AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har nettopp startet i ny jobb, og flyttet pga jobben. Jeg må oppgi en ressursperson / kontaktperson på mine vegne. Men, sant skal sies så vet jeg ikke om jeg har noen.. Min familie bor 40 mil unna, og mine foreldre er ikke helt i stand. Dvs litt alkoholiserte, psykisk syke mm.. Det vil være usikkert om det vil fungere å ringe dem. Den ene ville aldri tatt telefonen, om det er strøm på den i det hele, men mest sannsynlig er vedkommende i en ørke uansett. Den andre har jeg egentlig ikke et forhold til, ble kjent i ungdomstiden, og har hatt et forhold i perioder men har også måtte distansere meg veldig, så det er ikke naturlig. Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 år gammel. Og har hele mitt voksne liv bodd i en annen by. Her har jeg mye venner og nettverk. Men det er 20 mil unna her jeg nå bor. I nåværende by har jeg bodd i knapt en uke. Jeg har ei venninne her, som jeg gikk på universitet sammen med, også flyttet hun hit for mange år siden.. har holdt kontakt og besøkt henne en gang i året. Og nå flyttet jeg hit. Hun har jo sitt liv så vi kommer jo ikke til å gå oppi hverandre,men håper å kunne treffe henne ukentlig. I min situasjon.. hvem ville du valgt som kontaktperson? Anonymkode: bffce...6b3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Hvis du blir innlagt på sykehus så får du samme spørsmål der. Det er vel bare for at de skal kunne gi beskjed hvis det skjer deg noe. For din egen del altså. Det er bare å si at du ikke har noen kontaktperson.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 21.28): Jeg har nettopp startet i ny jobb, og flyttet pga jobben. Jeg må oppgi en ressursperson / kontaktperson på mine vegne. Men, sant skal sies så vet jeg ikke om jeg har noen.. Min familie bor 40 mil unna, og mine foreldre er ikke helt i stand. Dvs litt alkoholiserte, psykisk syke mm.. Det vil være usikkert om det vil fungere å ringe dem. Den ene ville aldri tatt telefonen, om det er strøm på den i det hele, men mest sannsynlig er vedkommende i en ørke uansett. Den andre har jeg egentlig ikke et forhold til, ble kjent i ungdomstiden, og har hatt et forhold i perioder men har også måtte distansere meg veldig, så det er ikke naturlig. Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 16 år gammel. Og har hele mitt voksne liv bodd i en annen by. Her har jeg mye venner og nettverk. Men det er 20 mil unna her jeg nå bor. I nåværende by har jeg bodd i knapt en uke. Jeg har ei venninne her, som jeg gikk på universitet sammen med, også flyttet hun hit for mange år siden.. har holdt kontakt og besøkt henne en gang i året. Og nå flyttet jeg hit. Hun har jo sitt liv så vi kommer jo ikke til å gå oppi hverandre,men håper å kunne treffe henne ukentlig. I min situasjon.. hvem ville du valgt som kontaktperson? Anonymkode: bffce...6b3 Du trenger selvsagt ikek ha kontaktperson, men du bør ha det. Vurder arbeidsgiver. Anonymkode: 6c190...5a1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Be en venn om å være kontaktperson selv om hun/han ikke bor på samme sted. Jeg hadde tidligere en venninne som kontaktperson. Nå har jeg et voksent barn og da er han kontaktperson. Anonymkode: 9a91e...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå