AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Er det viktig eller relevant for arbeidsgiver om man har tatt utdanning på nett eller stedlig? Anonymkode: d4e7d...a24
SPOCA Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 (endret) Jeg kan kun snakke av egen erfaring etter å ha vært på ganske mange intervjuer innen ulike bransjer i desember-februar-ish: ingen brydde seg om det. Absolutt ingen. For det første har digital undervisning og nettstudier blitt svært vanlig (spesielt under koronaen), og for det andre er det ikke nødvendigvis noe dårligere. Jeg har tatt og holder på med både vanlige frittgående emner, bachelor- og mastergrader i Sverige/Norge (kun offentlige universitet og høyskoler). Og jeg skriver jo på min CV at jeg har studert xx i xx ved xx universitet/høyskole. Nettstudier har på en måte veldig lite å si, det kan være like hardt som å være tilstedeværende på selve studiestedet, forskjellen er at man må gjøre mye egenstudier og følge undervisning (der det er relevant) hjemmefra. Så nei, var ingen som overhodet brydde seg. Det de så på var kvalifikasjoner. Endret 5. mai 2021 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det viktig eller relevant for arbeidsgiver om man har tatt utdanning på nett eller stedlig? Anonymkode: d4e7d...a24 har ingen betydning. Anonymkode: e90f7...4e6
Majer Skrevet 5. mai 2021 #5 Skrevet 5. mai 2021 (endret) SPOCA skrev (4 timer siden): Jeg kan kun snakke av egen erfaring etter å ha vært på ganske mange intervjuer innen ulike bransjer i desember-februar-ish: ingen brydde seg om det. Absolutt ingen. For det første har digital undervisning og nettstudier blitt svært vanlig (spesielt under koronaen), og for det andre er det ikke nødvendigvis noe dårligere. Jeg har tatt og holder på med både vanlige frittgående emner, bachelor- og mastergrader i Sverige/Norge (kun offentlige universitet og høyskoler). Og jeg skriver jo på min CV at jeg har studert xx i xx ved xx universitet/høyskole. Nettstudier har på en måte veldig lite å si, det kan være like hardt som å være tilstedeværende på selve studiestedet, forskjellen er at man må gjøre mye egenstudier og følge undervisning (der det er relevant) hjemmefra. Så nei, var ingen som overhodet brydde seg. Det de så på var kvalifikasjoner. Ser det er noen fine IT fag like over grensa. Angrer på at jeg ikke undersøkte det tidligere 🙂 Endret 5. mai 2021 av Majer
SPOCA Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 Majer skrev (20 minutter siden): Ser det er noen fine IT fag like over grensa. Angrer på at jeg ikke undersøkte det tidligere 🙂 Ja, men de åpner heldigvis for søking på en del studier for vår semesteret (de har jo tre søknadsperioder, en for vår, en for sommer og en for høst), så kanskje du finner noe der? Og noe kan jo også søkes i sen anmälan også. Skal faktisk søke innen IT/informatikk til sommeren og høsten. Blir spennende! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Nå etter korona så tror jeg det vil ha null betydning i hvert fall. Nesten samtlige blir får jo grad fra "Zoom-university" de nærmeste årene, så forskjellen mellom nettbasert og ikke-nettbasert vil bli utvisket. Anonymkode: 2be3c...6a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå