Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har vært gjennom LSU eksamen? 48 timer.

Hva kan man vente seg med tanke på skrivetid? Vil det være mulig å f eks ta seg en pause for å få litt frisk luft eller må man regne å utelukkende skrive,spise,sove?

Anonymkode: 9992c...df2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

LSU som i Ledelse, samarbeid og utvikling? Eller noe helt annet? 

Anonymkode: 688a0...3a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

LSU som i Ledelse, samarbeid og utvikling? Eller noe helt annet? 

Ja den ja 🌼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er min erfaring noen år gammel, men husker det som helt grei eksamen. Jeg er en sånn som ikke greier å begrense med til 8 timer pr dag, som strengt tatt skal være nok, men bruker litt ekstra. Oppgaven min kom mandag 9.00 og skulle inn tirsdag 15.00. Brukte kanskje ti timer på mandag, seks timer tirsdag. Var ferdig en time før innlevering, for å være sikker på at levering skulle gå greit. Underveis i timene med arbeid surret jeg litt rundt i leiligheten, og hadde flere spisepauser. Jeg kunne nok kortet ned 1,5 timer om jeg prioriterte annerledes. På kvelden la jeg bort oppgaven fra 19 til 22, før jeg la meg og fikk ei god natt søvn. Startet å jobbe 8 neste morgen. Ved å legge ned denne innsatsen nådde jeg toppkarakter, noe jeg er ganske sikker på at jeg ikke ville greid om jeg jobbet mye mindre. 

Jeg vil virkelig anbefale å ta deg tid til god pause, enten midt på dagen, på kvelden eller både og. Da jeg tok eksamen plagdes jeg av at mange tok kontakt underveis for å høre hvordan jeg løste oppgaven, ba om hjelp med å finne referanser og slikt, i etterkant har jeg lært at dette skal jeg ikke bruke tid på. Det er min eksamen, og jeg fortjener at jeg har fullt fokus på egen oppgave. Så det er et tips for å spare litt tid, vær ærlig på at du ikke tar deg tid til å hjelpe hvem som helst. 

Og tenk selvstendig. Koble opp mot praksis. Og ikke minst, jobb med referanseliste underveis, ikke spar den til sist 😄 Dette får du til, lykke til 🤞👏☀️

AnonymBruker
Skrevet

Pause må du ha. Er det din første hjemmeeksamen? For min del, så fikk jeg oppgaven, lagde disposisjoner og tok luftepause og lot oppgaven synke inn. Så skrev, åt og sov jeg. De beregner vel at du skal skrive vanlig arbeidsdag, gjorde værtfall det når jeg gikk på dmmh, men blir jo alltid mere. Går nok godt skal du se 🤞

Anonymkode: f2c9e...4c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pause må du ha. Er det din første hjemmeeksamen? For min del, så fikk jeg oppgaven, lagde disposisjoner og tok luftepause og lot oppgaven synke inn. Så skrev, åt og sov jeg. De beregner vel at du skal skrive vanlig arbeidsdag, gjorde værtfall det når jeg gikk på dmmh, men blir jo alltid mere. Går nok godt skal du se 🤞

Anonymkode: f2c9e...4c6

Takk for svar, det høres lurt ut 🌼🌞

Ja er min første hjemmeksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...