Gå til innhold

Hvor i Oslo ville du bodd og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor i Oslo ville du bodd og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på Frogner og stortrives! Gåavstand til alt  :)  en rekke gode restauranter, butikker, parker, cafeer, kulturmuligheter og kollektivtransport. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjerne bodd i et lite hus på Rodeløkka. Er oppvokst i nerheten, og synes alltid det har vært så koselig der. Så er det kort vei til det meste. 

Anonymkode: 95b25...fad

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Abildsø etter å ha bodd både i sentrum og andre steder i Oslo, men kommer ikke til å flytte herfra merker jeg 😊 fantastiske Østensjøvannet, marka, ikke så aller verst reisetid inn til sentrum,  perfekt område for barnefamilier. 

Anonymkode: 90a1b...c61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bydel Nordstrand mot sjøen.  Sjøutsikt øker livskvaliteten min. Kort vei til sentrum, og muligheten til å bruke sjøen året rundt🥰

Anonymkode: b35c8...92a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Østkanten.

Vestkanten er helt uaktuelt, da ville jeg heller flyttet ut av byen, hvis det var de eneste alternativene jeg hadde.

Anonymkode: ba9c3...9f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bygdøy! ❤️ 

Anonymkode: fd2c4...92a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bodd tett oppi Nordmarka/Lillomarka ♥️ Sandås ved Rødtvet er et favorittsted, kunne nok også fint bodd på Årvoll/Tonsenhagen, Kjelsås eller Korsvoll.

Østmarka er et alternativ, da ville jeg bodd på Bøler eller Ellingsrud/Munkebekken. 

Anonymkode: 08641...418

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uranienborg
Sentralt, flotte bygninger, høy andel etnisk norske

Anonymkode: 098f6...be4

• Liker 2
Skrevet

God sjøutsikt, kort vei til marka.

Så Holmlia eller Ullernåsen :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bor på Abildsø etter å ha bodd både i sentrum og andre steder i Oslo, men kommer ikke til å flytte herfra merker jeg 😊 fantastiske Østensjøvannet, marka, ikke så aller verst reisetid inn til sentrum,  perfekt område for barnefamilier. 

Anonymkode: 90a1b...c61

Dårlig kollektivtilbud og litt dødt der, ingen matbutikker el. Heller Manglerud/ høyenhallområdet enn abildsø

Anonymkode: a517b...144

• Liker 3
Gjest Atheena
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig kollektivtilbud og litt dødt der, ingen matbutikker el. Heller Manglerud/ høyenhallområdet enn abildsø

Nå kan det jo være at personen du siterte heller vil ha nærhet til marka enn det kjedelige Manglerudsenteret da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går da busser på Abildsø.. enig i at det er litt dødt ja, men trives godt her jeg 😊

Anonymkode: 3201f...231

AnonymBruker
Skrevet
Atheena skrev (9 minutter siden):

Nå kan det jo være at personen du siterte heller vil ha nærhet til marka enn det kjedelige Manglerudsenteret da. 

Manglerudsenteret er kjedelig, men selve Manglerud er bedre enn Abildsø. Fra Manglerud tar det 10minutter med t-bane til sentrum. :)

De fleste jeg kjenner på Abildsø må ha bil for å komme seg rundt, mens mange på Manglerud bare har sykkel fordi de benytter seg av tbanen og bussen som kjører nedover mot Kværnerdalen.

Det er også mindre trafikk på Manglerud enn Abildsø og man hører adskillig mye mindre av E6 på Manglerud.

Det er omtrent like kort vei til Østensjøvannet. :)

Det er flere villaer på Abildsø da, på Manglerud bor de fleste i rekkehus. Men de boligene koster ca det samme, altså enebolig på Abildsø og rekkehus på Manglerud, Manglerud er dyrere.

Skal man oppgradere fra Abildsø og  Manglerud kan man flytte til Høyenhall, men da "må" man ha bil igjen pga avstanden til tbanen.

Uansett er det et rolig strøk med mye grøntareal og trygge omgivelser. Det er veldig lite kriminalitet der og gode skoler.

Selv bor jeg på Kjelsås men har faktisk vurdert å flytte til Manglerud. Man får nye mer for pengene der og jeg opplever det som mindre kaxete. Etter at naboen solgte hagen sin har det blitt bygget så tett opp til plattingen her at jeg har mistet både utsyn og sol. Føler meg inneklemt. Kjelsås var bedre for 20år siden når de fleste hus hadde store hager og det var litt luft mellom byggene.

Satser på at jeg får et helt rekkehus for den samme prisen som jeg selger min halvpart av tomannsbolig for her oppe, minst dobbelt areal.

Så du skjønner kanskje av svaret mitt hvor jeg ville bodd i Oslo TS? 🤣

Manglerud er stille, uten mye kriminalitet, lite trafikk, mye grøntareal, gode skoler, nærhet til naturen, nærhet til sentrum, har tbane, og snart får de et stort idrettsanlegg ved Manglerud skole med badebasseng.

Senteret er ikke noe å snakke om da, det er ikke et sted man går for å shoppe akkurat... Men bryn senter ligger rett nedenfor og det er ikke så langt til Lambertseter senter heller. Der har de bl.a. bibliotek og kino.

Anonymkode: 06b1a...079

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så langt utenfor som det er mulig å komme!

Anonymkode: 5c51c...ae4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ville bodd tett oppi Nordmarka/Lillomarka ♥️ Sandås ved Rødtvet er et favorittsted, kunne nok også fint bodd på Årvoll/Tonsenhagen, Kjelsås eller Korsvoll.

Østmarka er et alternativ, da ville jeg bodd på Bøler eller Ellingsrud/Munkebekken. 

Anonymkode: 08641...418

Helt enig. Nordsida av byen mot Lillomarka er flott. Bor selv på Årvoll (nesten Tonsenhagen) og stortrives. er som en stille. grønn grend i byen :) Men Grefsen og kjelsås er også fint

Anonymkode: a5ca2...8a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sentrum. Kort vei til alt.

Anonymkode: ced18...655

AnonymBruker
Skrevet

Ville bodd langs markagrensa (Nordmarka). Holmenkollen,Slemdal, Kringsjå. 10-15 min t-bane inn i sentrum. Bare å spenne på seg skia og hoppe på sykkelen. Så er du inn i marka. Synd det er så dyre boliger der. 

Anonymkode: 6e116...44b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville bodd langs markagrensa (Nordmarka). Holmenkollen,Slemdal, Kringsjå. 10-15 min t-bane inn i sentrum. Bare å spenne på seg skia og hoppe på sykkelen. Så er du inn i marka. Synd det er så dyre boliger der. 

Anonymkode: 6e116...44b

du får jo det samme ved Lillomarka og Østmarka- og mye billigere! 😄

Anonymkode: a5ca2...8a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Holmenkollen eller Bygdøy. Mange oppegående og interessante mennesker som bor der. Leger, jurister, gründere, forretningsfolk, kjendiser osv. Arvingene er ganske kjedelige da.

Det er også bra luftkvalitet og relativt rolig. Kort vei til sentrum og samtidig har man fin natur rett ved. Lite kriminalitet og perfekt for barn å vokse opp. Flere hus er det også. Synes hus med hage er bedre enn leilighet. 

Eneste negative er at det er så svimlende dyrt for oss med alminnelige lønninger. Et legepar f.eks. kan fint få lån til å kjøpe hus til 20 mill der. 

Note to self: Fokuser mer på høyere utdanning i mitt neste liv!

Anonymkode: 92fd0...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...