AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Hvordan forholder andre seg til dette med privatliv når eks har barn på samvær? Jeg hadde besøk av en ff da barna var på samvær med sin far. Barnefar kom 2,5 timer før avtalen om levering med 1 av ungene uten å ha tatt kontakt på forhånd. Han såg da at det var ukjente sko, klær og bag i gangen... Han har etterpå spurt denne ungen om hvem jeg hadde besøk av, han har også spurt om jeg kan komme på besøk for han vil snakke med meg. Er det bare jeg som synes dette ikke er respekt for mitt privatliv? Anonymkode: 171aa...e12 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Lås ytterdøren? At far spør ut barnet om ting hjemme hos deg, må du bare leve med. Du kan si til far at du vil ha beskjed hvis leveringstid endrer seg, da det kan hende du ikke er hjemme ellers. Anonymkode: 484f9...654 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Uff, kjenner til dette Ts... Her er det eksen til min mann som ikke greier å respektere privatlivet. Hun har kommet inn til oss, uanmeldt, flere ganger. To ganger da jeg stod i dusjen (veldig ubehagelig), og en gang da vi enda ikke var oppstått (var veldig tidlig, og barnet hadde åpnet døra for henne). Flere ganger har hun bare stått i gangen, bare gått rett inn.. Hva om vi hadde hatt sex på kjøkkenbenken da hun plutselig kom? Eller var midt i en diskusjon? Not ok! Vi har sagt i fra flere ganger, VELDIG tydelig, at hun ikke får komme uanmeldt. Det har vært, og er, et veldig anstrengt forhold mellom henne og min mann, og et konfliktfylt og dårlig samarbeid. Først forsvarte hun seg med at "hun måtte få komme og gå som hun ville i sitt eget barns hjem". Men nå har det heldigvis blitt bedre. Jeg går heller ikke inn til andre uanmeldt, det er vel normal folkeskikk? I alle fall ikke til mennesker jeg ikke har et veldig nært forhold til. Du får låse døra, og gjenta TYDELIG at det ikke er greit at han kommer utenom avtalt tid. Dersom han må levere barnet tidligere enn planlagt, må han si fra OG få en bekreftelse fra deg om at det er ok. Du kan og ta opp med ham det at han fisker etter informasjon fra barnet. Er det noen han lurer på, får han spørre deg. Anonymkode: 2f585...a46 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lås ytterdøren? At far spør ut barnet om ting hjemme hos deg, må du bare leve med. Du kan si til far at du vil ha beskjed hvis leveringstid endrer seg, da det kan hende du ikke er hjemme ellers. Anonymkode: 484f9...654 Ytterdør var låst, men sønn har selvfølgelig nøkkel. Synes ikke det skal finnes seg i at barna spørres ut om sånt, det burde tas direkte med partner. Barna skal ikke komme i midten!! Anonymkode: 171aa...e12 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff, kjenner til dette Ts... Her er det eksen til min mann som ikke greier å respektere privatlivet. Hun har kommet inn til oss, uanmeldt, flere ganger. To ganger da jeg stod i dusjen (veldig ubehagelig), og en gang da vi enda ikke var oppstått (var veldig tidlig, og barnet hadde åpnet døra for henne). Flere ganger har hun bare stått i gangen, bare gått rett inn.. Hva om vi hadde hatt sex på kjøkkenbenken da hun plutselig kom? Eller var midt i en diskusjon? Not ok! Vi har sagt i fra flere ganger, VELDIG tydelig, at hun ikke får komme uanmeldt. Det har vært, og er, et veldig anstrengt forhold mellom henne og min mann, og et konfliktfylt og dårlig samarbeid. Først forsvarte hun seg med at "hun måtte få komme og gå som hun ville i sitt eget barns hjem". Men nå har det heldigvis blitt bedre. Jeg går heller ikke inn til andre uanmeldt, det er vel normal folkeskikk? I alle fall ikke til mennesker jeg ikke har et veldig nært forhold til. Du får låse døra, og gjenta TYDELIG at det ikke er greit at han kommer utenom avtalt tid. Dersom han må levere barnet tidligere enn planlagt, må han si fra OG få en bekreftelse fra deg om at det er ok. Du kan og ta opp med ham det at han fisker etter informasjon fra barnet. Er det noen han lurer på, får han spørre deg. Anonymkode: 2f585...a46 Ytterdør var låst, men sønn har selvfølgelig nøkkel. Og hadde de kommer 15 minutter tidligere så hadde de gått rett inn på oss ha sex... Lurt å ha med det om bekreftelse på ok om kommer først! Anonymkode: 171aa...e12 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ytterdør var låst, men sønn har selvfølgelig nøkkel. Og hadde de kommer 15 minutter tidligere så hadde de gått rett inn på oss ha sex... Lurt å ha med det om bekreftelse på ok om kommer først! Anonymkode: 171aa...e12 Ikke greit! Men dog, hadde de kommet 15 minutter før, ville det kanskje vært siste gang han kom uanmeldt 😂 Hvor gammel er sønnen din? Han bør selvsagt få komme og gå som han vil, men du kan si at om han skal ta med seg besøk (samme hvem det er), må han sjekke med deg først. Anonymkode: 2f585...a46 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke greit! Men dog, hadde de kommet 15 minutter før, ville det kanskje vært siste gang han kom uanmeldt 😂 Hvor gammel er sønnen din? Han bør selvsagt få komme og gå som han vil, men du kan si at om han skal ta med seg besøk (samme hvem det er), må han sjekke med deg først. Anonymkode: 2f585...a46 Sønnen er 16 år, men det ene døgnet i måneden ungene er hos faren, så skal jeg ha huset for meg selv 😉 Anonymkode: 171aa...e12 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Sønnen er 16 år, men det ene døgnet i måneden ungene er hos faren, så skal jeg ha huset for meg selv 😉 Anonymkode: 171aa...e12 Ha vill sex med ff neste gang, da slutter nok 16 åringen å komme uanmeldt....😏 Anonymkode: fb2ba...c37 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Hvorfor fulgte en far 16-åringen inn? Hadde vært langt mer naturlig om han slapp ungen av og kjørte avgårde. Anonymkode: 8c2a4...358 6
Gjest Chroma Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 Kanskje far er veldig nysgjerrig og litt sjalu?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #11 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Uff, kjenner til dette Ts... Her er det eksen til min mann som ikke greier å respektere privatlivet. Hun har kommet inn til oss, uanmeldt, flere ganger. To ganger da jeg stod i dusjen (veldig ubehagelig), og en gang da vi enda ikke var oppstått (var veldig tidlig, og barnet hadde åpnet døra for henne). Flere ganger har hun bare stått i gangen, bare gått rett inn.. Hva om vi hadde hatt sex på kjøkkenbenken da hun plutselig kom? Eller var midt i en diskusjon? Not ok! Vi har sagt i fra flere ganger, VELDIG tydelig, at hun ikke får komme uanmeldt. Det har vært, og er, et veldig anstrengt forhold mellom henne og min mann, og et konfliktfylt og dårlig samarbeid. Først forsvarte hun seg med at "hun måtte få komme og gå som hun ville i sitt eget barns hjem". Men nå har det heldigvis blitt bedre. Jeg går heller ikke inn til andre uanmeldt, det er vel normal folkeskikk? I alle fall ikke til mennesker jeg ikke har et veldig nært forhold til. Du får låse døra, og gjenta TYDELIG at det ikke er greit at han kommer utenom avtalt tid. Dersom han må levere barnet tidligere enn planlagt, må han si fra OG få en bekreftelse fra deg om at det er ok. Du kan og ta opp med ham det at han fisker etter informasjon fra barnet. Er det noen han lurer på, får han spørre deg. Anonymkode: 2f585...a46 Høres ut som eksen til mannen min. Mannen min og jeg har kjøpt nytt hus, men over en lengre periode så gikk hun ut og inn av dette huset også som hun ville. Grensen ble nådd for meg da jeg kom hjem og hun satt i stua mi og hadde tatt seg til rette, uten at vi var hjemme. Da satte jeg ned foten og det har blitt bedre. Men hun synes det er vi som tar feil, hun sier at siden hun er nordfra hvor dette er vanlig så må hun få lov. Idiotisk utsagn! Anonymkode: 8d508...