Gå til innhold

Halvgamle menn som kjøper seg cabriolet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er mest sannsynlig at voksne mennesker har fete biler, enn at det kjører mange ungdommer og "unge voksne" rundt i slike biler som de nesten opplagt må ha fått av pappa. ;)

Disse gamlekara har jo sannsynligvis råd til å kjøpe bil, så hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(er egentlig cabrioleter veldig dyre? :klø: )

Skrevet

Ikke nødvendigvis dyrere enn andre biler - og det finnes jo mange "fete" biler som koster vesentlig mer.

- og det er ikke prisen på bilen jeg reagerer på - de har stort sett råd til det - og det er greit - men det er liksom litt mer at det ser sånn litt "jeg er fortsatt ung"- selv om jeg ser gammel ut...:ler:

(men det er jo mulig at det bare er tilfeldig at de jeg kjenner fremstår sånn - alle skilte - funnet seg en mye yngre dame - og har endret stil til å bli "krampaktig unge") :ler:

Skrevet
Ikke nødvendigvis dyrere enn andre biler - og det finnes jo mange "fete" biler som koster vesentlig mer.

- og det er ikke prisen på bilen jeg reagerer på - de har stort sett råd til det - og det er greit - men det er liksom litt mer at det ser sånn litt "jeg er fortsatt ung"- selv om jeg ser gammel ut...:ler:

(men det er jo mulig at det bare er tilfeldig at de jeg kjenner fremstår sånn - alle skilte - funnet seg en mye yngre dame  - og har endret stil til å bli "krampaktig unge") :ler:

Mye enig.

Det er vel ikke bilen i seg selv, men oppførselen. Oppsynet til mange i cabriolet kan fort bli tegneserieaktig. :forvirret:

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg syns cabriolet er nesten alltid patetisk.

Skrevet
Reagerer ikke på samme måten om det er yngre menn eller kvinner med samme sorten bil.

Ja, ikke sant. Det er dette samfunnet feministene har skapt. Når menn gjør visse handlinger er de patetiske. Når kvinner gjør det samme er de frigjorte og tøffe. Patetisk!

Jeg vil bare opplyse at jeg virkelig forakter feminisme. Virkelig dypt og inderlig.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Foreldrene mine er 60 og 62 år. Den første helt nye bilen de noensinne har kjøpt seg, er en 2005-modell Renault Megane CC. Jeg har selvsagt tatt mitt ansvar som sønn alvorlig, og har bidradd med seriøs prøvekjøring under ulike forhold - og som urutinert cabriolist må jeg bryte sammen og tilstå at jeg er positivt overrasket over både plass og kjøreegenskaper. Lite sus, lite støy, avslappet kjøremodus og godt humør... - rett og slett en deilig sommerbil som faktisk kan brukes året rundt.

Jeg synes det er strålende at de bruker sine egne penger på noe de faktisk har lyst på. Som pappa sa da han byttet inn sin forrige bil; livet er for kort til å kjøre Volkswagen Polo!

:ler:

Så om gifte, enslige eller nyskilte menn og kvinner kjører cabriolet eller om nyskilte kvinner i 50-årsalderen kler seg som en konfirmant... - det er deres valg. Motivene kan vi andre bare spekulere i, og dét kan jo være underholdende nok...

;)

Skrevet

jeg tenker automatisk penisforlenger når jeg ser gamle menn i cab. tenker "åh slutt å briefe med penga dine" om jeg ser en ung mann i cab, og "førkje" når jeg ser damer i cab. fordomsfull.. tja. hvorfor..? aner virkelig ikke...

men cab er upraktisk i norge.

Skrevet
(LilleBille @ 02.09.2005 (20:31) )

Reagerer ikke på samme måten om det er yngre menn eller kvinner med samme sorten bil.

Ja, ikke sant. Det er dette samfunnet feministene har skapt. Når menn gjør visse handlinger er de patetiske. Når kvinner gjør det samme er de frigjorte og tøffe. Patetisk!

Jeg vil bare opplyse at jeg virkelig forakter feminisme. Virkelig dypt og inderlig.

.. tror ikke det har noe med feminisme å gjøre ... for om du ser - var det også snakk om at jeg ikke reagerte på unge menn...

Min fordom går på halvgamle menn - ikke menn generelt ... og har derfor ikke noe med kvinnesak å gjøre ..

Skrevet

Dette gjelder da ikke bare menn, da. :)

Mora mi er i 50-åra, og jeg tror hun har oppretta en hemmelig "jeg-sparer-til-drømmebilen-konto" - for hun har lyst på en Toyota Celica . :ler:

Skrevet

50-åringer i cab gjør meg ingenting, men når de kjører med taket ned når det er 2 + grader, da får jeg virkelig inntrykk av de har kjøpt bilen for å vise seg fram!

Og - cab trenger ikke å være så dyrt. Har en 2000-modell selv, og alle tror bilen er sååå dyr. Er man ung og kjører kun på matpakken sin, hvorfor ikke ha en liten og søt bil?

Skrevet

Tenker ikke umiddelbart på at cabriolet og middeladrende mann sammen er patetisk. Den tankekombinasjonen kommer først når bilen er så liten at den middeladrende mannen sliter med å komme inn/ut av bilen (og har en dame ved siden av som man håper er datteren) :ler:

En cabriolet er en fin ting, det om man har råd til en skikklig en f. eks en i størrelse "familiebil". Som for alle biltyper blir det for dumt når personen "bare måtte ha" en viss biltype (det være seg hva som helst), men hadde så tydelig ikke råd til det egentlig, at bilen ble en knøttebil (Peugot 205- størrelse eller mindre).

Skrevet

Kanskje de har måtte kjøpe en mer praktisk bil, så lenge barna var små. Og nå kan de endelig kjøpe bilen de alltid har drømt om.

Skrevet

Jeg synes det er fint at menn kjøper seg dyre og fete biler. Hvordan skulle man ellers se hvem som trenger penis-forlenger?

Skrevet
Jeg synes det er fint at menn kjøper seg dyre og fete biler.  Hvordan skulle man ellers se hvem som trenger penis-forlenger?

:ler:

Skrevet

Ærlig talt, det med at man sjekker damer med bilen er vel egentlig noe av det mest usanne som sies. Finnes det virkelig folk som lar seg imponere av slikt?

Dessuten er vel Hummer den ultimate penisforlengeren, cab er da ganske feminint? ;)

Skrevet

De har kanskje ikke skjønt det med Hummer :ler:

.. men de unge jentene faller jo fortsatt .. så cabriolet virker jo - hverfall for noen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...