Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan fortelle om muntlig eksamen i RLE? Hvordan var det og hva du kom opp?

Vet man skal kunne kompetansemålene, men de forvirrer meg veldig. For et av målene er kristendommen og så er et annet islam og en valgfri religion. Vil det da si at jeg kan komme i hvilken som helst annen religion (jødedommen, hinduismen og buddhismen) eller kun én? 

Anonymkode: 2f5bc...6de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyone?!

Skrevet

Oppgavene til muntlig eksamen blir vel utformet lokalt, altså av lærerne ved skolen, men mulig jeg tar feil der. 

Tviler på at lærern din vil gjøre det vanskelig for deg, så oppgavene er nok utformet slik at du ikke får noe du ikke har lært om. 

AnonymBruker
Skrevet
starken skrev (6 minutter siden):

Oppgavene til muntlig eksamen blir vel utformet lokalt, altså av lærerne ved skolen, men mulig jeg tar feil der. 

Tviler på at lærern din vil gjøre det vanskelig for deg, så oppgavene er nok utformet slik at du ikke får noe du ikke har lært om. 

Tar det opp, så har altså ingen lærer

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar det opp, så har altså ingen lærer

Tror likevel oppgavene er utformet etter kompetansemålene :)

AnonymBruker
Skrevet
starken skrev (5 minutter siden):

Tror likevel oppgavene er utformet etter kompetansemålene :)

Men er der jeg blir usikker😅 Og kanskje synes det er noe utydelig. For står som sagt en valgfri religion. Da tenker jeg jo egentlig at jeg kan velge meg en selv, bare skjønner ikke hvordan det skal funke da man ikke leverer leseliste

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er der jeg blir usikker😅 Og kanskje synes det er noe utydelig. For står som sagt en valgfri religion. Da tenker jeg jo egentlig at jeg kan velge meg en selv, bare skjønner ikke hvordan det skal funke da man ikke leverer leseliste

Religionsundervisningen på videregående handler vel mest om verdensreligionene slik jeg husker det. Blir vel en valgfri verdensreligion. 

Jeg hadde ikke om alle verdensreligionene. Hadde om kristendommen, islam også valgte jeg mellom buddhismen, jødedommen og hinduismen når jeg skulle skrive en oppgave mener jeg. Dermed kunne ikke de ha utformet en eksamensoppgave på for eksempel jødedommen, da det var noe man kunne velge bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...