Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei en jeg kjenner skal ta abort, vi vet ikke om det blir kirurgisk eller medisinsk ennå. 

For å gjøre prosessen litt lettere har jeg lyst til å finne ut hvilke ting som hun blir å ha behov for etterpå? 

Anonymkode: 2b2b0...1e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kirurgisk. Hadde ikke bruk for noe som helst.

Anonymkode: 490e0...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei en jeg kjenner skal ta abort, vi vet ikke om det blir kirurgisk eller medisinsk ennå. 

For å gjøre prosessen litt lettere har jeg lyst til å finne ut hvilke ting som hun blir å ha behov for etterpå? 

Kladder/store bind

Paracet/ibux

Sjokolade, god drikke, kakao

En god serie eller film

En god venn ❤️

Anonymkode: f44d8...565

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Varmeflaske, smertestillende og en god støtte ❤️

Anonymkode: ea05b...5af

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene så langt ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke erfaring personlig, men masse gode tanker til vennen din 💕 hadde også satt pris på god støtte, og ha smertestillende tilgjengelig (kanskje også ta litt smertestillende før det gjør vondt? Hvis smerter får "satt seg" før man har tatt smertestillende kan det hende smertestillende bruker lengre tid på å virke om det gir mening - hvertfall sånn vanlige menssmerter fungerer på meg og dette blir jo fort litt samme type smerte om hun skal ta medisinsk). Om hun ønsker kirurgisk bør hun være obs på at legene fort kan prøve å selge inn medisinsk siden dette ikke legger beslag på ressurser i like stor grad, så selv om det er vanskelig bør hun kanskje gjøre seg opp noen tanker hva hun vil foretrekke slik at hun ikke føler seg overkjørt. Veldig vanskelig og individuell prosess, men godt at hun har en venn som har tenkt å være der for henne 💕 oppfordre henne gjerne også til å ta en rutinekontroll hos gynekolog etter aborten for at hun skal bli beroliget om at alt er bra og har foregått slik det skal 💕💕💕

Anonymkode: 9e498...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er medisinsk så må du vite at hun kan bli veldig kvalm og kaste opp en hel del... så brus med kullsyre og doc tabletter! 

Anonymkode: 18c0c...0b3

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er medisinsk, så får man et ark med tips til ting å handle inn før man tar pillene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok medisinsk. Fikk med skriv fra legen om hva jeg måtte ha på apoteket. Utenom drt var det bare som en kraftig menstruasjon, så bind holdt egentlig. 

Anonymkode: 885c4...580

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok medisinsk, fikk ikke noe skriv..

Men jeg trengte bind, og smertestillende (ibux og paraset, men burde hatt noe mye sterkere..). Kjæresten gikk og kjøpte is til meg da alt var over, så det kan jo være noe. En premie etterpå liksom. 

Jeg fikk litt smertelindring av å ligge under det varme vannet i dusjen, så både det og varmepute kan hjelpe. 

Anonymkode: be5a3...925

Skrevet

Så snill du er!

Jeg tok medisinsk og satt pris på snop, god mat, brus, varmeflaske og serie. Pluss vin på kvelden.

Skrevet

Hvis det er medisinsk så kan det hende at hun kommer til å blø en del, så de største bindene du får tak i er greit å ha. Gjerne en del av dem, da noen blør igjennom fort.

En annen ting smertestillende, men det er ikke sikkert at ibux og paracett hjelper. Det spørs på om hun får vondt, eller hvor vondt hun får. Noen kjenner nesten ikke smerter, andre har rier på en måte som sprenger ut. Noen får så vondt at de kaster opp..

En tredje ting. Hun bør egentlig være sammen med noen om hun skal aborterte hjemme. Kanskje du kan være der? Vær obs på at det kan ta litt tid.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...