Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi prøver å bli gravide. Begynner å innse at vi må ha hjelp. Hvordan går vi frem? Oppsøker hver vår fastlege? 

Anonymkode: 56cf9...78b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei. Vi prøver å bli gravide. Begynner å innse at vi må ha hjelp. Hvordan går vi frem? Oppsøker hver vår fastlege? 

Varierer kan oppsøke fastlege ja å få henvisning.

Selv tok vi sædprøve privat , denne var ikke bra så ba dem om henvisning til offentlig.

å ta sjekk privat koster ikke noe særlig å går mye fortere.

Anonymkode: 46295...73d

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd? Om det er ca. 1 år så kan du gå til din fastlege og få henvisning til gynekolog. Du vil få time der og utredning kan starte. I første omgang er det du som må dra på time, ta blodprøver og ta en ultralydundersøkelse av eggstokker. Ut fra om det blir noe funn her eller ikke vil du få info om veien videre. Gynekologen vil si i fra når det blir tid for mannen å inngi sædprøve.

Har dere prøvd i under 1 år må du ta kontakt med en privat gynekolog direkte. Samme fremgangsmåte for utredning er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i ca 1 år. Jeg er 39 år, og vi mistenker at han er problemet (i tillegg til min alder). 

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Hvor lenge har dere prøvd? Om det er ca. 1 år så kan du gå til din fastlege og få henvisning til gynekolog. Du vil få time der og utredning kan starte. I første omgang er det du som må dra på time, ta blodprøver og ta en ultralydundersøkelse av eggstokker. Ut fra om det blir noe funn her eller ikke vil du få info om veien videre. Gynekologen vil si i fra når det blir tid for mannen å inngi sædprøve.

Har dere prøvd i under 1 år må du ta kontakt med en privat gynekolog direkte. Samme fremgangsmåte for utredning er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er eldre enn 35 år, kan dere begynne med utredning allerede etter 6 mnd prøving. Ikke vent, det tar tiiiiid i det offentlige. 

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg bestilt en time på en fertilitetsklinikk privat. Der får dere svar mye fortere.

Anonymkode: 052a2...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har prøvd i ca 1 år. Jeg er 39 år, og vi mistenker at han er problemet (i tillegg til min alder). 

Da er det bare å motta all den hjelp man kan. Trenger ikke være via det offentlige heller. Gå til fastlegen og be om en henvisning til privat klinikk. Jeg fikk velge om jeg ville henvises offentlig eller andre, og da valgte jeg Medicus. Fikk time allerede uken etter da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...