Gå til innhold

Canesten

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har tydeligvis fått en soppinfeksjon, og gikk derfor til innkjøp av en Canesten kur i dag. Enten er jeg dum, eller så er bruksanvisningen veldig komplisert, fordi jeg forstår lite og ingenting. :forvirret:

Går det an å bare putte den "tabletten" (som ligger i et sølvetui) i skjeden, men hvor langt inn? Er det akkurat likt som med tampong, og er den vanskelig å få inn uten den "hjelpedingsen" som jeg ikke fatter noenting av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Du trenger ikke den hjelpedingsen. Du bare putter den så langt inn den går, så løser den seg opp og gjør jobben sin.

Men bruk truseinnlegg, den kommer jo ut igjen som et slags pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Jeg bruker bare kremen jeg. Den tabletten føyk jo rett ut igjen, det var knotete. Me krem holder seg jo stort sett på plass ;)

Men krem bruker man vel bare utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppinfeksjon i skjeden må behandles med stikkpille. Krem brukes ekstra for å holde de siste hardføre soppbakteriene unna. Vagitorien skal innføres dypt i skjeden - velger helt selv om du vil bruke innføringshylsen eller ikke.

Veldig mange kvinner bruker kun kremen ved soppinfeksjon, men det anbefalte er stikkpille, eller kombinasjonspakke. Kun krem gjør faren for tilbakevenning av soppen mye større.

Endret av Aricept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Soppinfeksjon i skjeden må behandles med stikkpille.

Vel, man har jo alternativer som er en kapsel man svelger. Det er et alternativ til dem som ikke blir hjulpet av Canesten, men er reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kremen funker greit den. Slutter å klø så inn i granskauen ihvertfall.

Har uansett mye heller sopp i underlivet enn i munnen - det er no av det jævligste jeg har vært med på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man har jo alternativer som er en kapsel man svelger. Det er et alternativ til dem som ikke blir hjulpet av Canesten, men er reseptbelagt.

Jepp, men jeg tenkte nå på Canesten som trådstarter spurte om. Og uansett hva man bruker burde man ikke bruke det for ofte. Resistensproblematikk her også..

Har uansett mye heller sopp i underlivet enn i munnen - det er no av det jævligste jeg har vært med på

Er det? Aldri fått med meg noen tilbakemeldinger på sopp i munnen. Trodde kanskje det bare føltes som et belegg på tunge og i munnhule, men er det verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt. Skal legges til at jeg var nyoperert og satt på store doser antibiotika da.

Men jeg var i god form egentlig, spise og koste meg, og så kom soppen (de hadde glemt å sette meg på forebyggende sopplur, de burde jo ha skjønt at jeg ville få det).

Var så ille at de dopet meg ned på morfin. klødde konstant, ingenting smakte, jeg raste ned i vekt... Mamma prøvde alt, hun lagde kurv til meg med Ming Hurtigris og kikkoman (elsker det), farmor bakte brød og sendte med yndlingssyltetøyet mitt...) ingenting fungerte. Måtte bare vente på at soppkuren tok kverken på det.

Unner ingen det der. Men tror jeg hadde de ganske heavy da, var svære blemmer i hele munnen og nedover i svelget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes ikke særlig ut..

Syntes plutselig synd på små barn som får sopp i munn som følge av astmabehandling.. Er jo ikke alltid så lett for de å si ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...