Gjest Kristenmann Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Som singel kristen mann ønsker jeg meg ny kjæreste og jeg kunne godt tenke meg at hun var kristen også. Lurer bare på hvor man finner slike damer? Jeg syns det er vanskelig. Er i slutten av 40-åra og selv om det er mange single kristne damer der ute, så virker det nærmest umulig. Vanskelig å finne ei i kirken og enda vanskeligere på nettdating. Bor på Romerike utenfor Oslo. Her er det jo mange mennesker, så det burde jo være mulig. Er ikke interessert i de som er fanatiske og overåndelige. Det blir for slitsomt, men ei med kristne grunnverdier i livet og/eller en jordnær og raus kristen tro, hadde vært ønskelig. Men, det er kanskje lettere å finne ei som ikke er kristen?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Folk flest er vel ikke troende i Norge. Hvorfor kan du ikke ha troen for deg selv? Anonymkode: 22bd2...8b8 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Kristenmann skrev (3 minutter siden): Som singel kristen mann ønsker jeg meg ny kjæreste og jeg kunne godt tenke meg at hun var kristen også. Lurer bare på hvor man finner slike damer? Jeg syns det er vanskelig. Er i slutten av 40-åra og selv om det er mange single kristne damer der ute, så virker det nærmest umulig. Vanskelig å finne ei i kirken og enda vanskeligere på nettdating. Bor på Romerike utenfor Oslo. Her er det jo mange mennesker, så det burde jo være mulig. Er ikke interessert i de som er fanatiske og overåndelige. Det blir for slitsomt, men ei med kristne grunnverdier i livet og/eller en jordnær og raus kristen tro, hadde vært ønskelig. Men, det er kanskje lettere å finne ei som ikke er kristen? Prøv utenfor europa. Hvor må det være en norsk dame, når du sier at har utfordringer med å komme i komme i kontakt med en. Anonymkode: b1514...ec2
Gjest Kristenmann Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk flest er vel ikke troende i Norge. Hvorfor kan du ikke ha troen for deg selv? Anonymkode: 22bd2...8b8 Det kan jeg. Synes bare det hadde vært fint å dele livet med ei som har samme tro og verdisyn som meg selv.
Silva Pluvialis Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Folk flest er vel ikke troende i Norge. Hvorfor kan du ikke ha troen for deg selv? Anonymkode: 22bd2...8b8 Man ønsker gjerne å ha noen å dele troen med? Trosgrunnlag beror også mye på verdier. Det er viktig for mange å ha likt verdigrunnlag. At man har litt like syn på ting. At man har en felles forankring og livsanskuelse. 14
Gjest Kristenmann Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Man ønsker gjerne å ha noen å dele troen med? Trosgrunnlag beror også mye på verdier. Det er viktig for mange å ha likt verdigrunnlag. At man har litt like syn på ting. At man har en felles forankring og livsanskuelse. Det finnes selvsagt ulike kristne. For mange er jeg veldig liberal, mens andre synes at jeg er for konservativ. Det er ofte det som virker å være "problemet". Jeg har for eksempel ikke problemer med å bli sammen med ei som er bifil. Det er det mange kristne som syns er feil. Har også møtt flere som ikke kan bli sammen med meg fordi jeg er skilt. Det er fortsatt noen som mener at skilte kristne ikke skal gifte seg på nytt. Nå må jeg ikke gifte meg på nytt heller. Kan godt bli samboer. Så, kanskje jeg er for liberal for de fleste? Jeg vet i hvert fall at jeg ikke skal leve som singel resten av livet. Har ingen planer om å leve i sølibat resten av livet heller.