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #12 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som eksen til mannen min. Mannen min og jeg har kjøpt nytt hus, men over en lengre periode så gikk hun ut og inn av dette huset også som hun ville. Grensen ble nådd for meg da jeg kom hjem og hun satt i stua mi og hadde tatt seg til rette, uten at vi var hjemme. Da satte jeg ned foten og det har blitt bedre. Men hun synes det er vi som tar feil, hun sier at siden hun er nordfra hvor dette er vanlig så må hun få lov. Idiotisk utsagn! Anonymkode: 8d508...bfa Makan til frekkhet! 🤣 Bra dere satte ned foten. Handler nok om sjalusi og/eller et behov for kontroll. Føler det i vårt tilfelle i alle fall. Kunne ikke falle meg inn å gå inn i eksens hus, uanmeldt, når ingen er hjemme. Til tross for at vi har et godt samarbeid, og hans hus en gang var mitt hjem i mange år. Move om, lissm 🤷🏻♀️ Anonymkode: 2f585...a46 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #13 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Høres ut som eksen til mannen min. Mannen min og jeg har kjøpt nytt hus, men over en lengre periode så gikk hun ut og inn av dette huset også som hun ville. Grensen ble nådd for meg da jeg kom hjem og hun satt i stua mi og hadde tatt seg til rette, uten at vi var hjemme. Da satte jeg ned foten og det har blitt bedre. Men hun synes det er vi som tar feil, hun sier at siden hun er nordfra hvor dette er vanlig så må hun få lov. Idiotisk utsagn! Anonymkode: 8d508...bfa Liten avsporing, men jeg bodde et år i Finnmark og synes dette var utrolig vanskelig å forholde seg til. Det var helt vanlig å ringe på og så bare gå inn og rope "hallo, det er bare oss som er på besøk". Også helt annen kultur for å bare svinge innom. Som en som blir sjokkert om det ringer på uten at jeg venter noen var det litt av en overgang 😅 Men det er ingen unnskyldning her! Anonymkode: d4d5d...375 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #14 Skrevet 5. mai 2021 Det skjedde en gang. Men nei, jeg hadde ikke svart noe mer angående hvem dette var. Du kan jo overnatte hos FF om dette gjentar seg. Anonymkode: 3d02c...f28 1
Hippogriff Skrevet 5. mai 2021 #15 Skrevet 5. mai 2021 Det er jo ikke ok med mindre du har gitt ham beskjed om at det er ok. Det er ditt hjem, du bestemmer. AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 12.37): Ikke greit! Men dog, hadde de kommet 15 minutter før, ville det kanskje vært siste gang han kom uanmeldt 😂 Hvor gammel er sønnen din? Han bør selvsagt få komme og gå som han vil, men du kan si at om han skal ta med seg besøk (samme hvem det er), må han sjekke med deg først. Anonymkode: 2f585...a46 Tja. Skal man komme og gå som man vil? Mine ungdommer gir meg beskjed før de kommer til meg. Når de har huset for seg selv, gir jeg også beskjed før jeg kommer hjem. Det er deilig å ha huset for seg selv, og spesielt om de har kjærester på besøk så venter jeg alltid på å ha fått bekreftet at de vet jeg kommer før jeg går inn. Men også ellers gir vi hverandre beskjed- det fins mange situasjoner som blir pinlige om det plutselig står noen andre i stua. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #16 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 15.35): Hvorfor fulgte en far 16-åringen inn? Hadde vært langt mer naturlig om han slapp ungen av og kjørte avgårde. Anonymkode: 8c2a4...358 Vi slo alltid av en prat med barnas mor, når vi levertr barna tilbake..... det kan være godt for barna å se at man ikke vil stikke så fort som mulig. Anonymkode: f72a3...5b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå