AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 er det noe jeg har lagt merke til er at de fleste som er ute etter å ta deg, eller tråkke deg ned ved den første mulighet, er damer som gjerne har passert 40 år. Og spesielt om du er ung og tidlig i 20-årene. Dette har jeg både merket her i forumet, og i arbeidslivet. Jeg lurer oppriktig på om det kan komme av sjalusi eller bitterhet fordi de ønsker selv å være like ung, men deres tid har passert? jeg ønsker ikke å «attacke» noen som helst med denne tråden, og nysgjerrigheten min er så høy at jeg vil se hva andre tenker. Jeg mener at min teori kan stemme 80%, men jeg vil høre om flere opplever det samme? Ikke alle damer er slik, men de fleste. Så jeg tar ikke alle under samme kam. Det er jo trist at det er sånn, og jeg skulle jo selv ønske at alle var snille mot hverandre uansett alder, og la sjalusien eller bitterheten ligge til side. Anonymkode: 24931...09a 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Jeg kjenner meg ikke igjen, men lurer på om du er kvinne selv? Og hvis ja, sikker på at du ikke dømmer andre kvinner hardere enn menn? Synes du eldre kvinner er mer bitre og dømmende enn eldre menn? Du omgås kanskje ikke så mye eldre menn? Anonymkode: 7dc3d...93f 36
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner meg ikke igjen, men lurer på om du er kvinne selv? Og hvis ja, sikker på at du ikke dømmer andre kvinner hardere enn menn? Synes du eldre kvinner er mer bitre og dømmende enn eldre menn? Du omgås kanskje ikke så mye eldre menn? Anonymkode: 7dc3d...93f Jeg er jente 23 år. Jeg omgås menn og damer like mye, og damer er desidert de frekkeste. Ikke de unge, de er som oftest utrolig greie og jeg har MANGE jentevenner, og kommer lett overens med de. Men eldre damer... noen av de er noe for seg selv. Det er som om de er så ulykkelige med livet at de føler seg høyere enn andre ved å være frekk, UTEN grunn! Det er det som sjokkerer meg. Jeg gjør ingenting som kan provosere noen, er grei og høflig med alle, men likevel så er det alltid en eller annen eldre dame som alltid skal være frekk mot unge og jeg blir bare satt ut. Anonymkode: 24931...09a 8
Gjest ABM Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 "Ikke alle damer er slik, men de fleste" Wow! Ikke dårlig av en som ikke " tar alle under en kam" 😂 pleide jo å møte en del mennesker før Koronaen men disse har jeg ikke sett mange av nei..
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har så vidt passert 40, men er på ingen måte ulykkelig eller bitter.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 ABM skrev (1 minutt siden): "Ikke alle damer er slik, men de fleste" Wow! Ikke dårlig av en som ikke " tar alle under en kam" 😂 pleide jo å møte en del mennesker før Koronaen men disse har jeg ikke sett mange av nei.. Du kan bare slappe av. Du skjønte godt hva jeg mente med innlegget mitt. Ikke noe vits i å begynne å sette ord på min munn og feiltolke når det helt klart og tydelig står hva jeg mente. Anonymkode: 24931...09a 3
Hr. Aktiv Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Fordi attraksjonen deres daler bratt i voksen alder i motsetning til menn på samme alder. Lett å bli bitter da. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Får noe tull, dette stemmer ikke med det jeg har erfart. Bare se på alle innlegg her på kg, så mange unge som ikke er fornøyd . Har du gjort undersøkelse? Tror dette er noe du antar fordi du har møtt noen eldre bitre damer🤣 Anonymkode: d5833...c4e 11
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Catalina Culès skrev (Akkurat nå): Jeg har så vidt passert 40, men er på ingen måte ulykkelig eller bitter. Det er kjempeflott! Som sagt, ikke alle er sånn. Og det vet jeg jo godt. Har møtt mange eldre som er utrolig herlige som jeg klikker godt sammen med. Men de som er mindre hyggelige er de jeg blir satt ut av. Tenk å være frekk og jævlig uten grunn? Anonymkode: 24931...09a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 Jeg er i 40 årene selv og har opplevd min andel av sure damer, gjerne 50 pluss. Men tror ikke dette er en unik problemstilling for eldre kvinner, det kommer nok ann på personligheten. Og begge kjønn kan være like ille. Folk flest blir mindre konfliktsky og tør og stå mer opp for seg selv når de blir godt voksne. Min mor er av den typen og lar seg ikke pille på nesen. Om dette kan oppfattes som sur og tverr for folk som ikke kjenner henne, og som er mer konfliktsky . Ja kanskje. Anonymkode: aef07...f55 17
Blondine Skrevet 4. mai 2021 #11 Skrevet 4. mai 2021 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Fordi attraksjonen deres daler bratt i voksen alder i motsetning til menn på samme alder. Lett å bli bitter da. Den var dum rett og slett. Menn holder seg bedre😳 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. mai 2021 #12 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kjempeflott! Som sagt, ikke alle er sånn. Og det vet jeg jo godt. Har møtt mange eldre som er utrolig herlige som jeg klikker godt sammen med. Men de som er mindre hyggelige er de jeg blir satt ut av. Tenk å være frekk og jævlig uten grunn? Anonymkode: 24931...09a Jo, men det er like ofte unge folk er jævlige uten grunn. Syns det blir litt feil å sette en alder på det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #13 Skrevet 4. mai 2021 Tror yngre damer kan oppfattes som hyggeligere fordi de ikke tør si hva de mener like ofte. Det begynner på barneskolen, med utfrysing og baksnakking. Kvinner er kvinner verst, gjelder alle aldre. Yngre er ikke hyggeligere. Og jeg kjenner ingen eldre som savner 20 årene. Anonymkode: 2a8b9...09f 25
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #14 Skrevet 4. mai 2021 Kjenner meg ikke igjen og jeg er noe over 40. Jobber i et miljø der alle aldere er representert. De unge nyutdannede ser på ting med nye øyne og nye muligheter, det er så lærerikt! Det med erfaring er en vinneroppskrift 🙂 Anonymkode: b494e...710 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #15 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i 40 årene selv og har opplevd min andel av sure damer, gjerne 50 pluss. Men tror ikke dette er en unik problemstilling for eldre kvinner, det kommer nok ann på personligheten. Og begge kjønn kan være like ille. Folk flest blir mindre konfliktsky og tør og stå mer opp for seg selv når de blir godt voksne. Min mor er av den typen og lar seg ikke pille på nesen. Om dette kan oppfattes som sur og tverr for folk som ikke kjenner henne, og som er mer konfliktsky . Ja kanskje. Anonymkode: aef07...f55 Jeg skjønner jo den med at man blir mindre konfliktsky med årene, men det er jo ikke greit at de blir sure på deg bare fordi du er... grei og snill? Og ikke har gjort eller sagt noe som kunne ha fått noen helst til å reagere? Det virker som at jo greiere og «søtere» man er, desto frekkere de blir UTEN grunn? Liksom, ser stygt på deg, sier aldri hei, svarer frekt tilbake, står klart med frekke og angripende kommentarer så fort man gjør en liten feil.... Anonymkode: 24931...09a 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #16 Skrevet 4. mai 2021 Jeg tenker nok at du har rett i at i gruppen "eldre" er kvinner de mest ulykkelige. Du må huske på at de ble født inn i en tid der kvinner skulle holde kjeft, passe sitt utseende og bli gift. Var mannen voldelig fikk hun ta til takke og føde barn. Ble hun skilt eller bedratt var det fordi hun ikke passet punkt 1 og 2 (holde kjeft og være pen). Man oppdro kvinner som om den eneste hensikten med livet deres var at de skulle bli ulykkelige. Og den som opppdrar kvinner er deres mor. Blant gruppen "yngre" er det enslige menn med lav utdannelse og lite sosial kapital som er de mest ulykkelige. Deres mor har nemlig oppdratt dem til en verden som eksisterte før. Der enhver voldelig slask ble gift og kvinnen forble gift med han fordi hun ikke hadde noe valg. Han står fremfor tøffe valg: godta at han må justere adferd eller forbli singel fordi damene som holder kjeft og er pene nå er 70+. (eller 40+ i lavere sosiale lag) Anonymkode: dacf0...bf3 5
Truly Skrevet 4. mai 2021 #17 Skrevet 4. mai 2021 Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden): Fordi attraksjonen deres daler bratt i voksen alder i motsetning til menn på samme alder. Lett å bli bitter da. Ja, for det er jo attraksjon blant menn vi damer lever på. Livskvaliteten vår avhenger av at menn vil ha oss. 🤣 Den dagen en mann ikke vil ha deg som kvinne, så har du ligget 6 fot under lenge. Og selv da har du en liten gjeng som fremdeles er intressert. 26
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #18 Skrevet 4. mai 2021 Etter flere år i et kvinnedominert yrke har jeg observert det samme. Ikke alle selvfølgelig, men flere sure damer i 50-åra enn normale. Min teori har vært at de har valgt feil jobb, ikke gjort noe med det, og latt seg forsure. Da går det fort ut over oss andre. Har lovd meg selv å ta ny utdanning eller finne en annen jobb om jeg merker det samme skjer med meg. Anonymkode: 71b04...0c6 4
Hr. Aktiv Skrevet 4. mai 2021 #19 Skrevet 4. mai 2021 Blondine skrev (4 minutter siden): Den var dum rett og slett. Menn holder seg bedre😳 Har ingenting med hvem som holder seg bedre. Det finnes kvinner som ser usedvanlig bra ut for alderen også, men de sier selv at de sliter mtp dating og tror ikke de har like stor sjanse for å treffe sin partner i livet på samme måte som f.eks. det jeg kan. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #20 Skrevet 4. mai 2021 Mange eldre damer mangler god sex rett og slett. De har erklært seg ferdige med det, uten å vite hva de har sagt nei til, og uten å skjønne hvorfor humøret er så dårlig. Anonymkode: df7d6...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå