AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Noen som har volvo V90 med tre seter bak? Har en som blir 5 år til høsten, og får tvillinger i sommer. Sliter med å finne kombinasjon som gjør plass til alle bak. Noen som har V90 og 3 seter bak? Hvilke seter og hvordan er de festet (isofix /belte)? Anonymkode: 96c10...17d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Ikke lov med støtteben i midten bak. Alle tre bør sitte bakovervendt, så ene babystolen må beltemonteres i midten. Eventuelt ha eldstemann i framsetet, og to babystoler bak. Anonymkode: 88e7b...d7d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke lov med støtteben i midten bak. Alle tre bør sitte bakovervendt, så ene babystolen må beltemonteres i midten. Eventuelt ha eldstemann i framsetet, og to babystoler bak. Anonymkode: 88e7b...d7d Er vel til og med 4 år en bør sitte bakovervendt? Planen var 5åring i midten. Ingen støtteben da hen sitter fremovervent Anonymkode: 96c10...17d
atropos Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Vi kjøpte maxicosi rodifix da vi måtte ha to bakovervendte og et fremovervendt sete i bilen vår. (Ikke v90, så aner ikke om det går) rodifix er smal og har ikke sånne håndtak på sidene slik så det er lett å feste beltet. Veldig fornøyd med innstillingene på den og. Men jeg ville sjekka om det går i det hele tatt. Jeg hadde en v50 da jeg ble gravid med nr tre, og etter mye(!) sjekking om det gikk å få tre seter i baksetet endte vi opp med å kjøpe en større bil. Nå har vi Ford s-Max og jeg er kjempefornøyd! Man skal jo ikke bare ha med ungene, ofte er det vogner og utstyr og, og de gangene barna vil ha med en venn hjem fra skole/barnehage kan vi poppe opp ekstrasetene og så er ikke det så mye styr.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er vel til og med 4 år en bør sitte bakovervendt? Planen var 5åring i midten. Ingen støtteben da hen sitter fremovervent Anonymkode: 96c10...17d Ikke samme bil som deg, men vi har også tre barneseter i baksetet, i en Citroën picasso. Babysete bak passasjersetet, en 2-åring bakovervendt bak førersetet og en 6-åring fremovervendt i midten. Du kan fint ha 5-åringen din fremovervendt, anbefalingen er fire år, men gjerne lenger. Anonymkode: a99c8...b27 1
Summeer Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 Med tre barneseter gikk vi opp til nissan evalia. (Grusom bil, ikke kjøp den!) Men tre barn inn og ut av barneseter, og hvordan komme til i midten for å klipse fast trepunkt sele for beltestolen??? Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe en "kassebil" de neste årene, veldig deilig å kunne få med seg bagasje og vogn uten at det er et puslespill! Vito eller transporter var de andre tvillingmødrene jeg kjenner fornøyd med!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Jeg hadde revurdert 5 åringen i midten. 2 babyseter med base ved siden av hverandre, og 5åringen i en smal beltestol på en ende. Dere skal garantert rundt uten tvillingene, og da vil det bli et herk å ha femåringen i midten bak. Vi har selv 3 stk, min erfaring er at flere biler få plass til dette. Vi har også hatt 3 stk bakovervendt. Britax har generelt smale seter, men du må nok prøve deg frem. Anonymkode: 8f273...406 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Jeg fikk V90 som leiebil , da vår XC90 var på verksted , og jeg sleit med å få to isofix stoler og en beltestol. Endte med jeg måtte ta beltestolen foran 😅 Anonymkode: 6c47e...26e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er vel til og med 4 år en bør sitte bakovervendt? Planen var 5åring i midten. Ingen støtteben da hen sitter fremovervent Anonymkode: 96c10...17d Kommer jo an på lengde og vekt. Er han over 18 kilo og 110 cm, kan dere gå for beltestol forovervendt. Denne må uansett prøves i bilen og med ungen. Husk at bilen deres har bratte seter og få babystoler får riktig helning. Så dere må rett og slett i butikk og prøve dere fram. Anonymkode: 88e7b...d7d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 atropos skrev (11 timer siden): Vi kjøpte maxicosi rodifix da vi måtte ha to bakovervendte og et fremovervendt sete i bilen vår. (Ikke v90, så aner ikke om det går) rodifix er smal og har ikke sånne håndtak på sidene slik så det er lett å feste beltet. Veldig fornøyd med innstillingene på den og. Men jeg ville sjekka om det går i det hele tatt. Jeg hadde en v50 da jeg ble gravid med nr tre, og etter mye(!) sjekking om det gikk å få tre seter i baksetet endte vi opp med å kjøpe en større bil. Nå har vi Ford s-Max og jeg er kjempefornøyd! Man skal jo ikke bare ha med ungene, ofte er det vogner og utstyr og, og de gangene barna vil ha med en venn hjem fra skole/barnehage kan vi poppe opp ekstrasetene og så er ikke det så mye styr. Takk for svar! Har 2 år igjen på leasing, så blir neppe ny bil med der første 😅🙈 Anonymkode: 96c10...17d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #11 Skrevet 4. mai 2021 Summeer skrev (11 timer siden): Med tre barneseter gikk vi opp til nissan evalia. (Grusom bil, ikke kjøp den!) Men tre barn inn og ut av barneseter, og hvordan komme til i midten for å klipse fast trepunkt sele for beltestolen??? Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe en "kassebil" de neste årene, veldig deilig å kunne få med seg bagasje og vogn uten at det er et puslespill! Vito eller transporter var de andre tvillingmødrene jeg kjenner fornøyd med! Takk for svar. 2 år igjen på leasing, så blir neppe ny bil med det første.. Vi er bare nødt til å finne en løsning 😛 Anonymkode: 96c10...17d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #12 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde revurdert 5 åringen i midten. 2 babyseter med base ved siden av hverandre, og 5åringen i en smal beltestol på en ende. Dere skal garantert rundt uten tvillingene, og da vil det bli et herk å ha femåringen i midten bak. Vi har selv 3 stk, min erfaring er at flere biler få plass til dette. Vi har også hatt 3 stk bakovervendt. Britax har generelt smale seter, men du må nok prøve deg frem. Anonymkode: 8f273...406 Takk for svar! Ja siste tanke var å prøve to nyfødt ved siden av hverandre, bruke belte festing, og 5åring på siden, evt 5åring forran og meg på siden bak 😅👍🏻 Anonymkode: 96c10...17d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #13 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kommer jo an på lengde og vekt. Er han over 18 kilo og 110 cm, kan dere gå for beltestol forovervendt. Denne må uansett prøves i bilen og med ungen. Husk at bilen deres har bratte seter og få babystoler får riktig helning. Så dere må rett og slett i butikk og prøve dere fram. Anonymkode: 88e7b...d7d Hen har allerede satt fremovervendt i snart 1 år, så snur hen ikke igjen nå 😅 Vi driver å prøver oss frem nå. Men greit med tips og input til hva vi kan prøve 👍🏻 hvis noen allerede har en løsning trenger ikke vi finne opp kruttet på nytt 🥳 Anonymkode: 96c10...17d
atropos Skrevet 4. mai 2021 #14 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Har 2 år igjen på leasing, så blir neppe ny bil med der første 😅🙈 Anonymkode: 96c10...17d Oi, skjønner 😅 hvis det blir for trangt kan det være bedre å sette et av babysetene foran. Å sette storbarnssete foran mener jeg ikke er anbefalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå