LilleBille Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Jeg ser at det sikkert er fordommer - men jeg kan ikke fri meg for å tenke at det er noe litt patetisk med menn som nærmer seg 50 og som plutselig kjøper seg "den fete" cabrioleten.. Det blir en sånn krampeaktig måte å vise at jeg er "ungdommelig og kul". Reagerer ikke på samme måten om det er yngre menn eller kvinner med samme sorten bil. Er jeg alene - eller tenker flere som meg..
Gjest Lilleulv Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 min pappa gjorde det... stakkar!! Jeg synes det var kult jeg. han hadde endelig råd og kunne unne seg en fet bil, og han koste seg virkelig uten tak om sommeren... i tillegg tok han lappen på motorsykkel og kjørte igjennom USA. Synes det også var tøft. Generelt så har jeg veldig sansen for livsnytere og folk som gjør det de har lyst til, uavhengig av andres meninger
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 min pappa gjorde det... stakkar!! Jeg synes det var kult jeg. han hadde endelig råd og kunne unne seg en fet bil, og han koste seg virkelig uten tak om sommeren... i tillegg tok han lappen på motorsykkel og kjørte igjennom USA. Synes det også var tøft. Generelt så har jeg veldig sansen for livsnytere og folk som gjør det de har lyst til, uavhengig av andres meninger ← Enig. Det er jo et faktum at det er i den alderen at folk flest får råd til å gjøre ting som tydeligvis får mange til å tro de har kommet i midtlivskrisen. Jeg reagerer først hvis mannen (eller damen om det er andre vei) har en ungjente ved siden av. Og selv om det KAN være datteren, så tviler jeg alltid
vixen Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Reagerer egentlig mer på at 18-åringer kjøper seg nye og dyre biler enn voksne som endelig føler at de kan ta seg råd... (Cab eller ikke..) -viXen-
Gjest Lilleulv Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Enig. Det er jo et faktum at det er i den alderen at folk flest får råd til å gjøre ting som tydeligvis får mange til å tro de har kommet i midtlivskrisen. Jeg reagerer først hvis mannen (eller damen om det er andre vei) har en ungjente ved siden av. Og selv om det KAN være datteren, så tviler jeg alltid ← oops, da har du kanskje sett meg og pappa ute og cruise det er 18 år mellom oss. haha
LilleBille Skrevet 2. september 2005 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2005 Jeg reagerer først hvis mannen (eller damen om det er andre vei) har en ungjente ved siden av. Og selv om det KAN være datteren, så tviler jeg alltid ← .. men at det er en damemagnet er det vel ikke tvil om
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 Jeg unner alle halvgamle menn (og damer) å bruke pengene sine på drømmebilen når de endelige er gjeldsfrie og har råd til det! Skulle bare mangle
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 oops, da har du kanskje sett meg og pappa ute og cruise det er 18 år mellom oss. haha ← Hehe..tror jeg ville nektet å kjøre med faren min i en slik
LilleBille Skrevet 2. september 2005 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2005 Hehe..tror jeg ville nektet å kjøre med faren min i en slik ← .. og hvorfor det?
vixen Skrevet 2. september 2005 #10 Skrevet 2. september 2005 Hehe..tror jeg ville nektet å kjøre med faren min i en slik ← Bytt plass da, så du kjører og han sitter på om det føles bedre -viXen-
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2005 #11 Skrevet 2. september 2005 .. og hvorfor det? ← Jeg tullet egentlig.. Tror ikke faren min er typen til å kjøpe en slik bil, og uansett ville folk visst det var faren min.
LilleBille Skrevet 2. september 2005 Forfatter #12 Skrevet 2. september 2005 Bytt plass da, så du kjører og han sitter på om det føles bedre -viXen- ← - det er opplagt mye bedre (og der er vi tilbake på det jeg mener...)
LilleBille Skrevet 2. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2005 Jeg tullet egentlig.. Tror ikke faren min er typen til å kjøpe en slik bil, og uansett ville folk visst det var faren min. ← .. og hvorfor ville de visst det ... det kunne jo vært en av de mange "halvgamle" mennene som har fikset seg en ung dame
Tigernøff Skrevet 2. september 2005 #14 Skrevet 2. september 2005 Kanskje det for noen er en gammel drøm som endelig kan realiseres. Synes det er litt kult at en middelaldrende mann kan føle seg litt stilig i en ny sportsbil Det trenger jo ikke nødvendligvis å bety at han er villig til å bytte ut kona med ei på tjueto
LilleBille Skrevet 2. september 2005 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2005 Kanskje det for noen er en gammel drøm som endelig kan realiseres. Synes det er litt kult at en middelaldrende mann kan føle seg litt stilig i en ny sportsbil Det trenger jo ikke nødvendligvis å bety at han er villig til å bytte ut kona med ei på tjueto ← .. men det er vel kanskje der fordommen min slår til .. for - av de jeg kjenner - er det er stort sett de som har byttet ut kona med en yngre utgave som også kjøper cabriolet
Tigernøff Skrevet 2. september 2005 #16 Skrevet 2. september 2005 .. men det er vel kanskje der fordommen min slår til .. for - av de jeg kjenner - er det er stort sett de som har byttet ut kona med en yngre utgave som også kjøper cabriolet ← Ja, vi har vel flere typer av "samme sort" Kjenner igjen det du mener.. er vel det vi kaller midtlivskrise Det jeg mente var at jeg unner gamlinger å realissere guttedrømmen når de eeendelig har penger til det
sixx Skrevet 2. september 2005 #17 Skrevet 2. september 2005 Det blir en sånn krampeaktig måte å vise at jeg er "ungdommelig og kul". Krampaktig fordi de kjøper en bil de har lyst på?....uff så fordomsfull du er da.
Gjest Embla s Skrevet 2. september 2005 #19 Skrevet 2. september 2005 Jeg syns cabriolet er idiotisk, og skjønner ikke hvorfor noen vil ha det, i utgangspunktet. Så jeg tenker vel at de som kjøper sånne biler velger mer utfra et "show off" hensyn enn utfra hva som er komfortabelt for sjåføren (ærlig talt - hvor festlig er det å sitte i en cabriolet hvis man kjører over 50km/t?), og forbinder det med umodenhet. Samtidig skjønner jeg jo at noen fristes til å realisere "guttedrømmen" når de endelig får råd - og hvorfor ikke?
Gjest Piper Skrevet 2. september 2005 #20 Skrevet 2. september 2005 Jeg tenker som så, at de endelig har fått økonomi til å kjøpe drømmebilen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå