Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei småbarns familier!

Hva gjør dere på 17. mai i år? Hvordan er planen for dagen? Hva (og når) spiser dere til forkost, lunsj og middag?

HIlsen mamma til 1 og 2- åring <3

Anonymkode: 1e02b...1b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn under ti, og to barn over ti. I tillegg bor vi sammen med besteforeldre (bygda) så det blir "full flokk" på 17.mai. Før pleide vi å stå opp rundt 7 og kjøre barna til skolen hvor de deltok på 17.mai tog til klokken 12.

Nå tenker jeg at vi rett og slett bare slapper av og tar det litt rolig om morgenen / eventuelt går i et lokalt tog lagd av naboene. Skjedde i fjor, er usikker på om det skjer i år. 

Klokken 13 omtrent tenker jeg at vi arrangerer sekkeløp, flaggjakt, skyte blink med ekte gevær, og andre leker for de minste. Om det er veldig varmt har barna mast seg til vannspreder før... huff 😅

Har en 2 åring og hun blir vel bare med litt rundt omkring. Det er ikke stort så små barn får gjøre - hun kommer nok til å drive litt med traktoren sin mens de større skyter blink.

Griller rundt klokken 5-6-7, spiser is o.l

Vi kler oss også opp i finstasen - hører mange som skal gå i "joggers" og "chille" på 17.mai, som om byølen og toget er hva vi feirer. Vi feirer jo frigjøringsdagen - det skal alltid være stas!

Anonymkode: 7e153...be1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har to barn under ti, og to barn over ti. I tillegg bor vi sammen med besteforeldre (bygda) så det blir "full flokk" på 17.mai. Før pleide vi å stå opp rundt 7 og kjøre barna til skolen hvor de deltok på 17.mai tog til klokken 12.

Nå tenker jeg at vi rett og slett bare slapper av og tar det litt rolig om morgenen / eventuelt går i et lokalt tog lagd av naboene. Skjedde i fjor, er usikker på om det skjer i år. 

Klokken 13 omtrent tenker jeg at vi arrangerer sekkeløp, flaggjakt, skyte blink med ekte gevær, og andre leker for de minste. Om det er veldig varmt har barna mast seg til vannspreder før... huff 😅

Har en 2 åring og hun blir vel bare med litt rundt omkring. Det er ikke stort så små barn får gjøre - hun kommer nok til å drive litt med traktoren sin mens de større skyter blink.

Vi kler oss også opp i finstasen - hører mange som skal gå i "joggers" og "chille" på 17.mai, som om byølen og toget er hva vi feirer. Vi feirer jo frigjøringsdagen - det skal alltid være stas!

Er det ikke aldersgrense på luftgevær?

Anonymkode: bc95c...2bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frigjøringsdagen er den 8.mai og ikke 17.mai.

Anonymkode: 4c516...547

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi feirer jo frigjøringsdagen - det skal alltid være stas!

😅👏

Anonymkode: d7ce5...682

Skrevet

Vi koser oss bare litt extra den dagen🙂😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...