Gå til innhold

Shadow and Bone (Netflix)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant ingen tråd om denne serien fra før.

Noen som ser på? Hva synes du så langt?

Spennende verden, men kanskje bittelitt stivt/dårlig skuespill til tider🤔 

Anonymkode: ddf55...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vellaget, men er litt lei av young-adult fantasy scriptet: ung lavstatus hovedperson med mystisk fortid oppdager unike magiske krefter som gjør at hen alene kan redde verden. Blir litt banalt i lengden, da oppskriften har blitt fulgt siden 70-tallet. I tillegg sjekker serien de fleste [insert] identitetspolitiske boksene på en kunstig måte med en smeltedigel av etnisiteter og seksuelle preferanser. Synes det var rart at hovedpersonens etnisitet ble undertrykt i samfunnet oppi alt dette.

Menmen, tenker at det treffer Harry Potter-folket som like slik.

Anonymkode: 04d3b...65d

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 21.04):

Ganske vellaget, men er litt lei av young-adult fantasy scriptet: ung lavstatus hovedperson med mystisk fortid oppdager unike magiske krefter som gjør at hen alene kan redde verden. Blir litt banalt i lengden, da oppskriften har blitt fulgt siden 70-tallet. I tillegg sjekker serien de fleste [insert] identitetspolitiske boksene på en kunstig måte med en smeltedigel av etnisiteter og seksuelle preferanser. Synes det var rart at hovedpersonens etnisitet ble undertrykt i samfunnet oppi alt dette.

Menmen, tenker at det treffer Harry Potter-folket som like slik.

Anonymkode: 04d3b...65d

Jeg er litt enig i at konseptet veldig mange slike serier er litt oppbrukt. Oppskriften blir veldig lik. Alltid en foreldreløs person som ingen hadde trodd at kunne redde verden. 

Men den var ganske bra sånn ellers. Likte verdenen og synes det var interessant, men kunne tenke meg å se noe annet enn den typiske oppskriften. 

Skrevet

3 episoder var nok for meg. Kan like fantasy altså, men dette ble for rar/kjedelig story og dårlig skuespill. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, TheCatLady said:

Jeg er litt enig i at konseptet veldig mange slike serier er litt oppbrukt. Oppskriften blir veldig lik. Alltid en foreldreløs person som ingen hadde trodd at kunne redde verden. 

Men den var ganske bra sånn ellers. Likte verdenen og synes det var interessant, men kunne tenke meg å se noe annet enn den typiske oppskriften. 

Man leser navnet på serien og skjønner hele plotten før man har sett ett minutt.

Anonymkode: 99ed6...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så 30 sekunder av serien. Det var nok for meg. 

Anonymkode: 0436a...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...