Gå til innhold

Ville du flyttet til et sted hvor navnet på stedet gir rare assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disclaimer: Jeg mener ikke å erte noen som bor på steder med slike navn! Mange slike rare navn er jo egentlig kule også, men noen ganger blir jeg litt satt ut av de. 

Jeg tenker på at det finnes en del stedsnavn som er litt i drøyeste laget. Ville du bodd i Helvete? Eller i Indre Rassvika? Eller i Snørrekroken? Hva ville din mor tenkt om du flyttet til Mosvik? Kunne du bodd i Dusterudveien? Slimeveien? Smågeveien? Rumpeporten? Ålen? Fitjar? (Den siste har jo mange innbyggere, men for et navn!) 

Anonymkode: d0562...258

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tør å svare? 😛

AnonymBruker
Skrevet

Helvete er bare noen jettegryter så nedi der ville jeg ikke bodd 🤪. Ellers bryr ikke rare navn meg så mye, men å flytte til Bjugn for eks ville jeg synes var litt rart, bare fordi det eneste jeg forbinder med stedet er negativt, altså Bjugnsaken.

Anonymkode: 7fec2...eba

AnonymBruker
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å flytte til Hell...

Anonymkode: 6079d...4f9

AnonymBruker
Skrevet

De rare stedsnavnene kan jo være en fordel også. Når jeg forklarer hvor jeg har hytte pleier jeg å si at "Når du har kommet til Helvete har du x kilometer igjen." Ingen glemmer at man faktisk må dra enda lenger enn til Helvete for å besøke meg på hytta. :fnise: 

Anonymkode: 9b5d7...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helvete er bare noen jettegryter så nedi der ville jeg ikke bodd 🤪. Ellers bryr ikke rare navn meg så mye, men å flytte til Bjugn for eks ville jeg synes var litt rart, bare fordi det eneste jeg forbinder med stedet er negativt, altså Bjugnsaken.

Anonymkode: 7fec2...eba

Det der har jeg også tenkt på, samme med området rundt Orderud av en eller annen grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunne godt tenkt meg å flytte til Hell...

Anonymkode: 6079d...4f9

Har vært mange bra band derifra!

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte kjørt forbi Kløfta. Da jeg var ungdom og tenkte mye koffert, assosierte jeg alltid stedsnavnet med sånn kløft mellom puppene. (Sjekk kløfta hennes a!) Syns navnet var sååå fælt. Kjipt for de som bor der! 

Nå har vi flyttet til Jessheim. Ikke kjøpt noe enda. Men vurderer å flytte til Kløfta fordi det er mer praktisk mtp samboer sin jobb, og det ligger mye interessant ute på finn som kunne passet oss. 

Da vi først begynte å forstå at Kløfta kan være et alternativ, så ville jeg bare ikke. Kløfta... pupper.. det er sååå harry! 

Men nå vurderer vi det seriøst. 😅 Jaja, flytter vi dit så blir jeg vel vant til det. 

Anonymkode: dc54f...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...