AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Jeg er veldig glad i kaffe, men vet at koffein kan være skadelig i prøveprosessen, så derfor har jeg nå kuttet drastisk ned. Men hvor mye er egentlig for mye? Har lest at man ikke skal drikke mer enn to kopper om dagen, men noen steder står det at alt under 5 kopper er greit. Og gjelder dette hele syklusen, eller er det noen dager hvor det ikke er så farlig hvor mye man drikker? Jeg blir litt mer «løssluppen» med koppene i de dagene jeg har mensen og rett etterpå, men må kanskje skjerpe meg de dagene også? Anonymkode: e8b3f...02a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 https://bmcwomenshealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12905-020-00973-z Anonymkode: 1ffd2...742 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 I svangerskapet er det anbefalt av helsedirektoratet å holde seg til 1-2 kopper kaffe. Jeg reduserte kaffedrikkingen litt da vi begynte å prøve, men jeg drakk så store mengder at det sikkert ikke var bra for noen, prøver eller ikke. Og reduserte videre til 1 liten kopp om dagen for sikkerhets skyld da vi etter hvert hadde prøvd lenge. Den ene, lille koppen smakte etter smakte enn muggene jeg helte nedpå før, og jeg håpet jo uansett på å bli gravid og nødt til å drikke mindre kaffemfor å følge anbefalingene. Jeg prøvde å lese om det, og fant som brukeren over at forskning ikke ga noe entydig svar. Anonymkode: a2e34...fac
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I svangerskapet er det anbefalt av helsedirektoratet å holde seg til 1-2 kopper kaffe. Jeg reduserte kaffedrikkingen litt da vi begynte å prøve, men jeg drakk så store mengder at det sikkert ikke var bra for noen, prøver eller ikke. Og reduserte videre til 1 liten kopp om dagen for sikkerhets skyld da vi etter hvert hadde prøvd lenge. Den ene, lille koppen smakte etter smakte enn muggene jeg helte nedpå før, og jeg håpet jo uansett på å bli gravid og nødt til å drikke mindre kaffemfor å følge anbefalingene. Jeg prøvde å lese om det, og fant som brukeren over at forskning ikke ga noe entydig svar. Anonymkode: a2e34...fac Nei, det er sterkt overdrevet hvor mye koffein har og si for fertilitet og generelt. Nettopp fordi det er koffein I så utrolig mange ting vi putter i oss. Personlig forsøkte jeg trappe ned under prøvingen, men ble egentlig miserabel av å være flink uten uttelling. Forhørte meg med legene på sykehuset som sa at det var så svak sammenheng at det bare var å fortsette. Når jeg forsøkte slutte drikke kaffe drakk jeg bare mer kaffe enn før. Nå er jeg gravid og jeg takler ikke kaffe lenger 🤣🤣🤣 Anonymkode: 1ffd2...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå