheten til lyset!!! Om noen hadde krysset universer hadde det gitt signaturer vi kan lese. Forskere leter etter dette. Hørt om partikkelakseleratorn i Geneve? Nei jeg sliter ikke med å la folk ha tro. Jeg støtter folks tro i religion, men det er en stor forskjell kontra dette. Dette er skummel tro. Man kan ikke bare gå å tro det man vil. Folk klarer ikke skille mellom virkelighet lengre. En astrolog har blitt hyrt inn i det hvite hus!!! Slik tro er farlig. Dette er 10^10^10 ganger verre. Åja religion kan være like farlig om troen er sterk nok. tror du har eksempler på dette selv Anonymkode: 31f48...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #31 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett Anonymkode: 31f48...4c3 Det spørs jo hvilke vitenskapelige studier man er interessert i da. En person som er opptatt av å forske på emner hvor man må finne fasitsvar, studier som gir matematisk korrekte svar, kanskje ikke er opptatt av det åndelige. Men jeg kjenner selv flere med mastergrad som er oppegående intelligente mennesker, som også er åndelige mennesker. Jeg har også selv en mastergrad. Om du vil, kan du sjekke ut podcasten Ånd og vitenskap med Lilli Bendriss og Camillo Løken: https://www.camilloloken.pro/a-v Her snakker de mye om nettopp dette, ånd og vitenskap. Jeg kjenner forresten også flere leger som er åndelige i ulik grad, og bl.a åpen for healing, og som også selv har hatt god hjelp av healing. Det er mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til, du blir nok overrasket den dagen du forlater jorden😊 Anonymkode: b162b...abc 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #32 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det spørs jo hvilke vitenskapelige studier man er interessert i da. En person som er opptatt av å forske på emner hvor man må finne fasitsvar, studier som gir matematisk korrekte svar, kanskje ikke er opptatt av det åndelige. Men jeg kjenner selv flere med mastergrad som er oppegående intelligente mennesker, som også er åndelige mennesker. Jeg har også selv en mastergrad. Om du vil, kan du sjekke ut podcasten Ånd og vitenskap med Lilli Bendriss og Camillo Løken: https://www.camilloloken.pro/a-v Her snakker de mye om nettopp dette, ånd og vitenskap. Jeg kjenner forresten også flere leger som er åndelige i ulik grad, og bl.a åpen for healing, og som også selv har hatt god hjelp av healing. Det er mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til, du blir nok overrasket den dagen du forlater jorden😊 Anonymkode: b162b...abc La oss få dette ut av vinduet med engang. Det er ingen ting som heter ånd og vitenskap. Ånd/følelser/tro er ikke vitenskap. Hører at du ikke har en master i noe vitenskapelig. Dette lærer man i naturfag på ungdomsskolen! Les om den naturvitenskapelige metode du. Det er vitenskap. Dette du referer til er hele essensen i det jeg prøver å komme fram til. Hvorfor dette er så skadelig. Når folk blander inn ord som dimensjoner/vitenskap/energi i tull og tøys. Dette er svært godt definerte begreper innen fysikk. At du har en såkalt mastergrad og ikke vet hva vitenskap faktisk er. Det er skremmende!! Denne tråden må jeg bare forlate. Dette blir for mye å ta inn. Jeg trodde litt høyere om det norske folk enn jeg burde. Anonymkode: 31f48...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #33 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La oss få dette ut av vinduet med engang. Det er ingen ting som heter ånd og vitenskap. Ånd/følelser/tro er ikke vitenskap. Hører at du ikke har en master i noe vitenskapelig. Dette lærer man i naturfag på ungdomsskolen! Les om den naturvitenskapelige metode du. Det er vitenskap. Dette du referer til er hele essensen i det jeg prøver å komme fram til. Hvorfor dette er så skadelig. Når folk blander inn ord som dimensjoner/vitenskap/energi i tull og tøys. Dette er svært godt definerte begreper innen fysikk. At du har en såkalt mastergrad og ikke vet hva vitenskap faktisk er. Det er skremmende!! Denne tråden må jeg bare forlate. Dette blir for mye å ta inn. Jeg trodde litt høyere om det norske folk enn jeg burde. Anonymkode: 31f48...4c3 «Rister litt oppgitt på hodet»😉 Takk for denne gang, tipper du dukker opp igjen i en annen alternativ tråd her inne. Anonymkode: b162b...abc 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #34 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det spørs jo hvilke vitenskapelige studier man er interessert i da. En person som er opptatt av å forske på emner hvor man må finne fasitsvar, studier som gir matematisk korrekte svar, kanskje ikke er opptatt av det åndelige. Men jeg kjenner selv flere med mastergrad som er oppegående intelligente mennesker, som også er åndelige mennesker. Jeg har også selv en mastergrad. Om du vil, kan du sjekke ut podcasten Ånd og vitenskap med Lilli Bendriss og Camillo Løken: https://www.camilloloken.pro/a-v Her snakker de mye om nettopp dette, ånd og vitenskap. Jeg kjenner forresten også flere leger som er åndelige i ulik grad, og bl.a åpen for healing, og som også selv har hatt god hjelp av healing. Det er mye mellom himmel og jord vi ikke kjenner til, du blir nok overrasket den dagen du forlater jorden😊 Anonymkode: b162b...abc Så bare på overskriftene til podene. Dette er psaudovitenskap! Du har ikke en master. Bare glem det. Du lurer ingen. Dette er