Fru Uperfekt Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Kristenmann skrev (40 minutter siden): Som singel kristen mann ønsker jeg meg ny kjæreste og jeg kunne godt tenke meg at hun var kristen også. Lurer bare på hvor man finner slike damer? Jeg syns det er vanskelig. Er i slutten av 40-åra og selv om det er mange single kristne damer der ute, så virker det nærmest umulig. Vanskelig å finne ei i kirken og enda vanskeligere på nettdating. Bor på Romerike utenfor Oslo. Her er det jo mange mennesker, så det burde jo være mulig. Er ikke interessert i de som er fanatiske og overåndelige. Det blir for slitsomt, men ei med kristne grunnverdier i livet og/eller en jordnær og raus kristen tro, hadde vært ønskelig. Men, det er kanskje lettere å finne ei som ikke er kristen? Jeg er katolikk men både min første og min nåværende mann har vært/er ateister.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Kristenmann skrev (6 timer siden): Det finnes selvsagt ulike kristne. For mange er jeg veldig liberal, mens andre synes at jeg er for konservativ. Det er ofte det som virker å være "problemet". Jeg har for eksempel ikke problemer med å bli sammen med ei som er bifil. Det er det mange kristne som syns er feil. Har også møtt flere som ikke kan bli sammen med meg fordi jeg er skilt. Det er fortsatt noen som mener at skilte kristne ikke skal gifte seg på nytt. Nå må jeg ikke gifte meg på nytt heller. Kan godt bli samboer. Så, kanskje jeg er for liberal for de fleste? Jeg vet i hvert fall at jeg ikke skal leve som singel resten av livet. Har ingen planer om å leve i sølibat resten av livet heller. Du høres nok litt for liberal ut for mange, ja. Hvilke menigheter/retninger vanker du i/har du lett i? Kanskje den norske kirke hadde funket, de som hører til der er vel ofte ikke like fanatiske som typ pinsevenner og denslags? Jeg er ikke troende lenger og har nok for mye smertefull bagasje knyttet til kristendommen til å kunne være sammen med en kristen mann, men skulle jeg vært det måtte han vært litt som deg🌻 Anonymkode: 5448f...b64 1
Gjest Kristenmann Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du høres nok litt for liberal ut for mange, ja. Hvilke menigheter/retninger vanker du i/har du lett i? Kanskje den norske kirke hadde funket, de som hører til der er vel ofte ikke like fanatiske som typ pinsevenner og denslags? Jeg er ikke troende lenger og har nok for mye smertefull bagasje knyttet til kristendommen til å kunne være sammen med en kristen mann, men skulle jeg vært det måtte han vært litt som deg🌻 Anonymkode: 5448f...b64 Takk for hyggelig tilbakemelding 😉 . Mange av oss som har negativ bagasje fra kristne miljøer. Det har vel preget meg og min tro, men jeg har ikke mistet den.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 Vanskelig å vite hvor man skal finne dem, men høres lurt ut å finne noen med samme livssyn. Som ateist vet jeg at det hadde vært problematisk å respektere en partners tro (ikke personen, jeg resperterer religiøse, men troen deres er for meg irrasjonell). Er det viktig at det er samme tro, eller kunne du funnet noen som har en tro med en annen? At man kan fungere fint sammen fordi begge er opptatt av religion? Jeg bruker bevisst begrepet livssyn, og ikke verdier/grunnverdier, fordi det å ha bra verdier ikke har noen sammenheng med religion. Folk med ræva verdisyn finner du jevnt fordelt i og utenfor religion. Kristne har en tendens til å tro at det å være et godt menneske er en "kristen ting" men det er det på ingen måte. Anonymkode: 7cc10...1ef 5
Den Sagnomsuste Skrevet 4. mai 2021 #12 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Folk flest er vel ikke troende i Norge. Hvorfor kan du ikke ha troen for deg selv? Anonymkode: 22bd2...8b8 Ehh, du forstår deg sikkert på mange ting og er sikkert et intelligent og opplyst menneske, men dette forstår du deg ikke på. Vi som tror på Jesus ønsker naturligvis å dele livene våre med noen som deler vår kjærlighet til Gud. Religion er ikke som en hvilken som helst interesse. Det handler om tid og evighet. 2
Den Sagnomsuste Skrevet 4. mai 2021 #13 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Fru Uperfekt skrev (7 timer siden): Jeg er katolikk men både min første og min nåværende mann har vært/er ateister. Det kan jo være medvirkende årsak til at du har måttet ty til gjengifte, ikkesant? Gikk det greit med annullering? Hilsen medkatolikk Endret 4. mai 2021 av Den Sagnsomsuste
