Gå til innhold

IS-kvinnen ble dømt til tre og et halvt års fengsel for deltagelse i terrororganisasjonen IS.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pawn Hearts skrev (8 minutter siden):

De drøyt 70 000 kronene vi brukte på dette ville jo forandret alt, ikke sant? Da hadde vi sluppet unna den pandemien som du så ville komme?

For meg handlet det om prioriteringen til de folkevalgte i regjeringen vår. Man trengte ikke være synsk i slutten av 2019, eller starten av 2020, for å skjønne at det bare var et tidsspørsmål før et smittsomt virus ute av kontroll ville komme hit.

Jeg vil helst ha politikere ved roret som belønner og beskytter de som faktisk er taknemmelig for friheten vi har i Norge. Ikke politikere som jubler når et norsk pakistansk IS medlem får komme tilbake..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig for meg å vurdere denne dommen siden jeg ikke er jurist, men jeg reagerer umiddelbart på to ting: For det første brukes loven med tilbakevirkende kraft: Det hun gjorde i 2013, ble først ulovlig etter at hun gjorde det.

For det andre brukes det en formodning om hennes intensjon for å dømme henne. Er ikke det litt vagt, og går det ikke på rettssikkerheten løs?

For øvrig mener jeg at denne kvinnen, gjennom sitt samarbeid med PST, har bidratt mer til Norges sikkerhet enn hele den gjengen som poster her, og hun har sannsynligvis spart oss for en god slump penger.

• Liker 2
Gjest Lin11
Skrevet
Pawn Hearts skrev (14 minutter siden):

Det er vanskelig for meg å vurdere denne dommen siden jeg ikke er jurist, men jeg reagerer umiddelbart på to ting: For det første brukes loven med tilbakevirkende kraft: Det hun gjorde i 2013, ble først ulovlig etter at hun gjorde det.

For det andre brukes det en formodning om hennes intensjon for å dømme henne. Er ikke det litt vagt, og går det ikke på rettssikkerheten løs?

For øvrig mener jeg at denne kvinnen, gjennom sitt samarbeid med PST, har bidratt mer til Norges sikkerhet enn hele den gjengen som poster her, og hun har sannsynligvis spart oss for en god slump penger.

Tviler..da hun nå har fått sugerøret sitt ned i statskassa. Hun kommer til å bli forsørget av staten ut livet. 

Skrevet

Ryddet for hatefulle innlegg, kommentar til moderering og brukerdebatt, og svar til dette.

_popcorn_, mod

Skrevet (endret)
On 5/4/2021 at 4:10 PM, Blueberrymuffin said:

Altfor lav straff.

Jeg mener terrorisme er terrorisme og bør dømmes like hardt ned på som terrorangrepet til ABB.

Hun burde vært dømt til 21 års fengsel. 3 års fengsel er et hån mot demokratiet og Norske verdier.

Hvis terrorisme ikke har gradsforskjeller (terrorisme er terrorisme sier du) så kan man jo like gjerne si at butikknaskere skal dømmes som en Nokas-raner eller at gatejunkies skal dømmes som om de var narkomilliardær Escobar. Hva med slaveri? Bør vi alle her dømmes som om vi hadde svingt pisken på sør-statsplantasjene i 1850? http://slaveryfootprint.org/

Endret av Charlie Amberson
Skrevet
Pawn Hearts skrev (14 timer siden):

En skikkelig heltinne med andre ord. Dette skal frita henne for ansvar for alt det andre hun har gjort, mener du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...