så langt fra vitenskap som du får det. Dette er det motsatte. Ingen ting av dette passer inn med det vi VET!! Om du kjenner noen med en Bachelor i fysikk/ingeniør eller lignende, de kan motbevise dette for deg. Altså du kommer ikke unna med å si at vi har ikke kommet så langt ennå. De kan forklare hvorfor det er umulig for mye av dette å kunne eksistere! Hva pokker?? Er det mulig? Anonymkode: 31f48...4c3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #35 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er vel ikke første gang et og samme ord har ulik mening. Anonymkode: b162b...abc Neida, men det blir litt rart når man tar et fysisk begrep og bruker det så feil. Det er åpenbart basert på den reelle betydningen av ordet 'dimensjon', men bruken forteller at man ikke har forstått noe som helst. Anonymkode: 4aa59...d20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #36 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så bare på overskriftene til podene. Dette er psaudovitenskap! Du har ikke en master. Bare glem det. Du lurer ingen. Dette er så langt fra vitenskap som du får det. Dette er det motsatte. Ingen ting av dette passer inn med det vi VET!! Om du kjenner noen med en Bachelor i fysikk/ingeniør eller lignende, de kan motbevise dette for deg. Altså du kommer ikke unna med å si at vi har ikke kommet så langt ennå. De kan forklare hvorfor det er umulig for mye av dette å kunne eksistere! Hva pokker?? Er det mulig? Anonymkode: 31f48...4c3 Hvorfor så hissig? Det er helt ok for meg at du ikke tror på dette. Og det spiller ingen rolle for meg om du ikke tror på at jeg har en mastergrad. Jeg vet hva jeg tror på, og hvilke emner og temaer jeg er interessert i, det holder for meg. Det er fullt mulig å være interessert i både vitenskap og mer åndelige temaer. Men jeg tror man må oppleve noe åndelig selv før man begynner å rette oppmerksomheten mot disse temaene, sånn var det iallefall for meg. Det var først etter endt utdannelse at jeg opplevde god virkning av healing for første gang, ved en tilfeldighet. Siden har jeg opplevd det mange ganger. Og gjennom disse opplevelsene, har jeg også opplevd andre åndelige fenomener. Dette fører til at jeg leser mer om emnet, diskuterer med andre som har opplevd noe av det samme, oppsøker forum, podcaster, websider, og blir mer og mer fascinert og nysgjerrig. Samtidig kan jeg interessere meg for og fordype meg i helt andre temaer. Jeg har et åpen sinn, er søkende og nysgjerrig, og har ikke behov for at alt her i verden skal plasseres i fastlåste matematiske formler og vitenskapelige bevis. Forstå meg rett, vi trenger vitenskapen også, men jeg mener det er rom for mer enn som så. Anonymkode: b162b...abc 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #37 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neida, men det blir litt rart når man tar et fysisk begrep og bruker det så feil. Det er åpenbart basert på den reelle betydningen av ordet 'dimensjon', men bruken forteller at man ikke har forstått noe som helst. Anonymkode: 4aa59...d20 Jeg skal ikke diskutere begrepet «dimensjon», det er ikke jeg som har tatt dette ordet i bruk i forbindelse med det alternative og det åndelige. Jeg sier bare at det er et godt kjent begrep i den alternative verden. Anonymkode: b162b...abc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #38 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær så snill å søk profesjonell hjelp eller les litt faktabøker Anonymkode: 31f48...4c3 Nysgjerrig- sier du dette i tråder der kristne og andre religiøse skriver om sin tro? For det er ikke mindre latterlig å tro på at en frelser døde for menneskeheten og sto opp fra de døde, enn nisser i dimensjoner, Helt fin tro, bedre enn veldig mange andre skumle religioner. La ts være Anonymkode: 56c92...a97
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #39 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett Anonymkode: 31f48...4c3 Personer med høy IQ er nysgjerrige mennesker som ser mønstre der andre ser ingen.Som ser muligheter der andre ser ingen. det handler om å koble mye ulik informasjon. Du som tror dogmatisk på det du har lært og det du har blitt fortalt av vestlig vitenskap; hvordan kan du være sikker på at du sitter med fasiten? den vitenskapelige metode mangler både metoder og finansiering for å forske på andre ‘dimensjoner’. Slike forskere får rett og slett ikke forskningsmidler. Du sitter i en hule ved et bål og ser bare skyggebildene på veggen, og ikke virkeligheten. Ærlig talt tror jeg du har begrenset kognitiv kapasitet til å se noe annet enn det du har blitt tillært, men hey, der får vi leve med. Anonymkode: 303d9...bc6 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #40 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nysgjerrig- sier du dette i tråder der kristne og andre religiøse skriver om sin tro? For det er ikke mindre latterlig å tro på at en frelser døde for menneskeheten og sto opp fra de døde, enn nisser i dimensjoner, Helt fin tro, bedre enn veldig mange andre skumle religioner. La ts være Anonymkode: 56c92...a97 Hadde jeg møtt ekstreme religiøse. Ja. Jeg ville sagt ifra om jeg mente troen begynner å bli skummel. For den enkelte eller andre vedkommende kunne påvirket. Men vanlig kristne... nei Anonymkode: 31f48...4c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå