Gå til innhold

Vond og merkelig hals, hva kan det være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns ikke dette er noe å gå til legen for. Allmenntilstanden min er på topp, alt er som vanlig, men har den siste tiden fått smerter i halsen. Ikke sår hals, men smertefull hals. Det er spesielt rett etter jeg har våknet, og det tar noen timer før det forsvinner. Er vanskelig å drikke, gjør vondt å gjespe osv. Har lyst bak i halsen med lommelykt, ser ingenting. Har prøvd å hoste, hjelper ikke, er vondt. Er ikke hoven. Jeg har en lymfekjertel på halsen som bruker å bli sår og vond de gangene jeg er forkjøla, og den er ikke sår og vond nå, så jeg er ikke syk. Mandlene er ikke hovne. Det er akkurat i svelget. Har vært sånn i en del dager nå.. Har også begynt å få vondt i nakken uten at jeg har gjort noe spesielt. 

Anonymkode: b2884...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta en korona test. 

Anonymkode: 57d2d...c56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hva kan det være? Hm...

Anonymkode: cf7d6...0ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være pollenallergi. Jeg får smerter i halsen av det, men har absolutt ingen andre symptomer på allergi. Det dukket opp helt ute av det blå. Tok blodprøver, fikk allergitabletter og vips var halsvondten borte. Verdt å sjekke ut hvis det vedvarer!

Anonymkode: 9a66f...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ta en korona test. 

Anonymkode: 57d2d...c56

Hvorfor skal jeg det? Jeg har ingen symptomer på corona. Et mindre vanlig symptom på corona er "sår hals", men dette er ikke sår hals, jeg har hatt sår hals mange ganger før og det er ikke samme greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan være pollenallergi. Jeg får smerter i halsen av det, men har absolutt ingen andre symptomer på allergi. Det dukket opp helt ute av det blå. Tok blodprøver, fikk allergitabletter og vips var halsvondten borte. Verdt å sjekke ut hvis det vedvarer!

Anonymkode: 9a66f...929

Kanskje jeg må sjekke det ut om det ikke går over. Som sagt er ikke dette som sår hals, det er en litt annerledes følelse, det er mer vondt/smerter enn det er sårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...