AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Tenkte jeg skulle skaffe meg menskopp bare for å teste om det kan være en løsning for meg som har svære blødninger og må skifte ofte i starten av mensen (vi snakker kanskje hver time). Noen som har erfaringer å dele? Om størrelse, merker osv.. Jeg er 40 og har født barn, om det er relevant. Noen som har erfaring med om dette funker bra på natta for de med store blødninger? Lei av å blø gjennom og ligge og knipe bena sammen i søvne... Anonymkode: 07d25...8d1
Humle Brumle Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Jeg elsker menskopp og har brukt de fra jeg var 15år og i 3-4 år nå. De fungerer supert for meg. Det er en liten læringskurve, men trikset er å ikke gi opp fordi når det får det til så er det veldig praktisk og du føler det så mye mer ren og fresh under mensen. Jeg fant alle svar om menskopper på en YouTube kanal som heter precious stars pads. Hun som driver kanalen vet veldig mye om menskopper og tøybind og anbefaler å se på hennes videoer om både innsetting og hvordan velge MensKopp. Siden du har født barn og blør mye vil jeg anbefale L som størrelse uansett kopp. Den første jeg kjøpte var en lady cup som funket supert for meg og nå har jeg belladot koppen som fås på apoteket. Det finnes også online tester som skal finne en kopp som skal passe deg ut i fra svarene du kommer med som feks. Hvor høyt opp mormunnen din er, om du har barn, alder osv. Jeg kan linke til de testene og YouTube kanalen jeg snakker om. Også hvis du har noen fler spørsmål om MensKopp så er det bare å sende meg en pm eller spørre i denne tråden! Jeg syns MensKopp er så flott og vil så gjerne at andre skal lykkes og! 😁😁 Masse lykke til❤️❤️ Link til precious stars pads: https://youtube.com/c/preciousstarspads1 alle videoene hennes om menskopper: MensKopp quizzer: https://www.cascocup.com/pages/menstrual-cup-quiz https://putacupinit.com/quiz/ 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har en Me luna menskopp. Elsker at den har en sirkel nederst så den er lett å ta ut. Jeg er veldig fornøyd. Anonymkode: 238ab...632 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Jeg bruker også MeLuna. Jeg liker særlig det at man kan velge både vidde og lengde på koppen. De har en ganske grei størrelseskalkulator: https://www.me-luna.eu/find-size Anonymkode: cf1d9...ef5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Funket ikke hos meg. Har bakovervendt livmor og gynekolog sa det ikke var så uvanlig at det ikke funker da. Bare så du vet at dette ikke funker for alle. Anonymkode: 19fa6...905
loppekasse Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 https://www.menskopp.no Jeg har herfra. Er sååå fornøyd! Nesten så jeg angrer på at jeg ikke fikk opp øynene for menskopp tidligere. Kommer aldri til å gå tilbake til tamponger! De har tre forskjellige størrelser. Jeg har normal, blør lite-middels, så du som blør mye kan gjerne kjøpe "plus"
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har en fra menskopp.no og en fra apoteket, belladot(?) tror jeg den heter. Jeg var ganske fornøyd men etterhvert så følte jeg at jeg fikk prolaps eller sånn fremfall. Har født to barn og følte at ting var normale der nede men etter ca to år (over to år etter siste barnet) så skjedde der noe. Slutta å bruke koppen da. Anonymkode: 8879b...2c5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Har fra belladot i begge størrelser, liten for under 30 år, og stor for over 30/født barn. Jeg er over 30 år og født, men starter med å bruke den store pga kraftig blødning, også går jeg over til den lille ca halvveis. Anonymkode: 288a0...cb2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har belladot i L, og er stort sett fornøyd, men hos meg holder den ikke natta gjennom. Jeg har store blødninger de første dagene av mensen og må tømme kopper ca hver 3-4 time (men bedre enn før da jeg måtte skifte de grønne tamponger hver time). Vurderer å prøve en annen, men syns det er litt vanskelig å finne noe annet. Kommer uansett ikke til å gå tilbake, elsker menskoppen min, selvom vi ikke er bestevenner de første to dagene av mensen så er den fantastisk resten av uka! Anonymkode: 9872b...1d3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 Har både Ladycup og Belladot. Mest fornøyd med Belladot da jeg føler den er litt stivere og holder seg bedre på plass. Anonymkode: 90e4f...21a
DrueSmoothie Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 Jeg kjøpte meg menskopp for noen få år siden, og har ikke sluttet å bruke den! Synes det er den beste løsningen for min del Først kjøpte jeg en fra apoteket, husker ikke hva den het, men tror det var den OrganiCup, men for meg ble den, til tross for den minste størrelsen (er 40, ikke født barn), for stor, stiv og klumpete på en måte. Jeg har endt med menskopp fra Inimina - Lily Cup etter tips fra flere. Den var mykere, og mindre, selv om den i mål var like stor, men i tynnere silikon (den fra Apoteket hadde en ganske voldsom kant øverst), lettere å få ut / inn og jeg føler den er mer behagelig å gå med enn den jeg kjøpte først. Jeg kjøpte faktisk den for nybegynnere "Lily Cup one", var redd den skulle bli for liten, men den har ikke lekket en eneste gang. Så da har det blitt med den. De kommer i flere størrelser og varianter og kan bla bestilles på Lyko.no
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 Tusen takk for mange gode tips!! skal google og se litt på disse ts Anonymkode: 07d25...8d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå