Gå til innhold

Irriterende med folk som ikke gjør noe!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele tiden jeg ser en viss person så ser jeg vedkommende kun gående, en sjelden gang i blandt kjørende i bil. Men hvordan er det mulig å faktisk gå rundt og ikke gjøre noen ting? Føles det greit å ikke gjøre noen nytte? Jeg vet at vedkommende jobbet innen reise, men kunne virke som dette ikke var fulltidsstilling for vedkommende var lenge i området om gangen før corona også. Det må være mulig å ta en utdannelse innen noe som kan sikre en en jobb? Hvorfor går de ikke og jobber i barnehage, skole eller på eldrehjem? en kan også få jobb der uten fagbrev? Jeg synes det er veldig ugreit at enkelte av oss skal jobbe nærmest overtid, slite oss ut og kanskje ha flere jobber for å klare oss, mens visse andre går rundt og bare "slapper av"! 
Enige?

Anonymkode: e9e8e...bae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler at jeg har lest denne teksten før. Du er ganske rar om du stalker denne personen hele dagen siden du vet at det kun er dette denne personen gjør. Creep 

Anonymkode: e3672...6db

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hele tiden jeg ser en viss person så ser jeg vedkommende kun gående, en sjelden gang i blandt kjørende i bil. Men hvordan er det mulig å faktisk gå rundt og ikke gjøre noen ting? Føles det greit å ikke gjøre noen nytte? Jeg vet at vedkommende jobbet innen reise, men kunne virke som dette ikke var fulltidsstilling for vedkommende var lenge i området om gangen før corona også. Det må være mulig å ta en utdannelse innen noe som kan sikre en en jobb? Hvorfor går de ikke og jobber i barnehage, skole eller på eldrehjem? en kan også få jobb der uten fagbrev? Jeg synes det er veldig ugreit at enkelte av oss skal jobbe nærmest overtid, slite oss ut og kanskje ha flere jobber for å klare oss, mens visse andre går rundt og bare "slapper av"! 
Enige?

Det finnes også sykdom som du ikke kan se på ett menneske, altså noe psykisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (Akkurat nå):

Det finnes også sykdom som du ikke kan se på ett menneske, altså noe psykisk. 

blir de så jævla mye bedre av å gå rundt å eksistere da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:ler: 

Folkens, er nå vi skal huske: 

Screenshot_20210309-161407_Google.jpg

Anonymkode: d2c67...a3a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler at jeg har lest denne teksten før. Du er ganske rar om du stalker denne personen hele dagen siden du vet at det kun er dette denne personen gjør. Creep 

ok. Nei jeg stalker ikke en person og jeg har ikke skrevet dette før. Men mulig det ligner, forundrer meg ikke at det her på kg har vært tem før.

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Skaff deg et liv!

u2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går tur hver dag, kanskje det er meg du ser? 😏

Anonymkode: dfe3b...77c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er veldig ugreit at enkelte av oss skal jobbe nærmest overtid, slite oss ut og kanskje ha flere jobber for å klare oss, mens visse andre går rundt og bare "slapper av"! 

Hvis du jobber så mye, hvordan kan du da følge med på hva denne personen gjør hele tiden?

Anonymkode: 3ce11...07f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ok. Nei jeg stalker ikke en person og jeg har ikke skrevet dette før. Men mulig det ligner, forundrer meg ikke at det her på kg har vært tem før.

Du gjør jo tydeligvis det når du vet alt hva denne personen foretar seg. Men trollene har kanskje såpass mye tid til overs at de kan gjøre slik 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

eller på eldrehjem? en kan også få jobb der uten fagbrev?

Jeg prøvde å søke på det lokale eldrehjemmet her for noen år siden, og fikk klar beskjed om at uten fagkompetanse var det ikke vits å søke. Jeg har også søkt som ringevikar hos kommunens barnehager uten annen erfaring/kompetanse enn mitt eget barnehagebarn. De har ikke ringt meg ennå gitt, og nå er det et par år siden jeg søkte.

Så dette med at det er så lett å få seg jobb i disse yrkene tar jeg med ei klype salt. Muligens på det urbane østlandet, men ikke nødvendigvis på bygda.

Anonymkode: f8a53...e6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du jobber så mye, hvordan kan du da følge med på hva denne personen gjør hele tiden?

Anonymkode: 3ce11...07f

jeg har hatt ferie jeg også. Og når jeg er ferdig på jobb ser jeg ofte personen på vei hjem eller til jobb. Det er ikke vanskelig å skjønne at denne personen ikke gjør noe! Føler noen seg ok med å ikke gjøre en jævla drit? Er det greit å leve på skattepengene våre på denne måten? Vedkommende går jo bare rundt og lever sitt fine liv. Jeg har vedkommende på face og på story så ser jeg både det fine livet i Bergen, for jeg vet hn bor der men vil vel kanskje ikke være der nå da.. Hn er herfra. I Bergen ser livet fint ut også. Det flotte kafeliv osv. Var mye flotte utenladsbilder før covid. Hvor kommer penga fra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enige?

Ikke så enkelt å få fast jobb som ufaglært hverken på sykehjem, på skole eller i barnehage. 

Anonymkode: 5ec00...30f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke så enkelt å få fast jobb som ufaglært hverken på sykehjem, på skole eller i barnehage. 

vaskejobb kunne hn vel skaffet seg da? plukke bær? 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber forresten selv innen helse og ingen får fast jobb som ufaglært hos oss. Vi har mange vikarer uten utdannelse innenfor feltet da da , men de holder gjerne på med en utdannelse. Og aller helst tar vi vikarer som har erfaring eller utdanner seg innenfor noe med helse. 
Kjenner også ei som ikke får noen fast jobb i barnehage på grunn av mangel på utdannelse. For de ansetter ikke lenger noen uten. 

AnonymBruker
Skrevet

vaskejobb kunne hn vel skaffet seg da? plukke bær? 

Vaskejobb? Du må ha fagbrev. Plukke bær? Bare på sommeren for luselønn? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vaskejobb? Du må ha fagbrev. Plukke bær? Bare på sommeren for luselønn? 

ja? er det ikke litt rasistisk å bare forvente at utlendingene skal ta dette? kanskje dette da kan få flere nordmenn til å  utdanne seg, men så lenge nav er villige til å gi mer penger enn en slik jobb så frister jo det såklart mer.

AnonymBruker
Skrevet

Og vet du at personen ikke jobber? Vet du at personen ikke er syk? Vet du egentlig noe dom helst annet enn at personen er ute og går tur? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja? er det ikke litt rasistisk å bare forvente at utlendingene skal ta dette? kanskje dette da kan få flere nordmenn til å  utdanne seg, men så lenge nav er villige til å gi mer penger enn en slik jobb så frister jo det såklart mer.

Bærplukking er ingenting å leve av, det funker som sommerjobb for ungdommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...