Gå til innhold

Noen andre som har stemt på venstresiden, men i år vurderer/skal stemme Demokratene?

Anbefalte innlegg

Gjest Kortiho
Skrevet

Hva er i så fall grunnen? Jeg har alltid stemt venstresiden, men nå har jeg fått nok. Bor øst i Oslo, og her går det bare nedover. Gruppevoldtekter av barn, utrygge gater, salafistsentere planlegges opprettet under påskudd av å være fritidstilbud (IslamNet). Bolig- og leieprisene spiser opp hele inntekten. Ingen bryr seg. Venstresiden er bare opptatt av abort på nesten ferdigutviklede babyer, de 0,001 % som ønsker kjønnsskifte, dra me too alt for lang etc. etc.

Nok er nok.  

Videoannonse
Annonse
Gjest Kortiho
Skrevet

Jeg vurderer forresten ikke FrP på grunn av deres liberalistiske økonomiske politikk, ++

Gjest laPistola
Skrevet

Bor selv i Oslo øst og kjenner meg ikke igjen i at det er så utrygt her. Trodde det bare var frp som syntes det. 

Gjest Kortiho
Skrevet
Anonyminist skrev (3 minutter siden):

Bor selv i Oslo øst og kjenner meg ikke igjen i at det er så utrygt her. Trodde det bare var frp som syntes det. 

Merker at stadig flere vanlige folk føler på utrygghet på grunn av egne og kjentes opplevelser, og bekymring for fremtiden når man ser utviklingen i Sverige. Når stadig flere historier kommer ut, som ikke media publiserer, gjør det ikke saken bedre. Opplever at det er særlig de med barn, spesielt tenåringer og unge voksne, som opplever utrygghet. Kvinner mer enn menn. De med god nok råd bytter bydel, eller flytter ut. Under påskudd om "å ville ha mer plass" etc., men har en følelse av at utrygghet spiller en større rolle enn hva folk vil innrømme, for det er ikke politisk korrekt å uttale som en begrunnelse. Det ymtes kun om til den nærmeste kretsen. 

Gjest laPistola
Skrevet
Kortiho skrev (3 minutter siden):

Merker at stadig flere vanlige folk føler på utrygghet på grunn av egne og kjentes opplevelser, og bekymring for fremtiden når man ser utviklingen i Sverige. Når stadig flere historier kommer ut, som ikke media publiserer, gjør det ikke saken bedre. Opplever at det er særlig de med barn, spesielt tenåringer og unge voksne, som opplever utrygghet. Kvinner mer enn menn. De med god nok råd bytter bydel, eller flytter ut. Under påskudd om "å ville ha mer plass" etc., men har en følelse av at utrygghet spiller en større rolle enn hva folk vil innrømme, for det er ikke politisk korrekt å uttale som en begrunnelse. Det ymtes kun om til den nærmeste kretsen. 

Ok. Jeg har ingen i nærmeste krets som har ymtet eller sagt. Leser bare i ulike forum hvor utrygg jeg som hvit ung kvinne føler meg i Oslo øst, uten og kjenne meg igjen. Skjer det ting som ikke kommer fram, har jeg vel bare hatt flaks da, at det ikke har påvirket meg eller noen jeg kjenner, 

Skrevet
Kortiho skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer forresten ikke FrP på grunn av deres liberalistiske økonomiske politikk, ++

Frp har ingen liberalistisk økonomisk politikk, de er velferdspopulister i likhet med venstresiden som utivder offentlig sektor uten tanker om hvordan det skal finansieres i fremtiden. Forskjellen mellom ytre-venstre og FrP kan måles i promiller av statsbudsjettet.

• Liker 2
Skrevet

Demokratene? Ja muligens om jeg får et massivt hjerneslag først😂😂

Gjest Kortiho
Skrevet
Imariuz skrev (27 minutter siden):

Frp har ingen liberalistisk økonomisk politikk, de er velferdspopulister i likhet med venstresiden som utivder offentlig sektor uten tanker om hvordan det skal finansieres i fremtiden. Forskjellen mellom ytre-venstre og FrP kan måles i promiller av statsbudsjettet.

Ja ja, liberalistisk når man tar i betraktning norske forhold, og det er jo tross alt det vi diskuterer her. 

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme. Har stemt på litt forskjellig tidligere men ingen holder hva de lover.

Skrevet

Er det tillatt med politisk snikreklame typ denne tråden på KG?

Skrevet
Kortiho skrev (6 minutter siden):

Ja ja, liberalistisk når man tar i betraktning norske forhold, og det er jo tross alt det vi diskuterer her. 

Nei, de er ikke det. Forskjellen mellom FrP og ytre-venstre er noen promiller av statsbudsjettet. De ønsker ingen ny politikk, de ønsker mer til alle områder i likhet med andre velferdspopulister.

• Liker 2
Skrevet
Anonyminist skrev (4 timer siden):

Kjempe koselig på Oslo Øst gitt.... NOT...  Masse gjenger, bråk osv.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight said:

Bor du i Oslo øst? Har gjort det i femten år nå, og aldri opplevd det som spesielt problematisk. Tror jeg bare kommer på ett eneste tilfelle av vold mot en jeg kjenner i hele perioden; et ran ved en minibank i 2009.

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet
NorthernLight skrev (34 minutter siden):

Hvor på Oslo øst bor du, som opplever det slik? 

Gjest laPistola
Skrevet
Okapi skrev (31 minutter siden):

Bor du i Oslo øst? Har gjort det i femten år nå, og aldri opplevd det som spesielt problematisk. Tror jeg bare kommer på ett eneste tilfelle av vold mot en jeg kjenner i hele perioden; et ran ved en minibank i 2009.

Bodd her i 44 år, og aldri opplevd eller kjenner til. Kjenner til en som har blitt voldtatt og en som har blir ranet i Oslo, men begge var på beste vest i bydel Frogner . 

Skrevet

Jepp... Vurderer et parti som vil stoppe ikke-vestlig innvandring og stoppe rasering av norsk natur med vindindustri. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Anonyminist said:

Bodd her i 44 år, og aldri opplevd eller kjenner til. Kjenner til en som har blitt voldtatt og en som har blir ranet i Oslo, men begge var på beste vest i bydel Frogner . 

Av og til tar jeg en kikk på kommentarene på Facebook på artikler om et eller annet som skjer i Oslo. Det er alltid en hel masse kommentarer om hvordan MDG og innvandrere har gjort byen helt ubeboelig. Pussig nok virker det riktignok som det store flertallet av disse kommentarene kommer fra folk i Sykkylven, på Averøy og i Mo i Rana, som alle sammen har gått Livets Harde Skole.

• Liker 12
Skrevet

Du høres ikke ut som en person som stemmer sosialistisk i utgangspunktet, TS.

• Liker 5
Gjest Kortiho
Skrevet
ABM skrev (5 timer siden):

Er det tillatt med politisk snikreklame typ denne tråden på KG?

Er ikke snikreklame! Jeg er ikke medlem. Du tenker at man på politikk-forumet, ikke burde kunne diskutere norske politiske partier frem mot valget? Skal vi bare snakke om Trump, da? 

Gjest Kortiho
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 time siden):

Du høres ikke ut som en person som stemmer sosialistisk i utgangspunktet, TS.

Har gjort det frem til nå. Om du ikke vil tro det, er du fri til å velge det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...