Gå til innhold

Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest Kristenmann
Skrevet

Er det mulig for en kristen mann som nærmer seg 50 å finne en kristen kvinne som digger sex? Ei som liker å utforske sexlivets gleder selv om hun er kristen?

Med utforske så mener jeg ikke nødvendigvis at man skal ha sex med flere nødvendigvis, men at man er nysgjerrig og vil utforske sex i forholdet selv om man er kristen.

Vet om alt for mange kristne par som nesten ikke har sex og de utforsker i hvert fall ingenting. Sånn vil ikke jeg ha det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som kristen må en vente til en er gift før en har sex.

Anonymkode: 83c2a...ea0

Gjest Kristenmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man? eller bør man? Jeg er 48 år og har jo vært seksuelt aktiv i mange år. Treffer jeg ei som vil vente til vi er gift så er det greit, men det motsatte er også ok.

Gjest Kristenmann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er mange positive ting ved å vente med sex til man er gift. Spesielt når man er ung. Det handler om at man da ikke har noe annet å sammenligne med og det blir dermed mindre prestasjonspress. Men, jeg er ikke enige i enkelte kristne miljøers holdninger til sex før ekteskapet. Mange forteller ungdommen at man nærmest havner i helvete om man har sex før man er gift. Det gjør man ikke. 

Så, det kan være bra å vente, men det er ikke noe vi må.

Skrevet

Ja, jeg tror det er mulig. Jeg er kristen, jeg digger sex og jeg tror absolutt ikke at kristne trenger å være kjedelige i senga. Faktisk tvertimot. Jeg tror at det var Gud som skapte kroppene våre og de er spesialdesignet til å oppleve og gi nytelse. Det ser jeg på som en super gave. (Jupp, vet det høres sært ut for mange, men sånn ser jeg det.) Og jeg har ingen planer om å endre de holdningene hverken før eller etter jeg fyller 50. 😇

Selvsagt finnes det masse par (også kristne) der man kun sover i senga, men, altså, det trenger jo ikke å være sånn. Sex blir jo gjerne sett på som privat i kristne miljøer og det snakkes lite om hva som faktisk foregår i ektesenger som ikke bare soves i. (Det var faktisk hovedårsaken til at jeg opprettet bloggen Kristen sex i sin tid.) 

Hvordan du finner ei sånn nysgjerrig dame, er jeg mer usikker på. Jeg har snakket med noen single damer som sier det er fryktelig vanskelig å finne en partner. Noen har likevel hatt hell med kristne datingsider og sånne kristne singeltreff. 🙄

Gjest Kirapoooo
Skrevet (endret)

Det står ingenting i bibelen rundt hvordan man skal være rundt sex bortsett fra å ha respekt for seg selv og andre. Det handler om rettledning rundt hva som er best for menneskene. Innenfor et forhold bestemmer man selv hva som er moralsk riktig for enn selv, det er iallefall slik jeg forstår det. Hvordan kristne mennesker er i sitt seksuelle liv har jeg ingenting med ,og de har ingenting med hvordan jeg har det selv.

Jeg synes det er dumt at kristne defineres så mye. Om man er kristen drikker man ikke ,man er imot at homofile lever ut sin legning, man gjør aldri noe feil,og om man gjør det dømmes man av de som ikke er kristne. Man er et vanlig menneske med lyster,feil og mangler selv om man er kristen.

🙃

Endret av Kirapoooo
AnonymBruker
Skrevet

"Kristen" er ikke så selvforklarende som TS later til å tro.

Hvor mye bagasje har du valgt å ta med deg fra det? Og hvor mye har du tenkt å lempe over på henne?

Anonymkode: 1591f...9d2

• Liker 1
Gjest Kristenmann
Skrevet
Fioljenta skrev (1 time siden):

Ja, jeg tror det er mulig. Jeg er kristen, jeg digger sex og jeg tror absolutt ikke at kristne trenger å være kjedelige i senga. Faktisk tvertimot. Jeg tror at det var Gud som skapte kroppene våre og de er spesialdesignet til å oppleve og gi nytelse. Det ser jeg på som en super gave. (Jupp, vet det høres sært ut for mange, men sånn ser jeg det.) Og jeg har ingen planer om å endre de holdningene hverken før eller etter jeg fyller 50. 😇

Selvsagt finnes det masse par (også kristne) der man kun sover i senga, men, altså, det trenger jo ikke å være sånn. Sex blir jo gjerne sett på som privat i kristne miljøer og det snakkes lite om hva som faktisk foregår i ektesenger som ikke bare soves i. (Det var faktisk hovedårsaken til at jeg opprettet bloggen Kristen sex i sin tid.) 

Hvordan du finner ei sånn nysgjerrig dame, er jeg mer usikker på. Jeg har snakket med noen single damer som sier det er fryktelig vanskelig å finne en partner. Noen har likevel hatt hell med kristne datingsider og sånne kristne singeltreff. 🙄

Takk for et oppmuntrende og hyggelig svar. Min erfaring med kristne datingsider er at de fleste kvinner der er veldig konservative. Om noen skulle falle for fristelsen og nevne at man digger sex og søker ei som også gjør det, blir man fort irettesatt. Jeg er nok ganske liberal kristen, men går i en karismatisk kirke. Det gjør det jo ikke nødvendigvis enklere. At jeg er i slutten av 40-åra er vel heller ikke noe pluss kanskje? Syns derimot det er artig å følge bloggen din. Den gir meg håp. 😉 

Kristne datingsider som "kristendate" syns jeg fungerer dårlig. Om man tar kontakt med noen, får man sjelden svar og om man får svar, er svaret ofte i kategorien "jeg tror ikke vi passer sammen...". Det kan man ikke vite før man har blitt kjent med hverandre mener jeg da, men jeg tar det som et hyggelig avslag. Jeg har flere ganger også fått avvisninger fordi jeg har vært samboer (da har jeg jo hatt sex utenfor ekteskapet) og fordi jeg er skilt. 

Skrevet
Kirapoooo skrev (På 4.5.2021 den 10.49):

Det står ingenting i bibelen rundt hvordan man skal være rundt sex bortsett fra å ha respekt for seg selv og andre. Det handler om rettledning rundt hva som er best for menneskene. Innenfor et forhold bestemmer man selv hva som er moralsk riktig for enn selv, det er iallefall slik jeg forstår det. Hvordan kristne mennesker er i sitt seksuelle liv har jeg ingenting med ,og de har ingenting med hvordan jeg har det selv.

Jeg synes det er dumt at kristne defineres så mye. Om man er kristen drikker man ikke ,man er imot at homofile lever ut sin legning, man gjør aldri noe feil,og om man gjør det dømmes man av de som ikke er kristne. Man er et vanlig menneske med lyster,feil og mangler selv om man er kristen.

🙃

Godt og riktig sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...