Gå til innhold

Ikke lov å lage app som ikke kan brukes av blinde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diskrimineringsnemda har fastslått at appen til pizza-kjeden Dominos er diskriminerende fordi den ikke kan brukes av blinde. Bedriften får to måneder på seg til å lage en app som kan brukes av blinde eller vanker det bøter. 

Tror ikke mange som lager apper er klar over hvilke konsekvenser dette vil ha fremover. 

Diskrimineringsnemnda slo ned på pizzabestillinger - Rett24

Anonymkode: df06d...0ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange apper er vel allerede kompatible med VoiceOver?

Og Dominos nye app er grusom uansett, helt greit om de må lage en ny 😆

Anonymkode: 39c7c...594

AnonymBruker
Skrevet

Dominos er en helt håpløs app. Vi satt fire damer og skulle forsøke å bestille pizza via den. Masse tekniske problemer. vi ringte og spurte om vi kunne bestille over telefon. Det gikk ikke, da de ikke kunne ta regningen ved døra. Vi foreslo vipps, eller nettbetaling, men det fungerte ikke det heller. En av oss er synshemmet, og hun forsøkte å ringe og bestille på vegne av oss. Gikk ikke det heller:( 
Vi klarte det til slutt, men det var nesten før vi dro på butikken istedenfor. 

Anonymkode: 70850...20d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dominos er en helt håpløs app. Vi satt fire damer og skulle forsøke å bestille pizza via den. Masse tekniske problemer. vi ringte og spurte om vi kunne bestille over telefon. Det gikk ikke, da de ikke kunne ta regningen ved døra. Vi foreslo vipps, eller nettbetaling, men det fungerte ikke det heller. En av oss er synshemmet, og hun forsøkte å ringe og bestille på vegne av oss. Gikk ikke det heller:( 
Vi klarte det til slutt, men det var nesten før vi dro på butikken istedenfor. 

Er Dominos virkelig verdt så mye mas? Sist (og eneste) gang jeg spiste Dominos pizza var det en gedigen nedtur. Dårligste pizza jeg kan huske å ha spist. Kan selvfølgelig ha vært det konkrete utsalgstedet som var håpløs, men med så dårlig kvalitetskontroll frister det ikke til gjentagelse.

Anonymkode: 17d34...813

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er Dominos virkelig verdt så mye mas? Sist (og eneste) gang jeg spiste Dominos pizza var det en gedigen nedtur. Dårligste pizza jeg kan huske å ha spist. Kan selvfølgelig ha vært det konkrete utsalgstedet som var håpløs, men med så dårlig kvalitetskontroll frister det ikke til gjentagelse.

Anonymkode: 17d34...813

Det var lokalisasjonen som avgjorde at vi skulle bruke dem. Hadde vi oppholdt oss på et mer sentralt sted, så hadde vi gått for noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...