AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Personlig synes jeg de ikke burde være med, i og med at det er EUROvision ikke WORLDvision. Det er mange nok land som det er, om vi ikke skal åpne for alle andre verdensdeler også. Synes de er som en gjest som ikke skjønner at det er på tide å dra hjem. Hva synes dere om at Australia er med? Bra eller dårlig? Anonymkode: a86ae...ce4 2
Kjetil E Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig synes jeg de ikke burde være med, i og med at det er EUROvision ikke WORLDvision. Det er mange nok land som det er, om vi ikke skal åpne for alle andre verdensdeler også. Synes de er som en gjest som ikke skjønner at det er på tide å dra hjem. Hva synes dere om at Australia er med? Bra eller dårlig? Anonymkode: a86ae...ce4 Har ingen problemer med det. Er jo flere ikke europeiske land med. Blant annet Israel. Er strengt tatt ikke noe mer europeiske de enn Australia. Eller Tyrkia for den del. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig synes jeg de ikke burde være med, i og med at det er EUROvision ikke WORLDvision. Det er mange nok land som det er, om vi ikke skal åpne for alle andre verdensdeler også. Synes de er som en gjest som ikke skjønner at det er på tide å dra hjem. Hva synes dere om at Australia er med? Bra eller dårlig? Anonymkode: a86ae...ce4 Det var en spesiell kjole hun australske hadde, så hvis de lover spektakulære kostymer hvert år så synes jeg de kan få være med. Anonymkode: 72d6a...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Kjetil E skrev (1 minutt siden): Har ingen problemer med det. Er jo flere ikke europeiske land med. Blant annet Israel. Er strengt tatt ikke noe mer europeiske de enn Australia. Eller Tyrkia for den del. Er enig i at det er rart at Israel er med, men Tyrkia ligger i Europa. Anonymkode: a86ae...ce4
Hannah80 Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er enig i at det er rart at Israel er med, men Tyrkia ligger i Europa. Anonymkode: a86ae...ce4 En liten del bare. 1
Kjetil E Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er enig i at det er rart at Israel er med, men Tyrkia ligger i Europa. Anonymkode: a86ae...ce4 Tja, ja en bitte liten del, kun den delen som er vest/nord for Bosporosstredet som ligger i Europa. Resten er tilhører Asia. I tillegg deltar Azerbadjan tilhører Asia. Og Marokko har også deltatt. Det som er kravet er at landene er medlem av EBU, uavhengi av om de geografisk ligger i Europa eller ei. Det er vel og en klausul at selv om Australia skulle vinne så får de ikke lov til å arrangere ESC. 3
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Aserbajdsjan ligger vel også i Asia. Eneste er at Australia ikke får arrangere i sitt eget land hvis de vinner. Mener jeg å ha lest. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 Euro i Eurovision song contest står ikke for Europa, det står for Den europeiske kringkastingsunion. Alle medlemmer der er velkomne, inkludert ikke-europeiske land som Israel, Azerbadjan og Marokko. Australia er ikke medlem der,men ble invitert som gjestedeltaker et år fordi de som nasjon har vært blodfans så lenge Eurovision song contest har eksistert. Og siden de tok det så på alvor som de gjorde og fordi de virkelig fulgte Eurovisions ånd, er de blitt tatt inn som fast deltakerlandene etter det. Anonymkode: afcfe...8ca 1
Fiskegrateng Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 (endret) 5 minutter siden, parmanoia said: Aserbajdsjan ligger vel også i Asia. Eneste er at Australia ikke får arrangere i sitt eget land hvis de vinner. Mener jeg å ha lest. Det er sikkert fordi en del delegasjoner/land hadde ikke hatt råd til å reise ned dit. Det hadde vært for kostbart for de fleste Endret 3. mai 2021 av Fiskegrateng
Alice123 Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 Halve sentralasia er jo med, så det er vanskelig å argumentere mot austraila 1
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 Fiskegrateng skrev (Akkurat nå): Det er sikkert fordi en del delegasjoner7land hadde ikke hatt råd til å reise ned dit. Det hadde vært for kostbart for de fleste Det vil jeg anta.
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 Alice123 skrev (1 minutt siden): Halve sentralasia er jo med, så det er vanskelig å argumentere mot austraila Det er ESC sin skyld at jeg har trodd flere av disse landene lå i Europa. 😄 3
Alice123 Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 parmanoia skrev (Akkurat nå): Det er ESC sin skyld at jeg har trodd flere av disse landene lå i Europa. 😄 Jeg deler din erfaring! Trodde pinlig lenge at Aserbajdsjan var et europeisk land.... 1
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Alice123 skrev (Akkurat nå): Jeg deler din erfaring! Trodde pinlig lenge at Aserbajdsjan var et europeisk land.... 😇😬 Jaaa…
Fiskegrateng Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 5 minutter siden, parmanoia said: Det er ESC sin skyld at jeg har trodd flere av disse landene lå i Europa. 😄 3 minutter siden, Alice123 said: Jeg deler din erfaring! Trodde pinlig lenge at Aserbajdsjan var et europeisk land.... Hvordan fant dere ut at de ikke ligger i Europa?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Jeg trodde Australia var med i Eurovision fordi Australia er et medlemsland i samveldet av nasjoner, og dermed har felles statsoverhodet med Storbritannia, altså Dronning Elisabeth 🤷🏼♀️ Anonymkode: 23573...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Personlig synes jeg de ikke burde være med, i og med at det er EUROvision ikke WORLDvision. Det er mange nok land som det er, om vi ikke skal åpne for alle andre verdensdeler også. Synes de er som en gjest som ikke skjønner at det er på tide å dra hjem. Hva synes dere om at Australia er med? Bra eller dårlig? Anonymkode: a86ae...ce4 Du har tydeligvis ikke levd så lenge. Alle land som er medlem av AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Personlig synes jeg de ikke burde være med, i og med at det er EUROvision ikke WORLDvision. Det er mange nok land som det er, om vi ikke skal åpne for alle andre verdensdeler også. Synes de er som en gjest som ikke skjønner at det er på tide å dra hjem. Hva synes dere om at Australia er med? Bra eller dårlig? Anonymkode: a86ae...ce4 Du kan ikke være noe spesielt gammel. ALLE land som er medlem av den europeiske kringkastingsunionen EBU, uavhengig av om de ligger i Europa eller ei, KAN være med hvis de ønsker. Blant annet Marokko var med i 1981, selvom det landet ikke ligger i Europa fordi det er medlem av EBU. Anonymkode: 9272e...c61 2
Alice123 Skrevet 3. mai 2021 #18 Skrevet 3. mai 2021 Fiskegrateng skrev (Akkurat nå): Hvordan fant dere ut at de ikke ligger i Europa? På samme måte som da jeg oppdaget at Washington DC ikke lå i Washington state, jeg så på et kart. 2
parmanoia Skrevet 3. mai 2021 #19 Skrevet 3. mai 2021 Fiskegrateng skrev (1 minutt siden): Hvordan fant dere ut at de ikke ligger i Europa? Wikipedia, sweetie! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå