Gå til innhold

Når kan barn/ungdom dra tilbake på skolen etter negativ test ved forkjølelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er forkjølet med snørr, men ellers i fin form og har hatt negativ test, kan de gå på skolen igjen med en gang da? Selv om forkjølelsen fortsatt henger i?

Anonymkode: 3280d...593

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kan de ikke være snørrete eller ha symptomer, noen har langvarig hoste, da ser vi det an. 

I disse tider er det uheldig å bli smittet av forkjølelse også, det fører jo til at folk må ta test og være hjemme også. 

Anonymkode: 2cf3f...573

• Liker 3
Skrevet

Hos oss får de gå når de har god allmenntilstand. Så snufsing og hosting er godkjent. Sånn er reglene opp til og med 4.klasse...

Hvordan det er for de eldre elevene vet jeg ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 14 år. Jeg vet faktisk ikke om kommunen her har noen egne regler på akkurat dette. Men, regner med hun skal testes i morgen, og må da være hjemme til svar på onsdag. Så blir ikke skole før på torsdag uansett. Forkjølelse smitter vel helst de første dagene. Er hun fin i formen på onsdag så satser vi på skole på torsdag tror jeg.

TS

Anonymkode: 3280d...593

AnonymBruker
Skrevet

For å være på den sikre siden bør du jo ringe til kommunens koronatelefon, eventuelt til skolen, og høre hva gjeldende regler er!

Anonymkode: 6bec6...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For å være på den sikre siden bør du jo ringe til kommunens koronatelefon, eventuelt til skolen, og høre hva gjeldende regler er!

Anonymkode: 6bec6...a9a

Ring Koronatelefonen. Skolen er ikke noe helsefaglig rådgiver.

Anonymkode: 0930a...da8

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Hos oss får de gå når de har god allmenntilstand. Så snufsing og hosting er godkjent. Sånn er reglene opp til og med 4.klasse...

Hvordan det er for de eldre elevene vet jeg ikke. 

Samme her.

Ellers så ville det i praksis ikke blitt noen skole.

Anonymkode: c35f4...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Da har man det jo gående🙄 Det var det som skjedde i klassen til datteren min, resultatet var at det hver dag i 5-6 uker var mellom 5-10 elever borte, fordi et par elever som egentlig var forkjøla gikk på skolen. Grunnen til at det stoppet var høstferien.

Anonymkode: 4e92d...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...