Gå til innhold

Hvordan hadde din 10 items wardrobe sett ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du måtte velge kun 10 plagg.

Hvilke hadde du valgt da? 😊

(Sko, tilbehør og ytterklær er ikke inkludert)

Anonymkode: 409b4...0bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde sett sånn ut🌸

inCollage_20210504_120649402.jpg

Anonymkode: 409b4...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Hva med undertøy, strømpebukser, sokker? Jeg hadde valgt kjoler, og en treningstight og en t-shirt.

Anonymkode: a7441...32a

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg hadde nok gått for tre topper der en av dem var langermet, to bukser der en var jeans og den andre litt finere, to kjoler der en var hverdagslig og den andre finere, ett sort skjørt, en ullgenser og en cardigan. 

Gjest stilts
Skrevet

Går undertøy som tilbehør? Hvis så, da blir det 4 jeans, 3 skjorter og 3 t skjorter

Skrevet

Kanskje noe sånt som dette:

Designer Clothes, Shoes & Bags for Women | SSENSE | French capsule  wardrobe, Minimalist fashion, French vogue

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En hvit enkel skjorte
En smaragdgrønn kasjmirgenser
Svarte jeans
Blå jeans
En collegegenser
En hvit singlet
En sort singlet
En grå cardigan
En sort t-kjorte
En hvit t-skjorte

Anonymkode: c1f08...c42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En hvit enkel skjorte
En smaragdgrønn kasjmirgenser
Svarte jeans
Blå jeans
En collegegenser
En hvit singlet
En sort singlet
En grå cardigan
En sort t-kjorte
En hvit t-skjorte

Lite pynt her ser jeg. Bytter ut blå jeans med en sort kjole med lange ermer :)

• Liker 1
Skrevet

57BB63AB-9393-4F34-B52B-92B4171825E5.png

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Ingen sko og vesker? Ikke treningstøy?

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 30 plagg i min garderobe :)

Det inkluderer ikke treningstøy og hjemmeklær, men det er ikke mer enn maks 20 plagg der. 

For 10 ting hadde jeg hatt:

1. En sort basic t-skjorte
2. En sort jeans
3. En lys jeans
4. En skinnjakke
5. En lys sweat
6. En sort hettegenser
7. En pen bluse med mønster
8. En shorts
9. En kjole
10. En pen genser til.

Det var litt for året rundt, men det er enklere å lage en spesifikt for sommeren. Da ryker jeansene til fordel for flere skjørt, og hettegenser for en kjole til f.eks. 

Anonymkode: 7f052...463

• Liker 1
Skrevet
appelsinjuice skrev (11 minutter siden):

57BB63AB-9393-4F34-B52B-92B4171825E5.png

Ser jeg har glemt sommertøy, ja :P 

Da ryker Fjällräven-buksa til fordel for en løs bomullskjole (av typen 299,- på Zara, fortrinnsvis i knæsj rosa)

• Liker 1
Skrevet

Noe sånt 😊 

6904C0BA-52C4-46B8-B6CD-68AE4B37C7F6.jpeg

1CD0F836-D6AF-4E72-9307-B175B579D5D1.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (21 minutter siden):

Ingen sko og vesker? Ikke treningstøy?

Sko og vesker utgikk vel. Men ser selv det er håpløst å velge 10 plagg dersom man skal jobbe, trene, være aktiv i hverdagen, leve gjennom både vinter og sommer, osv. Jeg kunne sikkert valgt 10 jobb-plagg, 10 turplagg, 10 fritidsplagg, 10 sommerplagg, osv. 

Skrevet
TheCatLady skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok gått for tre topper der en av dem var langermet, to bukser der en var jeans og den andre litt finere, to kjoler der en var hverdagslig og den andre finere, ett sort skjørt, en ullgenser og en cardigan. 

Jeg velger det samme ;)

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sko og vesker utgikk vel. Men ser selv det er håpløst å velge 10 plagg dersom man skal jobbe, trene, være aktiv i hverdagen, leve gjennom både vinter og sommer, osv. Jeg kunne sikkert valgt 10 jobb-plagg, 10 turplagg, 10 fritidsplagg, 10 sommerplagg, osv. 

Den andre utfordringen med capsule garderobe er at man må vaske klær hele tiden og da er det ikke fulle maskiner.

Jeg tar på meg en ren topp hver dag for jobb. Med bare 2-3 topper betyr det at disse må vaskes to-tre ganger i uken og det blir jo ikke en full maskin når jeg da har 2-3 bukser. 

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, kunne aldri ha hatt så få plagg. Det er sikkert bra å redusere mengden klær, men at 10 plagg skal holde til alle anledninger har jeg egentlig liten tro på. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne greid meg med ti plagg hvis alt av undertøy, yttertøy, treningstøy/badetøy og tilbehør som hatt/caps, vesker, belter, skjerf og sko ikke telles med. Ti plagg som kan alle kan kombineres med hverandre, og jeg kan plukke dem ut av min nåværende garderobe, som allerede er temmelig slank (har bare 29- 30 plagg) 😊  

2 lange ensfargede skjørt, 2 olabukser (1 lys og 1 mørk), 1 cardigan, 1 skjorte, 4 topper (2 ensfargede og 2 mønstrede).  Det hadde ikke vært noe problem å greie seg med disse klærne, men jeg ville nok ønsket meg litt flere valgmuligheter og ikke minst en kosedress 😄  (Jeg bruker forresten uniform på jobb, og det gjør jo at behovet for å ha så mye klær blir mindre).

Anonymkode: a6e66...68c

• Liker 1
Skrevet

Okay, hvis jeg ikke tar med undertøy, strømpebukser, sko og yttertøy, ville det blitt noe sånt som dette (basert på allerede eksisterende garderobe):

Bluse:

193751-Miss-candyfloss-37525-Floral-Blou

Skjørt:

1209pl-petrol-front2.jpg

Kjoler:

1940s_tea_dress_blue.jpg

MarieCarlyTeal_540x.jpg?v=1612377655

143343_4_2048x2048.jpg?v=1616021481

the-pretty-dress-company-hepburn-mid-sleeve-swing-dress-p282-23532_image.jpgdress-flava-rose.jpg

1277flo-yellow-fron.jpg

Hvit og mørk blå cardigan som går til de fleste kjolene (jeg liker ikke så godt bare armer):

1498132664ca3175_off_white_1_3.jpg

1498132655ca3175_night_blue_1_3.jpg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...