Den Sagnomsuste Skrevet 4. mai 2021 #14 Skrevet 4. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vanskelig å vite hvor man skal finne dem, men høres lurt ut å finne noen med samme livssyn. Som ateist vet jeg at det hadde vært problematisk å respektere en partners tro (ikke personen, jeg resperterer religiøse, men troen deres er for meg irrasjonell). Er det viktig at det er samme tro, eller kunne du funnet noen som har en tro med en annen? At man kan fungere fint sammen fordi begge er opptatt av religion? Jeg bruker bevisst begrepet livssyn, og ikke verdier/grunnverdier, fordi det å ha bra verdier ikke har noen sammenheng med religion. Folk med ræva verdisyn finner du jevnt fordelt i og utenfor religion. Kristne har en tendens til å tro at det å være et godt menneske er en "kristen ting" men det er det på ingen måte. Anonymkode: 7cc10...1ef Vi har et moralsk pass vi forsøker å navigere etter, men vi er ikke nødvendigvis bedre mennesker enn andre, det er jeg enig med deg i. Det er jo noe av essensen i vår tro. At vi er syndere som har funnet nåde hos Gud. Men hvis du ser litt annerledes på det så er jo som ateisme på en måte din tro. Du tror jo at universet har blitt til, og at dets opprettholdelse og slutt er et resultat av tilfeldigheter? Det er da også en tro? Endret 4. mai 2021 av Den Sagnsomsuste 1
Rosatoast Skrevet 4. mai 2021 #15 Skrevet 4. mai 2021 Kristenmann skrev (8 timer siden): Som singel kristen mann ønsker jeg meg ny kjæreste og jeg kunne godt tenke meg at hun var kristen også. Lurer bare på hvor man finner slike damer? Jeg syns det er vanskelig. Er i slutten av 40-åra og selv om det er mange single kristne damer der ute, så virker det nærmest umulig. Vanskelig å finne ei i kirken og enda vanskeligere på nettdating. Bor på Romerike utenfor Oslo. Her er det jo mange mennesker, så det burde jo være mulig. Er ikke interessert i de som er fanatiske og overåndelige. Det blir for slitsomt, men ei med kristne grunnverdier i livet og/eller en jordnær og raus kristen tro, hadde vært ønskelig. Men, det er kanskje lettere å finne ei som ikke er kristen? De fleste troende som bor i Norge, bor jo på Sørlandet - så du er nok i feil by 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #16 Skrevet 4. mai 2021 Kristen betyr jo så mangt. Noen tror uten å tenke noe særlig på det, går i kirka på julaften og døper barna sine, mens andre er engasjert i menigheten, demonstrerer mot abort og homofilt ekteskap og donerer penger til KrF. Tror det fort kan bli kræsj selv om man begge bruker samme merkelappen. Anonymkode: 72c6b...dc5 1
Gjest Kirapoooo Skrevet 4. mai 2021 #17 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Kristenmann skrev (7 timer siden): Det kan jeg. Synes bare det hadde vært fint å dele livet med ei som har samme tro og verdisyn som meg selv. Klart du synes det. Det er håp. Hva med å prøve å finne en i en menighet som passer deg? Da er det kanskje naturlig at vedkommende også er der du ønsker i hvordan hun lever med troen sin? Det finnes jo kanskje ikke veldig mange,men har erfaring med at det gjerne er iallefall et par stykker single på evig leting i menighetene. Endret 4. mai 2021 av Kirapoooo
Gjest Kristenmann Skrevet 4. mai 2021 #18 Skrevet 4. mai 2021 Rosatoast skrev (20 minutter siden): De fleste troende som bor i Norge, bor jo på Sørlandet - så du er nok i feil by He, he...har bodd på sørlandet. Det er ikke noe enklere der 😉 .
Fru Uperfekt Skrevet 4. mai 2021 #19 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Det kan jo være medvirkende årsak til at du har måttet ty til gjengifte, ikkesant? Gikk det greit med annullering? Hilsen medkatolikk Ikke derfor, ble enke i 20 årene så da er det lov. Ikke smart å anta slik du gjorde, btw Endret 4. mai 2021 av Fru Uperfekt 8
Den Sagnomsuste Skrevet 4. mai 2021 #20 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Ikke derfor, ble enke i 20 årene så da er det lov. Ikke smart å anta slik du gjorde, btw Da tar jeg selvsagt korreks. Beklager om jeg fornærmet deg. Endret 4. mai 2021 av Den Sagnsomsuste 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå