Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Fikk en skattesmell på 17 tusen kroner . Er det dumt å søke om avdragsfritt på lånerne to mnd slik at jeg kan bruke de oengene på skatte smellen heller ? Har desssverre ikke så mye penger liggende 😭😭

Anonymkode: 3ccb0...bd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke delt opp betalingen da?

Anonymkode: 1e887...aa0

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre med to mndr avdragsfritt lån, enn å ikke betale restskatt, eller ta opp kreditt for å betale!

Anonymkode: f3ecb...339

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har mer enn 60% belåningsgrad på boligen din, kan du antageligvis få avdragsfrihet noen måneder. Ta tre måneder, så er du sikker på å klare deg mens du legger opp penger til skatten du skylder.

Jeg har hatt avdragsfrihet et par ganger av ulike grunner, og banken spurte aldri hvorfor. De bare ga meg det. Jeg har belåningsgrad på ca 50%.

Anonymkode: aab09...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er en helt ok løsning ja. Man "forskyver" selvsagt problemet fremover og ender opp med å betale mer totalt sett enn om du hadde klart å hoste opp de samme pengene et annet sted. Men økonomi handler ikke om hva man har av formue når man dør, men hvordan man har hatt det dag for dag gjennom hele livet. Så det er greiere å ta litt avdragsfrihet, for å komme ovenpå, enn å ligge bakpå med økonomien.

Anonymkode: 8a907...714

Skrevet

Det er ikke dumt nei.
Å ikke betale restskatt er veldig dumt. Ta opp nye lån, eller øke forbrukslån for å betale restskatt er heller ikke veldig smart.

Men du får to fakturaer med forfallsdato i slutten av august og september på restskatten, vil du ikke rekke spare opp 17 000,- innen da? Jeg ville ha sett om jeg kunne klart spare opp de 17 000 i løpet av de neste 4-5 månedene først, før jeg hadde tatt avdragsfrihet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...