Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby 5 mnd, sovet dårlig på dagen siden hun var 6 uker gammel. 40 minutter, hvis vi er heldig. Sover ok på natta, men ammer fortsatt mye. Nekter smokk og flaske. Skal begynne å jobbe om 2 mnd og jeg begynner å bli stressa:( 

Er så lei av dette sovestyret. Hele forbanna dagen handler jo om å få henne til å sove. Sovner hun i vogna må jeg stå og vugge så jeg får jo aldri hvilt meg. Hjelper ikke med elektrisk vognvugger for den vugger alt for svakt. 

Om 2 mnd er permisjonen over og jeg skal i en krevende jobb som ambulansearbeider i døgnvakter. Vet ikke om jeg greier mer:( når dkal jeg då hvilt meg? Faren får hvilt seg i perm, for han får sjarmøretappen. Mens Jeg får alt slitet. Er så lei. 

Anonymkode: 4a01c...bda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40 minutter totalt? Eller hver lur? Og er hun trøtt etterpå? Ikke alle små trenger like mye søvn. Min jente var power nap’er, sov fire lurer på 30 minutter (i bæresele i bevegelse). Og det gikk fint å komme tilbake på jobb, var jo vant til å ikke sove på dagtid;) og hvis far er i permisjon kan jo han ta nettene (jeg tar de også da far ikke har permisjon).

Jeg hadde mye hjelp av Huckleberry app’en. Den anbefales på det sterkeste!

Anonymkode: 23160...95f

AnonymBruker
Skrevet

Min sov aldri noe særlig mer enn det heller. Hvorfor jager du sånn etter søvnen? Vi fikk MYE bedre dager når jeg sluttet å stresse, godta at babyen min ikke hadde lest instruksen "hvor mye skal barnet sove", og heller tok med meg ungen ut. I den alderen ble vogna mer stas etter at vi byttet til sittedelen og, og selv om han ikke sov så var han i det minste fornøyd. Alt ble mye enklere å takle når jeg godtok at 30 min var normen, alt annet en bonus :)

Vil ikke si at faren har fått sjarmøretappen her. Nå sover han kanskje mer om dagen, men er desto mer krevende, og sover dårligere om natta (og siden jeg er i jobb er natta pappaen sitt problem utover ammingen!)

Anonymkode: 60a22...c16

Skrevet

Min sov også korte lurer en stund rundt samme tiden. Det var først når han gikk ned til bare én lur om dagen, når han var bikket året, at han begynte å sove lenger lur. Nå sover han mellom halvannen time og 3 timer. Jeg tror ikke det er noe uvanlig med korte lurer så lenge babyen sover flere lurer. Og dette med lengde og mengde av lurer ordner seg etterhvert. Prøv å ikke stresse med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...