AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Ok, dette ble ganske langt, men handler om folk som forventer at man skal virke interessert i det som sies/skrives/sendes selv om disse ofte ignorerer ting selv. Vi er tre stykker som driver med en hobby og i den sammenheng har vi en gruppesamtale på WhatsApp og har også samtaler med headset. Hvis vi kaller de to andre for A og B, så er det A som er limet. Hvis A "melder seg ut", eller ikke har tid, så skjer det null og niks. B ignorerer det meste av det jeg sier eller skriver og jeg ignorerer tilbake, så A har egne separate samtaler med hver av oss mens den tredje hører på eller leser det som blir skrevet. Gud bedre. Første avsnittet var egentlig ikke særlig relevant, men spesielt nok til at jeg nevnte det. En annen ting er at A ofte tydelig viser at det man sier/skriver er uinteressant. Man får ofte bare et haha i tekst-chatten og når vi snakker sammen blir det plutselig helt stille. Ikke fordi vedkommende er opptatt med noe (ikke som jeg vet om i hvert fall), men fordi det man sier ikke er interessant nok. Dermed tenker jeg ofte at jeg får gå inn for å være mer stille, men da blir det litt merkelig å ha en samtale. Noen vil nok kalle dette pinlig stillhet, men går greit for meg. Jeg tenker i mitt stille sinn at dette er egentlig ikke min skyld. Det er A som er mest gira på at vi skal ha disse samtalene, som skurrer litt mtp den manglende interessen for det man sier. A sier til og med at det å snakke sammen nesten er den viktigste grunnen til å drive med denne hobbyen sammen. Blandede signaler altså. Jeg vurderer jo å si enda mindre som følge av den manglende interessen. A kan også være ganske uinteressert i det som sies/sendes i tekst-chatten, men mener samtidig at et bilde av at man har raket løv i hagen er verdt å vise. Mye uinteressant fra den kanten også. Har også en samtale med to andre, som opprinnelig ble opprettet for å avtale ting og tang som reiser, svømming, kino osv. Har også blitt postet bilder og videoklipp i denne samtalen. Jeg postet et videoklipp med Kari Jaquesson (korona remix). Null respons, så jeg tenkte "åja, da er ikke dette stedet for videoer og annet". Men disse to andre poster linker til Resett og videoklipp med huggorm i skogen, det gamle trimprogrammet til NRK. Så ignorerer jeg tilbake da... Men da jeg var ute og løp med vedkommende som postet videoene med huggorm og trim, så spurte vedkommende om jeg hadde sett disse, sikkert fordi jeg hadde ignorert, men hva med å respondere på det andre sender om man også vil ha litt feedback på det man sender selv? Anonymkode: 5c871...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå