Gå til innhold

Øremidd hos katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er redd for at lillepus har fått øremidd 😭 Noen som kan si noe ut ifra bilde? 

IMG_20210504_162038__01.jpg

Anonymkode: a5858...c7a

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å se. Du må se inn i øregangen og se om det ligger små svarte klumper der (avføring etter midd). Å det er ikke krise, det behandles enkelt. 

Anonymkode: 4339b...7f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Umulig å se. Du må se inn i øregangen og se om det ligger små svarte klumper der (avføring etter midd). Å det er ikke krise, det behandles enkelt. 

Så de små prikkene i øret på bilde er ikke midd? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det ser mer ut som pus er skitten, som i tørr jord/sand som har satt seg i porene som pelsen kommer opp fra. Jeg blir sånn selv hvis jeg har vært ute en sommerdag og blitt skitten på armer og bein.

Øremidd sitter i øregangen, ikke ytterst på ørene. Har katten øremidd kan man se ganske svarte klumper som ser ut som veldig skitten ørevoks, det er avføringen til midden.

Hvis pus klør seg veldig i ørene kan du ta en tur til veterinær for å få en ekspertmening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det er ikke midd 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere 😊 Da tror jeg ikke lillepus har midd likevel. Han har ikke noe lenger inn i øret og han klør seg ikke eller viser noe tegn til ubehag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar dere 😊 Da tror jeg ikke lillepus har midd likevel. Han har ikke noe lenger inn i øret og han klør seg ikke eller viser noe tegn til ubehag.

Man kan ofte se tegn på midd ved at de sitter å tidvis skakker på hodet og legger på øret i tillegg til kløing, sånn til senere :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...