AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Jeg vil søke meg inn på en master neste år. Den krever en faglig fordypning på 60 stp i programmering og 30 stp i økonomi. Jeg har bachelor i informatikk og årsstudium i økonomi fra før. Er jeg kvalifisert selv om økonomifagene mine ikke er en del av bachelorgraden i informatikk? Anonymkode: 06600...b93
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg vil søke meg inn på en master neste år. Den krever en faglig fordypning på 60 stp i programmering og 30 stp i økonomi. Jeg har bachelor i informatikk og årsstudium i økonomi fra før. Er jeg kvalifisert selv om økonomifagene mine ikke er en del av bachelorgraden i informatikk? Anonymkode: 06600...b93 Du vil trolig være kvalifisert om økonomifagene du har tatt dekker fagkravene. F.eks er det krav om bedriftsøkonomi og ledelse får du neppe godkjent samfunnsøkonomi. Anonymkode: 52fab...531
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Send en mail til studiestedet! Det har jeg gjort opp til flere ganger, og det har reddet meg fra å ta et bom år! Anonymkode: fb359...774
ErGlad Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Du sender inn en søknad eller tar kontakt med studieveileder og får svar. Vanskeligere er det ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 MannTjueFem skrev (7 minutter siden): Tror søknadsfristen gikk ut 15. April 15. april er fristen for samordna opptak, men opptak til master skjer lokalt, ikke gjennom samordna opptak, så det er egne frister (med mindre det er integrert masterstudie, dvs man søker for hele studiet på 5 år, men det er ikke tilfellet her siden det er krav om bachelorgrad for å komme inn). Anonymkode: c5cdc...412
MannTjueFem Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 15. april er fristen for samordna opptak, men opptak til master skjer lokalt, ikke gjennom samordna opptak, så det er egne frister (med mindre det er integrert masterstudie, dvs man søker for hele studiet på 5 år, men det er ikke tilfellet her siden det er krav om bachelorgrad for å komme inn). Anonymkode: c5cdc...412 Joda. Søknadsfrist for de fleste masterprogrammene i Norge er 15. April med unntak av masterprogrammene hos BI og høyskolen Kristiania. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå