Cob Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Hei dere. Jeg lurer igrunn på hvordan jeg skal håndtere en ferietur jeg skal på med min manns familie. Som tittelen sier, handler dette om slankepress. Jeg har hatt to fødsler på to år, ved første graviditet gikk jeg 30 kg over og ble ikke kvitt mye før graviditet nr 2. For meg er det ikke noe stort problem, veier nå 85 kg fordelt på 170 cm. Så er ikke noe kritisk overvektig, men med fett på feil sted, kun overkropp..beina ser ut som spreke sunne bein til du ser hva som sitter oppå uansett, det går fint for meg, jeg har bestemt meg for slanking når ammingen er over. Men foreldrene til mannen, familien og han, kommenterer stadig. Nå skal vi på tur, og jeg skal bo i samme hus som foreldrene hans i noen uker(de kommer fra utlandet og bor der) Vi skal på stranden og jeg har blitt advart om at de kommer til å mobbe meg en del. Når moren er på besøk foreslår hun stadig faste, sukkererstatninger osv. Det er nok ment godt, så jeg sier ifra at aktiv slanking må vente til etter ammestopp. Men to uker eller mer med dette..kommentarer på at jeg burde gjøre noe hele tiden, spørsmål om jeg virkelig burde spise den isen på ferie eller om jeg bør ha melk i kaffen.. spørmål om hvorfor ikke jeg får ned litt. Hva sier jeg til slikt? Hvordan skal jeg på best mulig måte få det til å stoppe, ihvertfall for nå? Noen erfaringer eller tips?
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Dette høres ikke greit ut. Det er absolutt ingen grunn til å kritiserer deg. Du høres sunn og frisk ut og ser sikkert bra ut også. Det som er mest oppsiktsvekkende er at mannen din er med på det slik jeg leser innlegget ditt. At du i det hele tatt har blitt "advart" at du kommer til å bli mobbet er hårreisende i seg selv. Din mann skal beskytte det, ikke delta med de andre. Det er hans jobb å fortelles sin familie at de har å slutte med kommentarer og drittslenging. Hva skal du gjøre: Du skal snakke alvorlig med mannen din, be han ordne opp og fortell at du forventer at han støtter deg. Ellers kan han reise med ungene selv på ferie og at ekteskapet vil seriøst bli vurdert. Dette høres helt sykt ut om det stemmer det du beskriver.
Tanuki Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 1 hour ago, Cob said: Hei dere. Jeg lurer igrunn på hvordan jeg skal håndtere en ferietur jeg skal på med min manns familie. Som tittelen sier, handler dette om slankepress. Jeg har hatt to fødsler på to år, ved første graviditet gikk jeg 30 kg over og ble ikke kvitt mye før graviditet nr 2. For meg er det ikke noe stort problem, veier nå 85 kg fordelt på 170 cm. Så er ikke noe kritisk overvektig, men med fett på feil sted, kun overkropp..beina ser ut som spreke sunne bein til du ser hva som sitter oppå uansett, det går fint for meg, jeg har bestemt meg for slanking når ammingen er over. Men foreldrene til mannen, familien og han, kommenterer stadig. Nå skal vi på tur, og jeg skal bo i samme hus som foreldrene hans i noen uker(de kommer fra utlandet og bor der) Vi skal på stranden og jeg har blitt advart om at de kommer til å mobbe meg en del. Når moren er på besøk foreslår hun stadig faste, sukkererstatninger osv. Det er nok ment godt, så jeg sier ifra at aktiv slanking må vente til etter ammestopp. Men to uker eller mer med dette..kommentarer på at jeg burde gjøre noe hele tiden, spørsmål om jeg virkelig burde spise den isen på ferie eller om jeg bør ha melk i kaffen.. spørmål om hvorfor ikke jeg får ned litt. Hva sier jeg til slikt? Hvordan skal jeg på best mulig måte få det til å stoppe, ihvertfall for nå? Noen erfaringer eller tips? ugh mora mi er sånn "men jeg vil jo bare det beste for deg". - Jeg sier rett ut at hvis jeg vil ha råd fra henne, så sier jeg selv i fra. - slanking, min kropp og helse diskuterer jeg med helsepersonel eller tisvarende, ikke familie 5
