Leophee Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Myndighetskritikk er nødvendig og legitimt i ethvert fungerende demokrati, og jeg tror vi generelt er tjent med å forsøke å høre hva det er det uttrykkes misnøye med blant dem som er tydelig kritiske til måten pandemien håndteres på her i landet. Så, hva er det konkret folk protesterer mot, og hvorfor?
Gjest Optimo Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg tror ikke de som står foran Stortinget hver lørdag er helt enige seg i mellom engang hva de protesterer mot. Noen mener det hele er et planlagt påfunn fra en "elite" for å undertrykke oss og at det egentlig ikke finnes noe virus, andre mener viruset finnes men at det er bortimot ufarlig, atter andre mener at det er stråling som gjør folk syke... Det er mange teorier. Fellesnevneren er vel at de er lei av harde smitteverntiltak mot noe de opplever som en falsk trussel.
I Grosny Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Man kan protestere mot for harde smitteverntiltak, og for løse smitteverntiltak. For harde, som rammer for hardt psykisk og økonomisk uten treffsikkerhet, og for løse, der nedstenginger ikke er totale nok, og virus slipper igjennom. Eksempel er nedstenging av skoler med unntak for småskolen, og så får du plutselig smitte i småskolen, eller unntak i grensekontrollen der man slipper inn utenlandsk. arbeidskraft. Jeg protester mot at vaksineringen går for sakte.
rosemarin Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 I Grosny skrev (1 time siden): Man kan protestere mot for harde smitteverntiltak, og for løse smitteverntiltak. For harde, som rammer for hardt psykisk og økonomisk uten treffsikkerhet, og for løse, der nedstenginger ikke er totale nok, og virus slipper igjennom. Eksempel er nedstenging av skoler med unntak for småskolen, og så får du plutselig smitte i småskolen, eller unntak i grensekontrollen der man slipper inn utenlandsk. arbeidskraft. Jeg protester mot at vaksineringen går for sakte. Men er du klar over hvor heldige vi er som i det hele tatt har en vaksine? For et år siden var det ikke tro og håp om at det ville skje, tenk hvordan en hel verden har jobbet sammen om å få dette til, i alle ledd, og hvordan kommunene her virkelig har kasta rundt på alt det siste året for å få til et velfungerende system på både testing og smittesporing og nå vaksinering! Så skal vi sitte å klage på at det går treigt?
I Grosny Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 rosemarin skrev (Akkurat nå): Men er du klar over hvor heldige vi er som i det hele tatt har en vaksine? For et år siden var det ikke tro og håp om at det ville skje, tenk hvordan en hel verden har jobbet sammen om å få dette til, i alle ledd, og hvordan kommunene her virkelig har kasta rundt på alt det siste året for å få til et velfungerende system på både testing og smittesporing og nå vaksinering! Så skal vi sitte å klage på at det går treigt? Ja jeg synes det. Israel var fullvaksinert for mange måneder siden. Jeg tror ikke kommuner og helsevesenet er treige, jeg tror flaskehalsen er på vaksineinnkjøpsiden. 1
Nemigirl Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Hva det protesteres mot? Fornuft. Hvorfor det protesteres? Idioti 😏 1
I Grosny Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Nemigirl skrev (16 minutter siden): Hva det protesteres mot? Fornuft. Hvorfor det protesteres? Idioti 😏 Det er ikke bare fornuft det protesteres mot. Det har skjedd tilfeller av unntak mot koronaregler mot folkehelsa sin vilje pga lobbyvirksomhet. Dessuten er nedstengingspolitikken komplisert med skadevirkninger enten fordi man ikke stenger ned godt nok, eller fordi nedstengingen rammer hardt.
Nemigirl Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 (endret) I Grosny skrev (1 time siden): Det er ikke bare fornuft det protesteres mot. Det har skjedd tilfeller av unntak mot koronaregler mot folkehelsa sin vilje pga lobbyvirksomhet. Dessuten er nedstengingspolitikken komplisert med skadevirkninger enten fordi man ikke stenger ned godt nok, eller fordi nedstengingen rammer hardt. Greia er at idiotene som protesterer mangler enhver form for sunn fornuft med tanke på at det er en pandemi vi står overfor. De nekter å tro på fakta og forsøker å indoktrinere folk uten evne til refleksjon med vrøvl om at Covid-19 er oppspinn og at det hele er et komplott fra myndighetenes side. Så kommer vaksineskepsisen basert på uvitenhet og nye fornektelser. I tillegg til dette kan man ofte legge til både klimafornektelse og Trump-mani. La dem gjerne forene seg, men helst på et øde sted langt vekk fra normalsamfunnet. Det er regelrett farlig sånn de driver på. At personer med lavere IQ enn gullfiskene jeg har i akvariet våger å påberope seg retten til å forstå mer av Covid-19 enn forskere og spesialister innen legevitenskapen er tidvis mer skremmende enn Covid-19 i seg selv. Hva blir det neste? Endret 4. mai 2021 av Nemigirl 1
I Grosny Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Nemigirl skrev (39 minutter siden): Greia er at idiotene som protesterer mangler enhver form for sunn fornuft med tanke på at det er en pandemi vi står overfor. De nekter å tro på fakta og forsøker å indoktrinere folk uten evne til refleksjon med vrøvl om at Covid-19 er oppspinn og at det hele er et komplott fra myndighetenes side. Så kommer vaksineskepsisen basert på uvitenhet og nye fornektelser. I tillegg til dette kan man ofte legge til både klimafornektelse og Trump-mani. La dem gjerne forene seg, men helst på et øde sted langt vekk fra normalsamfunnet. Det er regelrett farlig sånn de driver på. At personer med lavere IQ enn gullfiskene jeg har i akvariet våger å påberope seg retten til å forstå mer av Covid-19 enn forskere og spesialister innen legevitenskapen er tidvis mer skremmende enn Covid-19 i seg selv. Hva blir det neste? Dette er bare en av gruppene som protesterer mot noe. Jeg protesterer også, men jeg protesterer ikke mot vaksine, jeg protesterer mot at vaksineringen ikke går fort nok, og at nedstenginger ikke er effektive nok. Jeg tror nemlig at nedstenginger blir mer effektive og kortvarige dersom de er strenge nok. Også protesterer jeg mot at vaksinemotstanderne kalles idioter selv om jeg er veldig uenig med dem i det store og det hele, men Astra Zenecavaksinen er en helt ny type vaksine som ble tatt i bruk uten full og langsiktig oversikt over bivirkninger, så der hadde de et poeng. Endret 4. mai 2021 av I Grosny 1
Anbefalte innlegg