Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Personer med høy IQ er nysgjerrige mennesker som ser mønstre der andre ser ingen.Som ser muligheter der andre ser ingen. det handler om å koble mye ulik informasjon.  Du som tror dogmatisk på det du har lært og det du har blitt fortalt av vestlig vitenskap; hvordan kan du være sikker på at du sitter med fasiten? den vitenskapelige metode mangler både metoder og finansiering for å forske på andre ‘dimensjoner’. Slike forskere får rett og slett ikke forskningsmidler. 

Du sitter i en hule ved et bål og ser bare skyggebildene på veggen, og ikke virkeligheten. 

Ærlig talt tror jeg du har begrenset kognitiv kapasitet til å se noe annet enn det du har blitt tillært, men hey, der får vi leve med. 

Anonymkode: 303d9...bc6

Dette er en standard måte å reagere på for konspirasjonsteoretikere. Ikke en gruppe du vil inn i!!!!! 

Det handler ikke om å ikke klare å ta til meg mer enn det jeg har lært. Man kan ikke bare gå rundt å finne på slikt tull. Ingen slike fenomener er bevist. De aller fleste er motbevist for lenge siden. Det er ikke der. Enkelt og greit. På samme måten som at jorden er rund! Det har et objektivt svar! 

Psudovitenskapelige folk jobber på motsatt måte av den naturvitenskspelige metode enn det ekte vitenskapspersoner gjør. Man kan ikke jobbe slikt. Det gir ingen svar! 

Men du vil lese dette som du har lest mine andre innlegg, ta med deg et eller to peng du tror du kan svare på, men du vil ende opp med å bare si at jeg ikke har et åpent sinn. Du vil ignorere alt som fins av poeng imot det du selv tror på fordi det du tror på er mye mer spennende enn virkeligheten. Der er Barnumeffekten!

Anonymkode: 31f48...4c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har ennå ikke møtt en høyt utdannet person med slik tro. Det kan ha en sammenheng i at de med litt mer utdanning og kunnskap klarer å se ting slik de er. Klart det er lov å dagdrømme, men å tro at slikt finnes? Kom igjen. Finner du en person med master eller høyere innenfor et vitenskapelig felt... Da blir jeg imponert. Og litt i tvil om vedkommende har valgt rett

https://manumu.shop/produkt/mental-dominans/ Denne boken handler om telepati osv. Den er skrevet av flere psykologer og en professor med nobels fredspris i medisin og fysiologi. Det er mange slike eksempler, det bare snakkes ikke høyt om. Mange tørr ikke en gang å innrømme at de tror på litt mer. 

Anonymkode: 5c37e...08d

Skrevet

Opprinnelsen til den norske nissen, er ånden til den opprinnelige husbonden som i sin tid ryddet gården, slik jeg skjønner det, vi er også bundet til våre forfedre via arveanlegg, dna der tror jeg det kan finnes mange forklaringer til det folk opplever som hjelpere, guider etc,, det er genene som snakker til oss

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://manumu.shop/produkt/mental-dominans/ Denne boken handler om telepati osv. Den er skrevet av flere psykologer og en professor med nobels fredspris i medisin og fysiologi. Det er mange slike eksempler, det bare snakkes ikke høyt om. Mange tørr ikke en gang å innrømme at de tror på litt mer. 

nobels fredspris i medisin og fysiologi? Måtte han finne opp en ny pris for å vinne?

Nå vil jeg ikke ta meg tid til å lese boken, men jeg har hørt om telepati. Ja det er en teoretisk mulighet, men ikke i den formen de fleste snakker tenker på når man snakker om telepati. 

Om du har flere eksempler på forskere så kom med de!! Du sier det fins mange eksempler??! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått opplegget med den boken littegran. Dette er på ingen måte anerkjente, på ingen måte nyskapende, på ingen måte nøyaktig. Finner ingen ting om forfatteren noen plass. Man finner noe om en person som heter Julian som døde 70 år før boken kom ut. En ikke prisvinnende filosof. Julien derimot er ikke å finne. 

Åjode når nyskapninger kommer fram snakkes det veldig høyt om blant de som vet hva de snakker om. Det kommer bare ikke ut blant folket fordi media har hørt med eksperter først. Tror du må ta en titt på hva det jobbes med. Paradokset med svarte hull truer alt vi vet om kvanteteorien og relativitetsteorien. Det stoppet ikke Hawking fra å jobbe videre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

nobels fredspris i medisin og fysiologi? Måtte han finne opp en ny pris for å vinne?

Nå vil jeg ikke ta meg tid til å lese boken, men jeg har hørt om telepati. Ja det er en teoretisk mulighet, men ikke i den formen de fleste snakker tenker på når man snakker om telepati. 

Om du har flere eksempler på forskere så kom med de!! Du sier det fins mange eksempler??! 

Det er mange eksempler i boken. Bare å lese

AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått opplegget med den boken littegran. Dette er på ingen måte anerkjente, på ingen måte nyskapende, på ingen måte nøyaktig. Finner ingen ting om forfatteren noen plass. Man finner noe om en person som heter Julian som døde 70 år før boken kom ut. En ikke prisvinnende filosof. Julien derimot er ikke å finne. 

Åjode når nyskapninger kommer fram snakkes det veldig høyt om blant de som vet hva de snakker om. Det kommer bare ikke ut blant folket fordi media har hørt med eksperter først. Tror du må ta en titt på hva det jobbes med. Paradokset med svarte hull truer alt vi vet om kvanteteorien og relativitetsteorien. Det stoppet ikke Hawking fra å jobbe videre

Det vet du ikke før du lest og undersøkt litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Her er han jeg mener som var med å skrive boken: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Richet 

Det er flere som har vært med på innholdet i denne boken. Ikke bare forfatteren.

AnonymBruker
Skrevet

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Julian_Ochorowicz
Det er han som har skrevet boken. 

AnonymBruker
Skrevet

54850887-4434-43F1-BC09-2138B979A2F9.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Julian_Ochorowicz
Det er han som har skrevet boken. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er han jeg mener som var med å skrive boken: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Charles_Richet 

Det er flere som har vært med på innholdet i denne boken. Ikke bare forfatteren.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det vet du ikke før du lest og undersøkt litt mer.

Beklager, men dette endrer ingen ting. Ingen ting med denne boken er nyskapende. Du finner bøker om astrologi og, men alle er "fake". 

Tenk på det litt. Forfatteren er ukjent. Nobelprisvinneren døde før boken kom ut. Den handler om litt utenom det vanlige fenomener. Hadde det vært noe i den boken som kunne tyde på at det stemte ville den vært kjent. Mange ville gjort slik du gjør nå. Promotere den. 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men dette endrer ingen ting. Ingen ting med denne boken er nyskapende. Du finner bøker om astrologi og, men alle er "fake". 

Tenk på det litt. Forfatteren er ukjent. Nobelprisvinneren døde før boken kom ut. Den handler om litt utenom det vanlige fenomener. Hadde det vært noe i den boken som kunne tyde på at det stemte ville den vært kjent. Mange ville gjort slik du gjør nå. Promotere den. 

Boken var tenkt gitt ut mye tidligere. Men ble gitt ut på et senere tidspunkt. Er en veldig interessant bok synes jeg. Det sies også at det ikke er noen av forsøkene som kan bevise noe, da man ikke klarer å få faste bevis. Men det er mange interessante forsøk i boken. 

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg kommer fra lar vi småfolket og de underjordiske være i fred. Viser respekt, holder avstand, tar ikke kontakt. 

Anonymkode: 1b425...cb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er overhode ikke en fake bok slik du antyder. Forfatteren er ikke ukjent: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Julian_Ochorowicz 

Boken ble skrevet mens han levde, men gitt ut etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg kommer fra lar vi småfolket og de underjordiske være i fred. Viser respekt, holder avstand, tar ikke kontakt. 

Anonymkode: 1b425...cb8

Men hvorfor er det noen som kan se de, og andre ikke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Narkotika/stoff, hallusinering av andre grunner, oppmerksomhet, syk mentalt. 

Mange folk sier mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er overhode ikke en fake bok slik du antyder. Forfatteren er ikke ukjent: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Julian_Ochorowicz 

Boken ble skrevet mens han levde, men gitt ut etterpå. 

Har absolutt ikka antydet at boken var fake, men innholdet er ikke helt på topp.

Det er ikke en anerkjent bok eller forfatter. Hadde det vært gode poeng/forutsigelser/bevis hadde boken vært noe annet enn det den er i dag. 

Har ikke lest den, kan bare si at jeg tror boken baserer seg på psudovitenskap. Det er en god forklaring på bokens tittel, oppsummert innhold og status

Gjest Lawyam
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så sikker på at det ikke bare er noe de sier? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2021 den 0.44):

Man kan tro på hva man vil, men det er jo naturlig å spørre når feks nisser kommer på banen. Jeg mener..... er det noen som tror på nissen i dag? En annen ting er bruken av ord fra feks fysikken. Det gir ikke mening å bruke ordet 'dimensjon' slik det er brukt i denne tråden. Det bør i tilfelle forklares. 

Anonymkode: 4aa59...d20

Jeg ville tenkt mine tanker for noen år siden jeg også. Men jeg har sett en liten nisse løpe over stuegulvet, og jeg måtte gå noen runder med meg selv etterpå. Så jeg skjønner godt at du lurer. Skjønner også veldig godt at du lurer på dette med dimensjoner jeg synes at det er utrolig tullete ord på det selv, lite brukervennlig.

Og til ts, jeg tror ikke dette er en egenskap man bare kommer over uten videre. Mye kan man lære seg, men jeg kan se/kjenne ting som selv de med «30 års erfaring» ikke klarer å se eller kjenne.  
Så tydeligvis kan man ikke lære seg alt fordi man mentalt og sjelelig ikke makter det. 
hva skal du bruke til at du kan se småfolk og feer? Eneste du får ut av det er at folk tenker du er småsprø, og automatisk gå ut fra at du er tåkete. :) 

- jeg pleier ikke annonsere at jeg ser andre ting enn avdøde. Er bare ikke verdt det fordi absolutt ALLE fordømmer det.

Anonymkode: 96e44...cb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville tenkt mine tanker for noen år siden jeg også. Men jeg har sett en liten nisse løpe over stuegulvet, og jeg måtte gå noen runder med meg selv etterpå. Så jeg skjønner godt at du lurer. Skjønner også veldig godt at du lurer på dette med dimensjoner jeg synes at det er utrolig tullete ord på det selv, lite brukervennlig.

Og til ts, jeg tror ikke dette er en egenskap man bare kommer over uten videre. Mye kan man lære seg, men jeg kan se/kjenne ting som selv de med «30 års erfaring» ikke klarer å se eller kjenne.  
Så tydeligvis kan man ikke lære seg alt fordi man mentalt og sjelelig ikke makter det. 
hva skal du bruke til at du kan se småfolk og feer? Eneste du får ut av det er at folk tenker du er småsprø, og automatisk gå ut fra at du er tåkete. :) 

- jeg pleier ikke annonsere at jeg ser andre ting enn avdøde. Er bare ikke verdt det fordi absolutt ALLE fordømmer det.

Anonymkode: 96e44...cb4

Hjernesvulst?

Anonymkode: d513a...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...