Gå til innhold

Pynter du deg selv om det er grått ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil pynte meg litt mer i hverdagen, men ser jeg ut om morgenen og ser at det er litt grått ute og at det blåser litt og småregner så forsvinner lysten på å pynte meg. Er litt dumt for vil jo bruke mer av klærne mine. Flere?

Anonymkode: c5e7c...237

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i det der, nei.

Anonymkode: 5961c...fe4

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg har prøvd å finne ut av dette.. For min egen del altså fordi jeg ser at noen på kg f.eks mener at: en barberer seg kun for menn, en sminker seg kun for å gjøre andre damer sjalu, en går kun i de finere antrekkene når det er fint vær etc

Og jeg er ikke helt enig. 

Noe gjør jeg utelukkende fordi jeg føler meg vel med det. Velvære for meg selv. Og noe gjør jeg såklart for å passe inn i en sosial setting (gud så ofte jeg har hatt til å ikle meg koseklær når jeg skal på jobb, men jeg kan ikke pga sosial setting).

Jeg kan heller dog ligge i sengen min og se ut på dritt været og tenke "brrr orker ikke" men så står jeg opp og ikler meg dagens antrekk, som stort sett er humørsbetegnet.

Men nå bor jeg på vestlandet🤪  Fine klær og pynting gjør jeg gjerne mer enn de 12 dagene i året det er sol.. Men jeg forstår deg også på sett og vis, det er jo lettere å kle seg når det er lettere vær.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten motsatt - er det grått ute får jeg mer lyst til å pynte meg for å prøve å "lyse opp" litt.

Anonymkode: 7a9a7...f1a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er nesten motsatt - er det grått ute får jeg mer lyst til å pynte meg for å prøve å "lyse opp" litt.

Anonymkode: 7a9a7...f1a

Jeg også - en grå dag trenger jo mer farge, ikke mindre. Men generelt har været lite å si for antrekk (annet enn en viss interesse for å holde meg noenlunde varm og tørr), jeg er generelt pynteglad og litt jålete og liker å legge litt innsats i antrekket. De siste årene har jeg bevisst gått inn for å bruke flere av klærne mine til daglig - jeg innså at jeg hadde flere halvpene kjoler enn jeg hadde anledninger til å bruke det og at den enkleste løsningen var å omdefinere dem til hverdagsklær og finne måter å kle dem litt ned på.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bruker 50-tallskjolene mine sommer som vinter, vår som høst. Regnværsdager er en ypperlig anledning til å bruke min turkise vannavstøtende vårkåpe over en av mine mange kjoler. 

Vi trenger farger, masse farger! :)

• Liker 1
Skrevet

Når det er grått ute klær jeg meg i fine kjoler og koser meg.

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (På 4.5.2021 den 19.49):

Jeg også - en grå dag trenger jo mer farge, ikke mindre. Men generelt har været lite å si for antrekk (annet enn en viss interesse for å holde meg noenlunde varm og tørr), jeg er generelt pynteglad og litt jålete og liker å legge litt innsats i antrekket. De siste årene har jeg bevisst gått inn for å bruke flere av klærne mine til daglig - jeg innså at jeg hadde flere halvpene kjoler enn jeg hadde anledninger til å bruke det og at den enkleste løsningen var å omdefinere dem til hverdagsklær og finne måter å kle dem litt ned på.

Samme her.  Fant også ut at jeg hadde altfor mye "penklær" som bare ble hengende i skapet i påvente av en anledning.. 😄

Anonymkode: 5daf4...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...