Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt uregelmessig syklus, varier mellom 24-28 dager, så ikke alltid godt å vite når eggløsningen kommer. Tok en digital test på onsdag som var blinkende, altså nesten positiv (den lilla fra clearblue) Regnet da med at eggløsning kom i løpet av de nærmeste dagene. Tok en strimmeltest fra babyplan tidligere i kveld, og den var negativ. Men nå kjenner jeg det stikker på begge sider i området rundt eggstokkene.

Forstår ikke dette. Betyr ikke slike stikninger at eggløsningen skjer nå, eller kommer smertene før -evt. hvor lenge før? Føler nå at eggløsningstestene ikke er noe å stole på, om jeg virkelig har eggløsningn nå - kun timer etter negativ eggløsningstest?

Hadde en del slim i forrige uke, like før helga, Men vet ikke hva som er sterkest indikator på eggløsning: Eggløsningstest, stikninger ved eggstokkene eller slim?

Uff, et hjertesukk fra en forvirret prøver. Håper noen har noen innspill om påliteligheten til eggløsningstester, og hva stikninger ved eggstokkene betyr (eggløsning ferdig? I ferd med å skje, eller skal skje snart - evt. når?)

Anonymkode: dbce6...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stikking i eggstokker ville jeg ikke stolt alt for mye på, for de føler jeg kan komme til flere tidspunkter i løpet av en syklus. De som tydelig kjenner dette rundt EL kan kjenne det både før, under og etter EL. Det samme med slim, oppleves individuelt akkurat når man finner det.

Personlig stoler jeg kun på EL-tester (og så temper jeg for å få bekreftet det). Men det er viktig å ha EL-tester av god kvalitet. Jeg kjøpte for noen år siden strimler fra ebay, men de ble aldri sterke (selv om jeg fikk EL), så de kunne jeg ikke stole på. De lilla CB-testene du nevner har jeg alltid vært misfornøyd med, men jeg skal ikke la min mening overskygge alt. Det er flere her inne som liker dem og at de får beskjed om forhøyet LH. Men jeg slet med dem og fikk ofte bare blinking og aldri fast smil.

De rosa CB-testene derimot er noe helt annet, de har jeg vært veldig fornøyd med. Enten er de negative, eller positive. Men de er jo kostbare da, så jeg bruker primært strimler fra Babyplan som jeg syns er gode, og heller rosa CB hvis jeg er usikker. Nå stoler jeg veldig på disse testene, for de har stemt gang etter gang for meg da. Tar tester før EL som blir positiv, og så bekrefter tempingen om jeg har hatt EL eller ikke. Denne komboen kan jeg anbefale om du gjerne vil vite akkurat når du har EL.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. kjenner jeg blir litt sprø av alt dette. Er så frustrerende å ikke vite når jeg har eggløsning - og som du sier, om stikkinger ved eggstokkene heller ikke er et sikkert tegn så skjønner jeg ingenting.

Har samme stikkinger ved eggstokkene/nederst i magene på sidene i kveld også, men litt mer merkbart nå.

Kanskje jeg burde investere i en rosa test fra CB om jeg ikke blir gravid denne syklusen heller.

AnonymBruker
Skrevet

Og, viser eggløsningstester positivt resultat kun før selve eggløsningen, eller er de også positive når eggløsningen foregår?

Skrevet

EL-tester blir positiv før eggløsningen skjer. Det er da LH-nivået er på sitt høyeste og slår ut på tester. Varierer hvor lang tid det tar fra sist positiv EL-test til eggløsningen skjer, men det mest vanlige virker å være 24 timer. Men både 12 og 72 timer kan også skje.

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (6 minutter siden):

EL-tester blir positiv før eggløsningen skjer. Det er da LH-nivået er på sitt høyeste og slår ut på tester. Varierer hvor lang tid det tar fra sist positiv EL-test til eggløsningen skjer, men det mest vanlige virker å være 24 timer. Men både 12 og 72 timer kan også skje.

Ok, så det kan hende jeg hadde eggløsning i går kveld, bare at jeg testet "for sent" til å fange opp LH-nivået?

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok, så det kan hende jeg hadde eggløsning i går kveld, bare at jeg testet "for sent" til å fange opp LH-nivået?

Jeg trodde du hadde testet hver dag siden onsdag i forrige uke? Om du ikke gjorde det så kan det absolutt hende at testen ville blitt positiv hvis du hadde testet. Når selve EL skjer så er styrken på testen på vei ned igjen, altså negativ.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 22.01):

Jeg har litt uregelmessig syklus, varier mellom 24-28 dager, så ikke alltid godt å vite når eggløsningen kommer. Tok en digital test på onsdag som var blinkende, altså nesten positiv (den lilla fra clearblue) Regnet da med at eggløsning kom i løpet av de nærmeste dagene. Tok en strimmeltest fra babyplan tidligere i kveld, og den var negativ. Men nå kjenner jeg det stikker på begge sider i området rundt eggstokkene.

Forstår ikke dette. Betyr ikke slike stikninger at eggløsningen skjer nå, eller kommer smertene før -evt. hvor lenge før? Føler nå at eggløsningstestene ikke er noe å stole på, om jeg virkelig har eggløsningn nå - kun timer etter negativ eggløsningstest?

Hadde en del slim i forrige uke, like før helga, Men vet ikke hva som er sterkest indikator på eggløsning: Eggløsningstest, stikninger ved eggstokkene eller slim?

Uff, et hjertesukk fra en forvirret prøver. Håper noen har noen innspill om påliteligheten til eggløsningstester, og hva stikninger ved eggstokkene betyr (eggløsning ferdig? I ferd med å skje, eller skal skje snart - evt. når?)

Du kan ikke stole blindt på eggløsningstester uansett, men for at de skal gi en indikasjon så må du ta de daglig fra rundt CD 12 og til de blir negativ igjen etter de har vært positiv - ikke nesten positiv. 

Anonymkode: ff2c0...32e

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (11 timer siden):

Jeg trodde du hadde testet hver dag siden onsdag i forrige uke? Om du ikke gjorde det så kan det absolutt hende at testen ville blitt positiv hvis du hadde testet. Når selve EL skjer så er styrken på testen på vei ned igjen, altså negativ.

Nei, testet bare på onsdag (den siste testen jeg hadde igjen, lilla CB digital test). Den var blinkende, altså at eggløsningen kommer snart? Om noen dager? Og så på mandag kveld tok jeg en strimmeltest fra babyplan, som var negativ. Kjente masse stikkinger mandag kveld, og også i går kveld - og nå. Men la inn aksjer i går kveld, og på søndag ettermiddag, håper det kan være nok til å treffe evt. eggløsning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke stole blindt på eggløsningstester uansett, men for at de skal gi en indikasjon så må du ta de daglig fra rundt CD 12 og til de blir negativ igjen etter de har vært positiv - ikke nesten positiv. 

Anonymkode: ff2c0...32e

Ja, du har rett, men jeg hadde ikke igjen flere digitale tester, og ville ikke kjøpe flere. Hadde planer om å ikke teste overhodet denne syklusen, men det gikk jo ikke. ;) Men den jeg tok på onsdag var altså blinkende, som jeg har lest at betyr at eggløsningen kommer om noen dager? Og så på mandag negativ strimmeltest. Første dag i siste mens var 20.april, så håper jeg har truffet riktig dag.

Skrevet

Jeg prøvde EL-tester da vi prøvde på de to siste. Tok 2 tester for dag, men fikk aldri positiv test, bare nesten like sterk som kontrollstreken. Jeg ble nå likevel gravid :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, testet bare på onsdag (den siste testen jeg hadde igjen, lilla CB digital test). Den var blinkende, altså at eggløsningen kommer snart? Om noen dager? Og så på mandag kveld tok jeg en strimmeltest fra babyplan, som var negativ. Kjente masse stikkinger mandag kveld, og også i går kveld - og nå. Men la inn aksjer i går kveld, og på søndag ettermiddag, håper det kan være nok til å treffe evt. eggløsning.

Du kan få blinkende smil selv om EL har vært. Den måler jo LH-nivået, og nivået kan være høyt nok til blinkende smil når det er på vei ned fra toppen sin. Dette skjer sjeldent fordi folk pleier å teste frem til det faste smilet kommer, og da tror jeg testen fungerer slik at den føler seg "ferdig", og ikke kommer med blink etterpå. Jeg er ikke helt på stø grunn her, for det er mange år siden jeg brukte de lilla testene (fordi jeg syns det er utrolig irriterende)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...