Cob Skrevet 4. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2021 Ja, han har noen runder bak seg med dette! Moren hans sier noe usant om meg eller lignende, så sier han ikke imot. Det ender alltid med at jeg enten ignorerer eller gir svigermor noe alvorsprat. Men synes fint han kunne vokst litt og faktisk stått litt opp for meg iblandt. Men, siden dét tar lengre tid enn hva jeg har før reise, får jeg vel bare manne meg opp og sette svigerfamilien på plass. Takk for svar begge to 1
Fiffig Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 I noen kulturer er det mer sosialt akseptert å kommentere sånt. Man må vel være like direkte tilbake? "Jeg vil helst ikke ha kommentarer på matvalgene mine, det blir jeg i dårlig humør av og jeg vil helst styre dette selv." 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 Da må mannen din faktisk si ifra at dette ikke er greit! Få seg noen baller, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Utrolig lite sjarmerende med folk som er så sykelig opptatt av utseende, og overfladisk ikke minst. Jeg hadde sagt fra at jeg forventer at mannen stiller opp for meg. Og revurdert om jeg gadd noen tur med sånne drittfolk. Hadde jeg blitt med hadde jeg nok eksplodert (jeg er latina og har et heftig temperament), men du får jo velge selv. Når de ikke forstår at du har 2 barn og fortsatt ammer, så får du spørre om de har en diagnose/nedsatt funksjonsevne. Ta igjen, vær bitchy tilbake. Anonymkode: 9b747...e51 1
molo80 Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Det høres ikke ut som at du har store vektproblemer.. Og når du i tillegg har fått to barn på rappen, syns jeg du bare skal prøve å stråle av selvtillit og eie kroppen din. Også må du ta igjen.. Der er helt sikkert noen svake punkt både hos svigerforeldre og mannen din du kan angripe om de angriper deg. Foreslå hårbehandlinger, rynke kremer osv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Å ta imot besøk fra utlandet er jo et spørsmål i desse tider . Er det noe som er trygt ? Men uansett så kommer de på besøk til dere, og da har du lov til å føle deg vel som alle de andre . I noen kulturer så har mor en friplass til å bestemme og gnåle på sine barn , helt til voksen alder. Og det tillater din mann tydeligvis, og er sikkert vant til å snakke sånn til dine nærmeste . Du gir mannen tydelig beskjed om at du ikke aksepterer å bli hakket på , hverken av din mann eller svigermor . I vårt samfunn er ikke sånt akseptert , men noen greier ikke å besinne seg pga manglende sosiale antenner Anonymkode: 1479d...73c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 Om du så hadde veid 150 kg, så hadde det ikke vært greit med slike kommentarer!! Her er det ikke du som skal godta noe som helst. Du skal gi beskjed til mannen din at hvis de ikke klarer å la være å komme med slike kommentarer, så blir det ikke ferie sammen med dem. Og det er ikke din oppgave å få dem til å slutte. Han skal gi beskjed på forhånd at det ikke er akseptabelt. Og de kan bare gi F i å skylde på kultur eller religion eller hva en nå skylder på nå om dagen. Mobbing er aldri greit! Godtar de ikke dette, så får du og ungene dra på egen ferie, så får mannen velge hvem han vil være med. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å dratt på ferie med noen som mobbet meg! Jeg slanker meg nå. Og jeg har folk rundt meg som støtter meg, og som forteller meg at jeg er FIN selv om jeg har null selvtillit. Hadde jeg fått stygge kommentarer, så hadde jeg sikkert kastet meg over kjøleskapet i stedet for treningsklærne! Anonymkode: 753e3...113 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #11 Skrevet 5. mai 2021 1. Dere skal neppe på ferie sammen nå under korona? 2. Løsning på problem: ikke dra på ferie Anonymkode: 84444...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå